Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bedankt mannen. Zelf heb ik hier wel Meguiars Engine cleaner staan dat is het punt. Het ontbreken van de kap des te meer. Zo komt dr nog meer vuiligheid op plekken waar ik het liever niet heb. Meer tips en trucs zijn welkom.
Om goed schoon te maken kun je haast niet zonder water. De gevoelige delen wikkel ik in vershoudfolie.
Meestal nevel ik de motorruimte een beetje nat en spray daarna ruim in met een reiniger ontvetter zoals Autosmart G101 / Bilt Hamer Surfex of een vergelijkbaar product. Daarna werk ik het product goed in met een aantal kwasten. Afspuiten doe ik bij voorkeur met een hoge druk reiniger met warm water op ruime afstand (halve meter). Let altijd op de electrische componenten. Soms is de motoruimte niet meteen helemaal schoon en herhaal ik het bovenstaande.
Als dressing gebruik ik Aerospace 303 of Autoglym Vinyl & Rubber care.
Denk daarbij aan bobine(s) en andere ontsteking gerelateerde componenten en de dynamo. Als ik jouw motorruimte zo zie is er geen echt hardnekkig vuil en vet aanwezig. Dus dat wordt een vrij eenvoudig klusje.
Gebruik zelf ook de Autoglym. Na het reinigen inspuiten met vinyl & rubbercare van Autoglym. Motor laten draaien zodat het product droogt. Daarna is alles weer als nieuw.
Dat wil ik graag zo houden @Black Widow, in de Ibiza is het makkelijker. Die heeft zo'n afdekkap. Scheelt weer, is het uit het zicht. Maar motorisch heb ik er weinig verstand van. Zou iemand dit in beeld kunnen en willen brengen?
Op zich moeten aansluitingen en electronica wek (spat)waterdicht zijn. Dit omdat je ook met je auto door de regen moet kunnen rijden. Met water onder de kap moet je wel oppassen natuurlijk. Gewoon met beleid te werk gaan en dan komt het wel goed.
Om een start te maken voor je in beeldvorming: rechtsboven op de foto zit je accu
Sorry, qua bedrading/elektronica kom ik niet verder dan jij zelf kunt komen, denk ik.
Je moet vooral oppassen bij de CPU, dynamo en zekeringenkast indien deze onder de motorkap zit. In principe moet je proberen te vermijden dat je rechtstreeks water spuit op alles waar een stekker aan zit. In principe zou het (spat)waterdicht moeten zijn maar goed voorkomen is beter dan genezen
Tis best tijdrovend, maar alles schoonmaken 1:1, elk deel apart, met een enginecleaner moet heel goed lukken en idd geen sloten water gebruiken....een kwast met reiniger en dan schoondeppen............perfect !
Trouwens op de foto te zien is het merendeel toch kunststof...............
Uiteraard "better safe than sorry" maar er mag best wat water bij gebruikt worden. De delen in de motorruimte zijn zo gebouwd dat ze spatwaterbestendig zijn. Kritieke delen afschermen en vermijden en met lage druk werken.
Ff zonder gekheid, gewoon met gezond verstand te werk gaan, als je twijfelt, niet doen. Ik zou persoonlijk geen open straal water gebruiken. Ik zou een kwast gedoopt met wat apc en een beetje water stukje voor stukje de boel reinigen. Daarna met een doek er meteen achteraan.