ArjanD300 stelt zich voor...

ArjanD300

Premium Member
Tja, zoals de nick al doet vermoeden mijn naam is Arjan ;)

Ben 35 jaar oud en werk in de beveiliging, bouwkundige beveiliging wel te verstaan.
Woon al bijna 11 samen in Gelderland, en vader van 2 zoons.
De eerste Sven is nu bijna 4,5 jaar oud en Nick is nu 1,5.
Druk is het in huis, want er lopen ook nog twee Franse bullen hier rond een zwart gestroomde van 6 en een witte/crème van 9 maanden..

Ik rij nu al 6 jaar Mazda en bevalt mij super goed !!
Dat is ook de reden hoe ik in aanraking ben gekomen met het detail virus.
Na een mazda3:
DSC_0247_8_9.jpg


is er deze mazda6 gekomen, in voor mij de mooiste kleur van dit model Pacific Bleu...
2rbyv7m.jpg


25q3dw1.jpg


Een vrij zeldzame Mazda6 2.3 GT-M sportbreak, van de eerste eigenaar die ik ook persoonlijk heb ontmoet.
Nou is een sportbreak niet zeldzaam maar een GT-M wel, er rijden er slechts 60 van rond hier in Nederland !

En toen kwam het, de vorige Mazda3 had ik laten poetsen bij een bedrijf deze auto ging destijds dienst doen als trouwauto en wou die er spik en span bij hebben staan.
Maar na een forse prijs en achteraf tegenvallend resultaat (tenminste weet nu beter) dacht ik dus met de Mazda6 dit wil ik zelf gaan doen en ook goed doen, want ik ben wat dat betrefd echt een ZEIKERD !!
Ik zie alles op en aan de auto, als er iets niet goed zit zint me dit niet en kan ik hier echt van balen !!
(inmiddels is het alwel wat terug gelopen het pietje precies, want helemaal 100% strakke auto, kids en honden gaat gewoon weg NIET !! hoe graag je dit ook zou willen.
Ik heb me erbij neer gelegd, anders zou je geen nacht meer slapen, doel is wel om nog steeds zo goed als het gaat gewoon een nette wagen te hebben, al is dit niet geheel 100% strak en ik niet voor elk dingetje de DAP steeds pak).

Arjan jawel een naam genoot die ook een Mazda rijder is ( nog bedankt Arjan ) heeft bijna 4 jaar geleden aangeboden om te helpen en uit te leggen hoe en wat want ik wist immers niet veel beter dan autoglym wax, dus met 2 emmers wassen ?? en kleien?? en eerst nog de lak voeden ?? daar had ik nog nooit van gehoord.
Dus in september 2010 ben ik bij janhenduk geweest, en die heeft de Mazda6 gedetailed, er ging een wereld voor mij open !!
Ben na een jaartje nog een keer gezamenlijk bezig geweest met Arjan, Robert en Serge en daarna na denk nog eens ruim een jaar bij Iwan geweest en die heeft me zover gekregen dat ook ik aan de DAP ging.
Dit resulteerde in een nieuwe hobby die alleen maar erger is geworden, inmiddels staat er voor dik 1200 á 1400 euro hier in de kast aan middeltjes... :rolleyes: veelal nog van de concurrent maar daar gaat wellicht verandering in komen ;)

En kan je zeggen ben gewoon verslaafd aan een schone auto, weekelijks word hij gewassen vies of niet !
En ik denk dat er zeker weekelijks een spraytje op komt en misschien wel eens in de maand een wax :D tja kan d'r niets aan doen maar het geeft mij een enorme voldoening als de Mazda6 er super strak en schoon bij staat met een haast vloeibare lak :cool:
dsc6058w.jpg


DSC_9731.jpg


dsc6092v.jpg

Dus hij staat vaak zo te glimmen onder de speciaal gemaakte carpoort voor de 6

Helaas ook al 4 keer dit mee gemaakt:
2i7s7d4.jpg


2i8amv8.jpg


20us5j7.jpg

Kinderen die de neus wel erg lief vonden en er op gaan tekenen of voelen hoe zacht die is ???
Gelukkig kwam hier dan weer de detailer in me omhoog en heb ik het voor 80% weg kunnen polijsten, maar ben wel bang dat het neusje erg dun is geworden....
933938_613301018715280_652948333_n.jpg


Ow ja, wat doet nou die D300 achter mijn naam ?
Nou dat is hobby nummer 2 die inmiddels ook aardig wat zuur verdiende euro's heeft gekost.
Als hobby fotograveer ik Rally's, dit doe ik met een DSLR (digitale spiegel reflex) Nikon D300 met twee f2.8 sigma lenzen.
Ga gedurende het jaar naar vrij wel alle rally's die in Nederland gereden worden en daarnaast ook nog naar regelmatig naar België.
Eens in het jaar gaan we ook altijd naar Duitsland toe rondom Trier word altijd het WK gehouden dus het echte WRC geweld !
Naast de rally's gebruik ik de DSLR natuurlijk ook op de Mazda en de details die ik heb gedaan.

Dus tja best bezig en druk zeg maar met de hobby's, Vrouw, kinderen, honden, Mazda, Rally, DSLR en detailen....
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Hey,ouwe bekende Arjan ! Leuk je hier te verwelkomen, schrijf je meteen maar in voor de meeting op 21 september incl. BBQ !!! :)
 

ArjanD300

Premium Member
Thanks voor het warme welkom !

Of het mij gaat lukken 21 september weet ik niet, dat weekend is er ook rally ;-)
 

Kilometervreter

überspammer
Welkom Arjan! Wat een gave kleur is je Mazda en wat een glans. Vrouw lief heeft een Suzuki Swift in ook zo'n kleur blauw en het is en blijft een zalige kleur om te detailen!
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Eindelijk heeft die de weg gevonden , was wat push werk van wat lui.Maar dan is die er eindelijk!!!

Welkom Arjan :D
 

ArjanD300

Premium Member
Die heben we wel maar is door Arjan geschreven....
Beetje raar om die te plaatsen onder onze naam...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan