monello's nieuwe applicators

Status
Niet open voor verdere reacties.

2shiny

V.I.P. Member
Zag daarnet de nieuwe monello applicators, zijnde de disco rosso z'n grote broer en nog eenpad.
Nu kan ik er niet aan doen, maa CG heeft die pads al heel lang in hun assortiment.
Persoonlijk kom ik een beeje zot van dat Monello merk. Alles is gewoon ge-rebrande producten...
 

Frans

V.I.P. Member
Zolang er geen groot prijsverschil is met het origineel, heb ik er verder geen moeite mee.
Dat is overigens gewoon een mening en geen verdediging o.i.d. (heb sowieso niet veel Monello producten).

Wat dat betreft zijn er best wel veel merken die van private labeling gebruik maken, meer als de meeste mensen verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pino

BlackPassat

V.I.P. Member
Detailen is proberen, uitzoeken, conclusies trekken, zeperds meemaken en ontdekkingen doen.
Na een aantal jaren heb je een schat aan ervaring en kun je van een aantal producten (veel, maar natuurlijk nooit alle) zeggen of ze bij jouw of een bepaalde klus passen. Je hebt de beste tyre-dressing gevonden, die gebruik je naar alle tevredenheid, totdat.......je een net weer iets betere ontdekt. Beter vanwege een langere standtijd, een mooiere zijdeglans, noem maar op. Misschien schakel je over naar het nieuwe product, soms maak je zelfs niet eens meer je vorige "winnaar" op, maar geef je die als sampletje weg aan een bevriend detailer of een enthousiaste beginner.

Stel nu dat je in de gelegenheid bent om mét en dóór die ervaring op basis van white labelling al die winnaars bij elkaar te brengen onder jouw merknaam? Je inkoop wordt er beter van waardoor je de klant ook een betere prijs kunt bieden, je reclame-uitingen worden éénduidiger, je bent minder afhankelijk van leveranciers, je hebt misschien een vinger in de pap bij de (door)ontwikkeling van producten, en nog veel meer voordelen. Waarom zou je dat niet doen?

Al die voordelen wegen misschien niet op tegen dat éne nadeel: je bent je onpartijdigheid naar je klanten kwijt voor al die producten waar jij een private label van in de markt hebt gezet. (dat hoeft niet zo te zijn, maar kom op: je hebt allicht de schijn tegen)
Onpartijdigheid in de voorlichting naar je klanten toe, wordt door een kritische klantengroep zoals detailers zijn, als een groot goed gezien. Daarnaast willen ze overtuigd worden door de kwaliteiten van het product, en wat jij goed vindt, kan voor een ander misschien niet werken.

Tot zover een kritische, maar naar mijn idee objectieve, beschouwing over white labelling in het algemeen. Alles overziend denk ik dat het "WC eend effect" ook bij mij overheerst.
"Onderzoek alles en behoudt het goede"
 
Laatst bewerkt:

Pino

Premium Member
@BlackPassat : wat je in je tweede alinea schetst is m.i. (veel) belangrijker dan het 'WC-eend' gebeuren dat ik her en der nogal eens langs zie komen.

Als je als leverancier er voor kiest om de producten die in jouw ogen het best zijn (qua prijs, prestaties of beiden) op te nemen onder je eigen label, kún je oprecht deze producten aanbieden aan je klanten.
Dit hoeft niets te maken hebben met onpartijdigheid.

Just my 2 cents. Eenieder is vrij te kiezen wat hij zelf het liefst gebruikt. En dát lijkt mij het belangrijkst.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Trust is er groot mee geworden. Eigenaar kon er al snel een mooie bugatti van kopen. Het merk heeft zich inmiddels gesetteld en is wel meer "eigen" geworden. Maar het is het nog steeds net niet naar mijn idee.
 

nicknameless

V.I.P. Member
@BlackPassat : wat je in je tweede alinea schetst is m.i. (veel) belangrijker dan het 'WC-eend' gebeuren dat ik her en der nogal eens langs zie komen.

Als je als leverancier er voor kiest om de producten die in jouw ogen het best zijn (qua prijs, prestaties of beiden) op te nemen onder je eigen label, kún je oprecht deze producten aanbieden aan je klanten.
Dit hoeft niets te maken hebben met onpartijdigheid.

Just my 2 cents. Eenieder is vrij te kiezen wat hij zelf het liefst gebruikt. En dát lijkt mij het belangrijkst.

Vergeet alleen niet dat degene slinks probeert zijn producten door je strot te douwen en zijn producten altijd beter vindt.
Ooit was de onvolprezen Wolfgang Fusion het neusje van de zalm qua wax, nu wordt ie gedegradeerd tot niveau Turtle Wax in vergelijking met ...

Het is heel simpel, ik ben heel kritisch en als men niet met kritiek om kan gaan, so be it...

Maar goed, ik nok ermee, zit me weer veels te veel op te winden. Ik duik m'n Zen hoekje in. :oops:
 

2shiny

V.I.P. Member
Inderdaad. Als je ook maar iets afbreekt, dan ... zijn idee het het enige juiste. Daar kan echt niet mee om.
 

nicknameless

V.I.P. Member
Laten we dit draadje sluiten voordat het een afkraak topic wordt @Stefan ?
Lijkt me wel verstandig ;)

En zoals een groot detailer ooit zei: Find what you like and use it often.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Bovenaan