Nog wat gedaan!?

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik gebruik de H2GO nou toch al een jaartje of anderhalf, misschien wel twee jaar.
Geen last van stuiterende en piepende ruitenwissers voor zover je ze gebruikt dan, want het grote voordeel is dat je ze echt bijna niet meer nodig hebt.

Het lijkt ook of de druppels die op je ruit zitten en eraf waaien, veel "glasachtiger" zijn. Daardoor belemmeren ze je zicht veel minder. Ik blijf het een koddig gezicht vinden; die druppels die elkaar najagen over je ruit.

De voorbereiding voor het opbrengen van de H2GO is wel een precies werkje. Als je hier wat nonchalanter in bent dan merk je dat gelijk in de werking. Die is dan gewoon minder.
Hoe schoner de ruit hoe beter, in het verleden heb ik de ruit weleens gepolijst met een rotary en een viltschijf met de Menzerna 300. Dat heb ik deze keer niet gedaan omdat de ruit nog heel erg schoon en glad aanvoelde.
Uiteraard wel twee keer ontvet met CarPro Eraser. Vervolgens de H2GO in twee lagen aangebracht.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
En vandaag de aanlevering van weer een GT3.
Maar gebracht door een G63 AMG Brabus.
E88F7213-51EA-486E-89E3-5FF9E3CB90AB.jpeg

Ook deze mercedes blijft hier slapen en wacht op een grondige detailbeurt.
En wat doet Dirk dan.....

90CC4530-D545-4E89-AFCF-5B547721081A.jpeg

Op de knietjes voor dit mooie wagenpark. Hij hoeft in elk geval niet stil te zitten.
Man, man. Wat een auto’s.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Wou vandaag de bus eens grondig wassen. Maar bij aankomst bij m'n schuurtje kwam ik erachter dat niet al m'n detailspullen daar lagen , lag nog een tas met heel veel doeken thuis. Dus alleen het interieur gedaan. Dus volgende week poging 2 :D
 

Donovan

Member
Nieuwe DAP 900 getest gisteren, wat een geweldige machine zeg. Had een kennis die zijn lease auto 2 dagen later moest inleveren. Op vakantie was een ezelkar met hooi er op langs de auto gegaan, dus die zat vol met krasjes. en 1 diepe op het spatbord aan de voorkant. De CarPo MF pad + CarPro Compound kreeg het zonder moeite er uit.

Voor
IMG-20190223-WA0011.jpg

Na
IMG-20190223-WA0010.jpg



IMG-20190223-WA0009.jpg
 

Donovan

Member
Afgelopen zaterdag de auto van mijn pa even grondig gewassen. Ook gelijk maar even na 2 jaar de auto gekleid. En een lekkere laag Reload aangebracht.
De auto is helaas al een aantal keer door de wasstraat geweest dus de verassend zachte lak zit vol met swirls. Binnenkort ga ik de auto helemaal polijsten.

In het eerste opzicht ziet de auto er wel netjes uit.
20190302-164121.jpg


Helaas ziet deze auto vaak bouwplaatsen, dus het is lastig de auto schoon te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

5T-3F-4N

V.I.P. Member
vandaag kwam het nieuws dat de auto week 9 bij de dealer wordt verwacht. De verwachte levertijd was bij bestelling 4 maanden, dus ik rekende op eind maart.
Ondertussen zitten we al weer halverwege week 11, deze week zou de Ceed toch echt bij de dealer gaan arriveren. Dus we wachten maar af op het verlossende nieuws :).
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Afgelopen donderdag ben ik met @blackpassatjunior aan zijn CC 2.0 bezig geweest. De coating die erop zat was toch alweer twee jaar oud en had, ondanks een onberispelijke wasdiscipline, links en rechts wat krasjes en krassen opgelopen.

Vanwege twee beschikbare detailers zijn we na het wassen en kleien als volgt gestart: Kenneth met de Festool Shinex rotary met een microfiber extreme cuttingpad en CarPro Clearcut, en ik kwam er met de Rupes LHR 15 excenter achteraan met een oranje pad met Angelwax Regenerate. Als laatste stap om knalharde glans toe te voegen gefinished op de Excenter met een Glosspad en CarPro Reflect.

Aan het eind van de dag is de voorruit nog van een CarpPro Fly by Forte coating voorzien. Deze is niet opgebracht met de padjes die erbij geleverd worden, maar met een Applicator en microsuede doekjes van 10x10. Eens kijken wat dit voor resultaat geeft.

Kenneth polish.jpg
*

Vrijdag verder met een wipedown van de lak met Eraser om een goede hechting te garanderen. Hierna kon gestart worden met het aanbrengen van de coating CQuartz UK 3.0. Zoals als eerder aangegeven is er helemaal niks moeilijks aan het opbrengen van een coating, de werkelijke kunst zit in het zeer zorgvuldig uitpoetsen. Met verschillende Scangrip lampen en een karrevracht aan schone Microfiber en microsuede doeken is er net zolang gebuft totdat ieder spoortje van een waas verdwenen was en de lak in alle helderheid zijn prachtige staat kon laten zien.

Na het drogen van de coating is er nog een topcoating (Gliss) opgegaan omdat dat supergladde gevoel toch wel heel lekker is (coating alleen blijft toch altijd een beetje stroef).

*) De foto is van ná het polijsten maar voordat de coating en de topcoat erop ging. Als het goed is voegt de coating nog wat glans toe.
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Vandaag de CC opgehaald.
Eerst nog even een omissie in de verslaglegging rechtzetten: Wat ontbreekt in het originele verhaal is dat we de CC na het wassen en voor het kleien nog behandeld hebben met Iron X en Tar X.
Het is zoveel prettiger om zo weinig mogelijk verontreinigingen in je lak te hebben, of het nu teer of hars of vliegroest is. Hoe minder zooi in je klei hoe beter natuurlijk.

Vanmorgen mocht de CC weer naar buiten, we hadden ons al verheugd op wat beading op de Gliss maar daar regende het te weinig voor, er liep slechts één dikke druppel traag over de motorkap.
Binnen nog even een fotooke geschoten:
IMG_20190316_090336.jpg
IMG_20190316_090936.jpg

IMG_20190316_090426.jpg

IMG_20190316_090402.jpg
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan