Cquartz 3.0 Mercedes A180

iewke71

New Member
Op mijn nieuwe auto de Cquartz 3.0 gezet.....
Auto eerst gewassen met Dreft,
Toen gepolijst met Koch chemie medium polish op Mf cutting pad met Makita po6000. 1e hit geforceerd roterend, 2e hit Da.
Toen ontvet met Eraser en met de Carpro Glosspad de Essence aangebracht
Daarna de Cquartz 3.0 erop gezet...na 30 min laag 2....na 45 min de Reload.....niet normaal wat een heerlijke producten en de glans
 

Bijlagen

  • 20180728_172558.jpg
    20180728_172558.jpg
    200,6 KB · Weergaven: 3
  • 20180728_172612.jpg
    20180728_172612.jpg
    159,9 KB · Weergaven: 3
  • 20180728_172527.jpg
    20180728_172527.jpg
    108,3 KB · Weergaven: 3
  • 20180727_152110.jpg
    20180727_152110.jpg
    176,7 KB · Weergaven: 3

Kilometervreter

überspammer
Fraai @iewke71, ik heb in ieder geval ook het idee dat de 3.0 een stuk makkelijker verwerkt dan de 2.0, meer glans vind ik wel mee vallen, ik merk dat minder, maar de verwerking is veel makkelijker.
 

iewke71

New Member
Idd is de verwerking stukken beter....ook de Reload lijkt makkelijker verwerkbaarzit ook in een andere verpakking
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mooi resultaat. Voor zover mij bekend is de samenstelling van de Reload recentelijk niet gewijzigd, of het moet dat nieuwe logo-ding van Carpro zijn. Maar ik geloof niet dat onze favoriete webshop al Reload heeft uitgeleverd met het nieuwe logo.
(tenzij de Reload in het nieuwe CQuartz 3.0 kitje zit uiteraard)
 
Laatst bewerkt:

SLK

V.I.P. Member
Mooi resultaat @iewke71 Die kan er weer even tegen. Dus de 3.0 verwerkt (nog) beter dan de 2.0?
Ik heb nog een onaangebroken verpakking 2.0 staan. Dan moet ik deze maar snel royaal opsmeren op de Talisman. 30ml moet ik in 1 keer toch wel kwijt kunnen op een estate van 4,87 m. ?:rolleyes:
 

SLK

V.I.P. Member
@Stefan Dus eigenlijk zeg je dat de UK versie beter verwerkt bij lage(re) temperaturen en de gewone CQuartz beter bij hoge(re) temperaturen? Dan wacht ik nog even op iets koeler weer.
En hoe zit dat dan bij de 3.0 versie?
 

iewke71

New Member
@Stefan Dus eigenlijk zeg je dat de UK versie beter verwerkt bij lage(re) temperaturen en de gewone CQuartz beter bij hoge(re) temperaturen? Dan wacht ik nog even op iets koeler weer.
En hoe zit dat dan bij de 3.0 versie?
De 3.0 heb ik bij een buitentemperatuur van 30+ gezet weliswaar in mn garage maar goed daar was het ook warm. Ging perfect geen enkel plekje dat te snel droogde of wat dan ook. Gewoon kriskros opzetten en blijven doorwerken doordat hij nagenoeg droog flashed.....dan met Mf suède doek buffen en dan na 5 min nogmaals met de two faces nabuffen
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Stefan

Administrator
Forumleiding
@Stefan Dus eigenlijk zeg je dat de UK versie beter verwerkt bij lage(re) temperaturen en de gewone CQuartz beter bij hoge(re) temperaturen? Dan wacht ik nog even op iets koeler weer.
En hoe zit dat dan bij de 3.0 versie?
De Cquartz UK is juist op de markt gekomen om goed aangebracht te kunnen worden bij lagere temperaturen. Bij temperaturen vanaf 30 graden was de CQUK gewoonweg lastig en dan was de “normale” CQuartz gewoon handiger.
De nieuwe CQuartz UK is bij alle temperaturen uitstekend te verwerken.
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

waxmax

New Member
Op mijn nieuwe auto de Cquartz 3.0 gezet.....
Auto eerst gewassen met Dreft,
Toen gepolijst met Koch chemie medium polish op Mf cutting pad met Makita po6000. 1e hit geforceerd roterend, 2e hit Da.
Toen ontvet met Eraser en met de Carpro Glosspad de Essence aangebracht
Daarna de Cquartz 3.0 erop gezet...na 30 min laag 2....na 45 min de Reload.....niet normaal wat een heerlijke producten en de glans

Auto gewassen met Dreft?
Ik heb altijd juist gehoord dat je je auto nooit en te nimmer met afwasmiddel moet wassen vanwege te zure PH waarde.
Moet toch PH-neutraal zijn?

Veel schoonmaakmiddelen die in het huishouden worden gebruikt zijn te ‘zuur’ of juist te ‘alkalisch’ voor gebruik op autolak. Dat komt voornamelijk door een te hoge of te lage pH-waarde. Een echte professionele car detailer zal je altijd aanraden om een speciale auto shampoo te gebruiken. Auto shampoo’s zijn namelijk vaak pH-neutraal (een pH-graad van 7 of 8) waardoor deze de autolak en/of waxlaag niet aantast. Hoe lager de pH-graad hoe zuurder een middel is, en hoe hoger, hoe ‘alkalischer’ het middel. Een te hoge- of juist te lage pH-waarde kan schadelijk zijn voor de lak op termijn. Een voorbeeld van een product met een extreem lage waarde is accuzuur. En een voorbeeld van een product met een extreem hoge waarde is bleekmiddel. Maar zelfs een afwasmiddel of standaard allesreiniger, is eigenlijk niet geschikt voor het wassen van de auto
 

Dirk Post

Premium Member
Zal zo n vaart niet lopen denk ik, in dit geval.
Hij heeft de auto daarna toch gelijk gepolijst,en later weer ontvet,dan zit er toch (nagenoeg)niets meer van die dreft op.
Ik heb het ook wel eens zo gedaan,nooit geen problemen mee gehad nadien.
Als je je auto wekelijks ,of regelmatig i p v met shampoo, met Dreft zou wassen,ja dat lijkt mij echt niet verstandig!
Normaal gesproken,buiten dit geval om , niet met dreft wassen,lijkt mij.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Als je een auto gelijk gaat kleien, polijsten en ontvetten, dan zal een keer afwasmiddel niet zo’n vaart lopen.
Afwasmiddel stript zeker je wax.
Als je vaak dreft gebruikt zal het je lak “open” zetten waardoor je een niet gewenste poreuze lak krijgt.
Hierdoor gaat je lak stroef aanvoelen en vuil dus juist sneller hechten.
Ook heeft afwasmiddel niet de eigenschap om vuil “veilig” af te voeren, waardoor je juist meer kans hebt op swirls.
Bij vaak gebruik van afwasmiddel zal de lak uiteindelijk doffer worden.
Omdat afwasmiddel glansversterkers bevat word je gefopt. Je auto zal even glimmen, maar de glans zal na een dag of twee langzaam weer verdwijnen.

Dus als je de auto een full detail geeft zal het niet zo’n ramp zijn, maar ook ik zou het niet gebruiken.
Een waxstripper of een overdosis aan “plain” shampoo is beter.
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan