CSF Drying Towel

_Maarten_

Premium Member
Heren/Dames,

Ik heb een vraag over het drogen van een auto met een droog doek.
Ik heb het gevoel dat ik toch nog swirls veroorzaak tijdens het drogen,
ik had een gedeelte van mijn auto aangepakt met de DAP en diverse producten waardoor de lak weer netjes en krasvrij (zover mogelijk), na 3 maanden zitten er weer swirls op de lak.

Komt dit door verkeerde was/droog methode of is dit normaal?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
100% voorkomen van (lichte) waskrassen kun je natuurlijk nooit. Druk je niet te hard met je droogdoek op de lak? Dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar zo kunnen er talloze zijn.
 

_Maarten_

Premium Member
Ik leg de doek op de lak (dak/motorkap) en zorg dat deze goed plat ligt beetje aandrukken (heel licht) en dan trekkend in 1 beweging eraf.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Met die techniek is niets mis zou ik zeggen. Nu heb ik op een Amerikaans forum wel eens gelezen dat deppen nog veiliger zou zijn. Met wrijven, trekken, schuiven is het nadeel dat als er een korrel tussen waait je direct micro krasjes kunt veroorzaken. Dat overkomt mij oom op zowel de Ibiza als de Fiesta ondabks twee emmers, juiste wasmitt, droogdoek en techniek.. Onvoorkoombaar. Gelukkig bestaan er middelen als PBW Black Hole of Lime Prime die tussendoor het een en ander kunnen verbergen. :)
 

Kilometervreter

überspammer
Het kan ook bij het wassen gebeuren hoor, ik had er ook veel last van maar nu een glascoating en is beter.
Ik had het zelfs al met het uitpoetsten van de laatste stap, met een super zachte doek, kwamen er zo weer swirls in.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
In het algemeen moet je er rekening mee houden dat er in het dagelijks gebruikt altijd kleine krasjes zullen ontstaan. Afhankelijk van je droogtechniek kán dat natuurlijk één van de boosdoeners zijn.
De "plat wegleggen en droogdeppen"-techniek is absoluut de veiligste techniek. Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik ook regelmatig de dryingtowel uitspreid en over de lak trek. Tja dat is is een klein risico. De opnamekracht van de meeste dryingtowels is dusdanig groot dat je ook met de deptechniek een hele auto droog kunt krijgen, mits deze goed in de wax staat, en je de auto vooraf zo droog mogelijk maakt dmv sheeting met water.
Zijn er hier eigenlijk veel forummers die dmv sheeting de auto droogmaken?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik zorg er meestal wel voor dat er zo weinig mogelijk water op de auto achter blijft. Dus ja, ik gebruik de sheeting wel eens. Afspoelen van boven naar onder en dan droog wrijven, deppen.
 

Rutger64

Premium Member
Zijn er hier eigenlijk veel forummers die dmv sheeting de auto droogmaken?

Idd wat @IbizaSigno zegt; van boven naar onder afspoelen. Ik gebruik zelf een koppeling van Gardena zodat je niet elke keer het slang stuk er af moet schroeven. ;)

koppeling-58b652c2.jpg
 

Kilometervreter

überspammer
Hier ook hetzelfde stukje van Gardena voor de sheeting methode. Maar ik dep en trek dan toch ook de droogdoek er nog over.
Stel je voor dat je niks meer te polijsten hebt
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Inderdaad handig dat koppelstukje van Gardena, zelf heb ik aan het einde van de slang een koppeling met kraantje zitten, daar dan het koppelstukje op en dan een stukje slang met een koppeling.
dus:

slangstuk-met-reguleerventiel-4df44128.jpg
+
114c39e9.png
+
41f800f9.png
+
upload_2014-3-21_21-19-59.jpeg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan