Aanbrengen CarPro Dlux

RST-Smurf

V.I.P. Member
Eigenlijk 2 halve seizoenen ,want in de zomer hebben ze niks te lijden . Want dan liggen ze binnen :D .

Maar wel erg netjes nog.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Over een week of twee ga ik ga ik Dlux op een set velgen zetten. Op de buitenkant. Nu vraag ik me af, als het een paar uur gedroogd heeft, dan Reload erover voor eventuele regen? De eigenaar kan niet binnen staan. Daarnaast, per se suede doeken of kan ook met korte vezel zoals ook de carpro doeken zoals de Ultimate Wipes?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik durf het niet te zeggen Nicky, maar ik zou voor de zekerheid toch maar "gewoon" voor de microsuedes gaan.
Ik heb een grote microsuede gekocht, en daar knip ik naar behoefte applicators uit voor de Dlux
 

Kilometervreter

überspammer
Over een week of twee ga ik ga ik Dlux op een set velgen zetten. Op de buitenkant. Nu vraag ik me af, als het een paar uur gedroogd heeft, dan Reload erover voor eventuele regen? De eigenaar kan niet binnen staan. Daarnaast, per se suede doeken of kan ook met korte vezel zoals ook de carpro doeken zoals de Ultimate Wipes?
Voor het opzetten zou ik zeker wel de suède meegeleverde doekjes gebruiken, een MF doek neemt veel teveel product op, voor het afnemen kan een kortharige MF doek prima.
Zolang mogelijk alten drogen en dan inderdaad maar de reload truc als die niet droog kan staan.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dankjulliewel. Opbrengen ga ik met een pluisvrij make up padje doen. Ik heb nog wel twee suede doeken bij de set zitten, die kleine oranje. Ook geschikt om mee af te nemen?
 

Cavemania

V.I.P. Member
Kleine doekjes zijn niet handig om mee af te nemen weet ik uit ervaring. De Ultimate Wipes doen het prima. Opbrengen doe ik ook met makeup pads.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Dat zijn weer bruikbare tips!
Welke make up pads zijn goed geschikt voor Dlux (ik ben niet zo bekend in de make up wereld :D)? De laatste keer dat ik ze gebruikte op trims (Yaris grill) begonnen ze redelijk snel te pluizen.
 

Chris van S.

Premium Member
Mijn zomerwielen ga ik in de D-lux zetten. Vanavond het eerste wiel een D-lux behandeling gegeven. Uiteraard na de nodige voorbereiding; polijsten met Carpro Reflect met witte pad en na afnemen Carpro Eraser rondje.
Met een make up padje het complete wiel behandeld met Dlux bij +/- 20 gr.
Na zeker 10 minuten heb ik het wiel weer afgenomen met een waffel doek. Zowel aanbrengen als afnemen ging erg gemakkelijke soepel en zeker niet stroef.
Morgenavond krijgt het wiel een 2e laagje, en dan is de volgende aan de beurt.

Ik vraag mij af; is de curetijd niet wat kort geweest?
Foto vooraf
20180308_220856.jpg
Foto achteraf
20180308_225619.jpg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat is het lastige van coatings, je kunt er geen handleiding voor schrijven want het "curen" van de coating kan iedere keer anders zijn. 10 minuten lijkt me wel voldoende maar het is nog steeds het beste om de DLux af te nemen als hij een beetje stroef wordt. Vanwaar trouwens de keuze voor een waffel doek?
 

Chris van S.

Premium Member
tnx @ShuttersPeet
Zijn de 18' gepolijste wielen van mijn Ford Focus papa mobiel.

Vanmorgen voelde het wiel trouwens echt heel glad aan. Vanavond even op het gemak het wiel nog een keer behandelen.
De resterende 3 wielen pak ik aankomend weekend aan.
20170926_181328.jpg
 

SLK

V.I.P. Member
Allereerst prachtige wielen @Chris van S. Die staan erg mooi onder je papa mobiel.
Met een make up padje het complete wiel behandeld met Dlux bij +/- 20 gr.
Na zeker 10 minuten heb ik het wiel weer afgenomen met een waffel doek. Zowel aanbrengen als afnemen ging erg gemakkelijke soepel en zeker niet stroef. Ik vraag mij af; is de curetijd niet wat kort geweest?
Dat is het lastige van coatings, je kunt er geen handleiding voor schrijven want het "curen" van de coating kan iedere keer anders zijn. 10 minuten lijkt me wel voldoende maar het is nog steeds het beste om de DLux af te nemen als hij een beetje stroef wordt.
Maar dan zal ik morgen wat langere curetijd aanhouden en het afnemen met "testspotjes" uitvoeren. Kijken of de coating dan stroef genoeg is.
Misschien ben ik nog niet helemaal wakker maar ik snap vraag en antwoord niet helemaal. Jij zegt dat de cure tijd 10 minuten was en het afnemen niet stroef ging. En vraagt je dan af of de cure tijd niet te kort was. Dus het afnemen moet stroever gaan als de cure tijd langer is? Ook gezien de reactie van @Stefan

Zelf heb ik vorig najaar de nieuwe wintervelgen van de Talisman in de Dlux gezet en bij een temperatuur van plm 15 graden iets van 5 minuten laten curen. Toen ging het afnemen al behoorlijk stroef en ik moest voor mijn gevoel bijna boenen om het niet meer plakkerig aan te laten voelen. Heb ik het dan misschien niet lang genoeg laten curen? Of juist te lang?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan