Cross Polo detail overzicht.

ric325i

Active Member
Nee,niet meer gemeten.
Ik zat te denken,als je bv 135 micron meet,voor dat je gaat polijsten,en uitgaande dat dat de originele dikte was,
hoeveel micron zou dan de blanke laklaag ongeveer zijn?
Is dat plm een derde deel van het totaal?
+/- 130 micron is ongeveer “normaal” bij VAG groep, kritisch wordt het +/- onder de 90 micron. (80 echt op het randje?) Let op het blijven altijd schattingen...
Wetsanden stelt men dat dat 7/10 micron kost. Flink Polijsten met S3 op keiharde lak gok ik een micron of 2/3.
Ik heb mijn BMW echt flink moeten compounden om em te krijgen waar ie nu is wat er nu uiteindelijk echt af is valt reuze mee. 135 micron op een keiharde VAG lak nou dan is er echt nog ZAT mogelijk gok ik.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
7 tot 10 micron is echt veel hoor om eraf te sanden, dan heb je wel lef.
Bij wetsanden vlak je de toppen af, per saldo kost dit dus niet zo gek veel lakdikte, de toppen worden alleen vlakker. In mijn zwaarste wetsand sessies heb ik maximaal 4 á 5 micron afgenomen. Dat waren dan de volgende vijf passes: 1.500- 2.000-2.500 en 3.000 nat en dan met polijsten afbouwen.
 

Dirk Post

Premium Member
839FE18B-B585-4135-A230-9F4846F472E7.jpeg 0D66F7F0-4646-42C1-A4C8-8C54535D1610.jpeg Nou had Ric het over de Chemical Guys MF pads.
De Black Optics.
Nou had ik tijdje terug ook 4 stuks MF pads besteld van CG.2 maal cutting,en 2 maal finishing.
Maar nou kan ik niet zien of het die Black Optics zijn.
Zie foto’s,nu heb ik geen idee of ze dat zijn.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Volgens mij zijn het allemaal Black Optics @Dirk Post, dat is toch de aanduiding van CG voor MF pads?
Ik snap dat je in verwarring bent door het geprinte logo op de velcro, maar volgens mij is dat een kwestie van een andere batch bij CG.
 

Dirk Post

Premium Member
Ja klopt, Blackpassat.
Heb het even uitgezocht voor mijzelf.
Ric wekte bij mij de indruk dat deze pads er pas waren, maar ze zijn er al sinds 2016,of misschien al eerder.
 

ric325i

Active Member
@Dirk Post , dit zijn idd de Chemical Guys /Buff&Shine mf pads en zijn al een hele poos op de markt.
Scholl sandwich spiderpads vind ik fijn maar deze mf pads zijn wat meer flexibel en dat kan wel eens net wat prettiger werken. De tekst heb ik uit de webshop overgenomen vandaar dat je wellicht dacht dat deze pads er net waren.
 

ric325i

Active Member
7 tot 10 micron is echt veel hoor om eraf te sanden, dan heb je wel lef.
Bij wetsanden vlak je de toppen af, per saldo kost dit dus niet zo gek veel lakdikte, de toppen worden alleen vlakker. In mijn zwaarste wetsand sessies heb ik maximaal 4 á 5 micron afgenomen. Dat waren dan de volgende vijf passes: 1.500- 2.000-2.500 en 3.000 nat en dan met polijsten afbouwen.
Ik heb me wel eens laten adviseren over een orangepeel behandeling om dat samen met een prof te doen (kennis van mij) daar ik dat nog nooit heb gedaan. Deze stelde dat je rekening moet houden met deze gestelde afname van de lak.
Afijn ik hou het erop dat het per auto zal verschillen, wie weet 5 micron en wie weet 7/10 micron moraal van het verhaal is dat je rekening moet houden met dit soort afnames maar met 130 micron op de auto van topicstarter moet het kunnen zeg maar.
 

Dirk Post

Premium Member
Oke, ik begrijp jou verhaal Ric.
Heb ook al heel veel filmpjes bekeken over wetsanden etc.
Vind het gewoon knap hoe ze grote lakschades weer zo mooi weten te maken.
Maar ga er mij in mijn eentje ook niet aan wagen, ik laat het lekker aan
de kenners met de kennis ,en ervaring over!
 

Dirk Post

Premium Member
Gisteren begonnen met winterset licht polijsten met de Reflect,
daarna met essence en glosspad,
Gedaan met de rotary,en kleine Backingplate, en witte plus zwarte cone op de boormachine.
Van de week verder afmaken.Zaterdag aan de auto zetten.
Nog even nadenken wat ik er als bescherming op ga doen.
 

Bijlagen

  • 5FC25145-21B2-4EDE-880D-91519C0D6340.jpeg
    5FC25145-21B2-4EDE-880D-91519C0D6340.jpeg
    135,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:

Kevin

New Member
Oke, ik begrijp jou verhaal Ric.
Heb ook al heel veel filmpjes bekeken over wetsanden etc.
Vind het gewoon knap hoe ze grote lakschades weer zo mooi weten te maken.
Maar ga er mij in mijn eentje ook niet aan wagen, ik laat het lekker aan
de kenners met de kennis ,en ervaring over!
Ik snap wel dat je angst hebt.. De eerste keer met t schuurpapier je lak aanraken is ook een "intense" beleving, haha.. Maar als je een beetje beheerst bent in je bewegingen zou ik zeker een keer een paneeltje proberen.. Eventueel eentje van de sloop.. Zo heb ik t ook gedaan en nu los ik schades op die ik nooit had durven dromen.. Zie mn topic voor foto's..

Daarnaast moet je wel echt heel veel fout doen om echt door je lak heen te gaan hoor.. Maar een keer samen met iemand doen die het je wilt leren is misschien wel het beste als je twijfelt..

Op YouTube staat een perfect filmpje van rupes product training over schuren.. Tis van obsesive garage ofzo.. Als ik zo thuis ben zoek ik m wel ff op voor je! Is het echt waard om te kijken.. Er gingen bij mij iig een aantal lampjes aan!

Vooral deze:
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
@Kevin, schitterend dat er op dit forum een filmpje opduikt met Jason Rose van Rupes.
Dat is heel mooi omdat er nogal aan zijn autoriteit getwijfeld werd eerder in dit draadje.
 

Kevin

New Member
@Kevin, schitterend dat er op dit forum een filmpje opduikt met Jason Rose van Rupes.
Dat is heel mooi omdat er nogal aan zijn autoriteit getwijfeld werd eerder in dit draadje.
Ik ga niet over authority... Ik beoordeel op wat ik zie.. En hij laat duidelijk zien hoeveel en hoe het er af gaat. Daarom dit filmpje.. Nu ben ik stiekem wel benieuwd wat de twijfels zijn.. Een stukje schuren blijft een stukkie schuren.. Of t nou Kees de Jong (john doe) is of hij..

Haha

Even teruggelezen, ik snap de discussie.. Was alleen niet met hetzelfde doel bedoeld..

Ik weet wel dat hij veel met mensen werkt die er vast wel het eea over weten. En hij "verkoper voor een merk is".
 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
VAglakken
@Kevin, schitterend dat er op dit forum een filmpje opduikt met Jason Rose van Rupes.
Dat is heel mooi omdat er nogal aan zijn autoriteit getwijfeld werd eerder in dit draadje.

Ik schrijf dat ik hem niet ken, dat is wat anders dan twijfelen of die kan polijsten, hij zal best wel eens met een machine in zijn handen staan.
Maar hij is ook verkoper en staat met zijn mooie beige broek te werken :)
 

Kevin

New Member
VAglakken


Ik schrijf dat ik hem niet ken, dat is wat anders dan twijfelen of die kan polijsten, hij zal best wel eens met een machine in zijn handen staan.
Maar hij is ook verkoper en staat met zijn mooie beige broek te werken :)

In dit videotje is die gast van obsessed garage bij m. die weet wel waar ie t over heeft.. vind overigens zijn kanaal ook wel leuk om te kijken.
Ik hou ervan als mensen ergens 1000% induiken. net zoals die gast van AmmoNYC.

Ach ik vind dat niet zo raar dat ie in een beige broek staat.. ben zelf ook verkoper, dus ik herken t wel. Ik sta regelmatig in nette kleding (pak) sigaren te rollen en dat is ook geen "schone" bezigheid, verre van zelfs. iets met occupational hazard.

Zolang je met advies altijd maar je eigen conclusie trekt uit wat je ziet...
 

Matthijs

New Member
VAglakken


Ik schrijf dat ik hem niet ken, dat is wat anders dan twijfelen of die kan polijsten, hij zal best wel eens met een machine in zijn handen staan.
Maar hij is ook verkoper en staat met zijn mooie beige broek te werken :)


Die Jason Rose komt toch van Meguiars en is naar Rupes gegaan? o_OMeen die naam te kennen uit wat filmpjes van AMMO.
 

Kevin

New Member
Ik heb wat dingetjes besteld voor wetsanden.
Eens zien hoe dat gaat,even een schade motorkap, o i d regelen.
En dan eens kijken hoe dat gaat,lijkt mij leuk werk,Kevin heeft mij enthousiast gemaakt.
*vind ik leuk

Als je een hulplijn nodig hebt mag je altijd bellen.
 

Dirk Post

Premium Member
In een ander topic word gevraagd naar de verwerking van een velgen coating.
Nu wil ik mijn eigen velgen ook met D Lux gaan behandelen.
In de beschrijving staat aanbrengen,en daarna niet met vocht in aanraking laten komen ,24 uur lang.
Dat is geen probleem voor mij,maar ik zat te denken,is een 2 de laag nog van toegevoegde waarde om na 24 uur
aan te brengen,of is dat af te raden,en kan dat averechts werken??
 

Nieuwste berichten

Bovenaan