Fiat 500 TwinAir 85

nicknameless

V.I.P. Member
Dit is een detail van een tijdje geleden.

Zo stond de auto erbij s'morgens vroeg.

DSC_3746_zps008b7a4c.jpg


De auto vertoonde een grauwe wazige grijze vieze look rondom.
DSC_3748_zps7e979ffd.jpg


DSC_3749_zpsebd59bfc.jpg


Mos op de rubbers, en dat op een relatief jonge auto!
DSC_3751_zpscd71972a.jpg


Van de van origine zwarte velgen was weinig terug te vinden.
DSC_3747_zpsdd635f12.jpg


Als eerste de auto maar eens voorzien van een foamjasje, zo kan het vastzittende vuil veilig zonder aan te raken, losweken
DSC_3753_zpsdfd6dc96.jpg


DSC_3755_zps7242de4a.jpg


De banden werden behandeld met Meguiars Super Degreaser en diverse borstels, zo kan de dressing straks optimaal hechten.
DSC_3757_zps9262d2a3.jpg


De velgen werden schoongemaakt met de velgenreiniger van Poorboys, diverse borstels, kwasten en washmitts.
DSC_3758_zps82325cd2.jpg


DSC_3759_zps79e8433a.jpg


De lak voelde aan als schuurpapier korrel 40. Deze werd behandeld met een ijzerdeeltjes oplos product
DSC_3763_zps528b951b.jpg


Met name op de achterkant veel reactie, de rest van de lak viel wel mee.
DSC_3765_zps71b8ec72.jpg


Na het wassen, drogen en naar binnen rijden van de auto, daar begonnen aan het kleien. De Dodo Juice SN en Poorboys World Spray&Wipe hiervoor gebruikt.
DSC_3769_zpsa4793758.jpg


Met name van de zijkanten kwam veel vervuiling vanaf.
DSC_3770_zps9e30bbea.jpg


Alle delen afgeplakt die niet in contact mogen komen met polijstmiddel. Scheelt een hoop schoonmaken achteraf.
DSC_3772_zps0862777c.jpg


Nog wat lakdiktes genomen, niet echt schokkende waardes.
DSC_3773_zps1b83ee14.jpg


DSC_3776_zps3e4431e7.jpg


DEEL 1/3
 

nicknameless

V.I.P. Member
Diverse lakdefecten.

Kras achterop de bumper.
DSC_3777_zpsd03e4d0f.jpg


Vogelpoep, lichtelijk ingebrand
DSC_3778_zps06a85bb3.jpg


Waterspots.
DSC_3779_zps9b388812.jpg


Random krasjes en swirls
DSC_3780_zpscddea531.jpg


Omdat de vogelpoep vlek niet op een normale manier wegging met polijsten, gekozen om de plek lokaal te wetsanden.
Hiervoor machinaal korrel 1000, 2000 en 3000 gebruikt.
DSC_3782_zps73da9b91.jpg


Alleen onder een bepaalde hoek en met je neus op de lak zul je de vlek nog enigszins zien.
DSC_3796_zps495ddd88.jpg


De rest van de lak gepolijst in 3 stappen, zowel roterend als met de D/A gaf het volgende resultaat:
DSC_3785_zps45edfe27.jpg


DSC_3781_zpsb44411c4.jpg


Achterlichten voor
DSC_3787_zpsee80ca54.jpg


Achterlichten na:
DSC_3792_zpsbee28c77.jpg


De gehele lak werd meermaals ontvet zodat de LSP goed zou hechten
DSC_3794_zps68ae774d.jpg


Bij deze Italiaanse volbloed hoort natuurlijk een "Italiaanse" wax.
DSC_3798_zps0f74f7cb.jpg


Alle trims, voor zover aanwezig, behandeld met Auto Finsse trim dressing.
DSC_3800_zps245ab5b3.jpg


De banden behandeld met Gyeon Tire
DSC_3784_zpse34e3fc1.jpg


Uitlaat voor:
DSC_3750_zpsc1fe5498.jpg


Uitlaat na:
DSC_3805_zpsb8c1718d.jpg


Omdat de bekleding van de Fiat 500 bekend staat als een vlekken koning, is ook het interieur onder handen genomen. Behandeld naderhand met CarPro Fabric & Leather
Voor:
DSC_3771_zps271a0da6.jpg


Na:
DSC_3811_zpsa98af3f9.jpg


Deel 2/3
 

nicknameless

V.I.P. Member
@JRM,

die heb ik wel veel gebruikt ja. Met name de voorkant en achterkant veel spot buff pads gebruikt. :)

Normaal gesproken gebruik ik een 150mm backingplate met 7 pads, maar dat ging niet echt lekker overal omdat de auto voornamelijk rondingen heeft.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Netjes hoor Patrick, mooie detail...........eigenaar wist niet wat ie zag (denk ik)



p.s.hoe kan jij meer dan 20 foto`s uploaden hier op dit forum, iedere keer als ik 21 of 30 foto`s wil uploaden zegt ie MAX 20 !! PM me even anders vervuilen we dit topic......
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Leest lekker weg met nuttige informatie Patrick. Heerlijk resultaat.
Het is inderdaad opvallend hoe vaak je leest dat de bekleding zou makkelijk vlekt bij deze auto's. Waar zou dat aan kunnen liggen?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan