BlackPassat
V.I.P. Member
De claim van Soft 99 is dat de Glaco Mirror Coat zorgt voor een goed zicht in je spiegels, zelfs bij 0 (nul) km/u.
Dat moet nog bewezen worden maar eerst bekijken we de verpakking.
Het product
We zien voornamelijk Japanse tekens met hier en daar een kreet die ook voor Europeanen te begrijpen is. De binnenzijde van het verpakkingskartonnetje geeft de Japanse gebruiksaanwijzing weer, maar hieruit is zeer summier wel te begrijpen wat de bedoeling is.
Het kartonnetje kun je bij de applicatie van de Mirror Coat als een beschermende tunnel tussen je spiegel en je spiegelkap plaatsen, zo krijg je eventueel residu niet op plekken waar je dit niet wil hebben.
Grappig gimmick van de verpakking is nog dat er in de blister een spiegeltje is afgebeeld: de ene zijde met druppels en de andere zijde helemaal glad. Dit is een voorproefje van het effect wat de Mirror Coat gaat geven.
Het aanbrengen
We starten met het goed reinigen (bijvoorbeeld met CarPro Eraser) van het spiegeloppervlak. Een goede voorbereiding is het halve werk.
Het kartonnetje wordt in de spiegelkap aangebracht en aan de onderkant van de spiegel is een randje gelegd met een stukje keukenrol. Dit om aflopend residu op te vangen.
Het aanbrengen gaat op eenvoudige wijze door het spuitflesje op 10 a 15 cm van het spiegeloppervlak te houden. links bovenin beginnen en met een gelijkmatige beweging van links naar rechts en van rechts naar links het hele oppervlak insprayen. Zorg ervoor dat de banen mooi aansluiten en het liefst elkaar enigszins overlappen. De hele spiegel insprayen duurt hooguit 4 a 5 seconden.
Vervolgens raak je niks aan en bekijk je vol interesse het proces: na een halve minuut ongeveer zie je vanaf de bovenkant de Mirror Coat gelijkmatig naar onderen wegtrekken, na een minuutje is je spiegel helemaal gladgetrokken en zie je de coating niet meer op je spiegel liggen.
Nu moet er gewacht worden: één uur in de zomer en twee uur in de winter. Na deze droogtijd is de applicatie voltooid en kunnen we de werking gaan zien.
De verpakking weegt na de applicatie nog 46 gram, Youtube vertelt me dat een volle verpakking 55 gram weegt, na één applicatie op twee spiegels van een Mercedes Vito is er dus 9 gram verbruikt. Dit zijn grotere spiegels dan op de gemiddelde gezinsauto.
Ik schat dat je zeker zes spiegels moet kunnen doen met één flesje.
De werking
Ter controle van de werking is er met een pompkan water op de spiegel gespoten, dit is geen natuurgetrouwe weergave van hoe de regen eventueel op je spiegeloppervlak komt. Het effect is echter verbluffend: het water stuitert werkelijk van de spiegel af en de spiegel is ook nagenoeg onmiddellijk druppelvrij. Wat mij betreft functioneert de Mirror Coat in deze opstelling perfect. Het dagelijks gebruik wordt natuurlijk the proof of the pudding.
Nieuwsgierig geworden naar dit product? Het is verkrijgbaar in onze favoriete webshop:
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=115_186&products_id=102444
Dat moet nog bewezen worden maar eerst bekijken we de verpakking.
Het product
We zien voornamelijk Japanse tekens met hier en daar een kreet die ook voor Europeanen te begrijpen is. De binnenzijde van het verpakkingskartonnetje geeft de Japanse gebruiksaanwijzing weer, maar hieruit is zeer summier wel te begrijpen wat de bedoeling is.
Het kartonnetje kun je bij de applicatie van de Mirror Coat als een beschermende tunnel tussen je spiegel en je spiegelkap plaatsen, zo krijg je eventueel residu niet op plekken waar je dit niet wil hebben.
Grappig gimmick van de verpakking is nog dat er in de blister een spiegeltje is afgebeeld: de ene zijde met druppels en de andere zijde helemaal glad. Dit is een voorproefje van het effect wat de Mirror Coat gaat geven.
Het aanbrengen
We starten met het goed reinigen (bijvoorbeeld met CarPro Eraser) van het spiegeloppervlak. Een goede voorbereiding is het halve werk.
Het kartonnetje wordt in de spiegelkap aangebracht en aan de onderkant van de spiegel is een randje gelegd met een stukje keukenrol. Dit om aflopend residu op te vangen.
Het aanbrengen gaat op eenvoudige wijze door het spuitflesje op 10 a 15 cm van het spiegeloppervlak te houden. links bovenin beginnen en met een gelijkmatige beweging van links naar rechts en van rechts naar links het hele oppervlak insprayen. Zorg ervoor dat de banen mooi aansluiten en het liefst elkaar enigszins overlappen. De hele spiegel insprayen duurt hooguit 4 a 5 seconden.
Vervolgens raak je niks aan en bekijk je vol interesse het proces: na een halve minuut ongeveer zie je vanaf de bovenkant de Mirror Coat gelijkmatig naar onderen wegtrekken, na een minuutje is je spiegel helemaal gladgetrokken en zie je de coating niet meer op je spiegel liggen.
Nu moet er gewacht worden: één uur in de zomer en twee uur in de winter. Na deze droogtijd is de applicatie voltooid en kunnen we de werking gaan zien.
De verpakking weegt na de applicatie nog 46 gram, Youtube vertelt me dat een volle verpakking 55 gram weegt, na één applicatie op twee spiegels van een Mercedes Vito is er dus 9 gram verbruikt. Dit zijn grotere spiegels dan op de gemiddelde gezinsauto.
Ik schat dat je zeker zes spiegels moet kunnen doen met één flesje.
De werking
Ter controle van de werking is er met een pompkan water op de spiegel gespoten, dit is geen natuurgetrouwe weergave van hoe de regen eventueel op je spiegeloppervlak komt. Het effect is echter verbluffend: het water stuitert werkelijk van de spiegel af en de spiegel is ook nagenoeg onmiddellijk druppelvrij. Wat mij betreft functioneert de Mirror Coat in deze opstelling perfect. Het dagelijks gebruik wordt natuurlijk the proof of the pudding.
Nieuwsgierig geworden naar dit product? Het is verkrijgbaar in onze favoriete webshop:
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=115_186&products_id=102444
Laatst bewerkt: