Audi A5 Coupé

ShuttersPeet

V.I.P. Member
De A4 heeft na haar pruttelende start zich erg goed bewezen! Wat een heerlijke auto is het zeg! En dan het interieur! Prachtig mooi en een lekkere plek om te sturen. De B9 stuurt zòveel beter dan de B8 maar dat was nodig ook! Er staat nu zo'n 30K km's op en ze heeft vorige week een beurt gehad. €575,00 armer maar geen enkel probleem. Paar updates gehad waaronder voor de achterklep. En er moeten eigenlijk nieuwe voorbanden op maar dat doen we maar niet... Het zijn Hankook's en bevallen redelijk. Lekker stil maar qua grip heb ik liever Michelins. Ligt ook aan mijn rijstijl, dat weet ik! Daarover gesproken, de motor en bak is een heerlijke combi met, voor mij, genoeg vermogen. Ook het flipperen doe ik dan regelmatig maar meer voor de lol. De virtuele cockpit is erg mooi om te zien maar heb het bijna altijd met de tellers voor. Het navigeren met Google Earth, waar Audi trouwens mee gaat stoppen binnenkort, is leuk maar niet echt praktisch. Ik heb paar keer een kaartje gekocht maar de laatste tijd niet meer. Ook het MMI werkt met het schrijfschijfje prima. Kortom erg tevreden! Màààr... de vorige A4 was mijn eerste en was een prachtige Audi. De B9 ook maar ze is me te anoniem, te clean en bijna onopvallend. Ook de kleur zie je tegenwoordig wel hèèl erg veel! En nu zal ik wel wat forumleden op de teentjes gaan staan maar het leasegehalte is erg hoog. En dat stoort me meer en meer. Maarja .... Dan moet je maar geen Audi rijden... Òf misschien toch een ander modelleke...?

Al een paar keer wezen kijken voor een A5. Erg mooie auto maar ook weer een hoog leasegehalte. Maar als we dan een coupè nemen in een kèk kleurtje? Dan is het al wat minder...! Dus hup aan tafel met pakmans van Audi Centrum Roosendaal. En pfffff wàt een centjes...... Dat gaan we niet doen! Tijdens de beurt van de A4 kreeg ik, wel heeel toevallig een A5 coupè mee. Een Daytona grijze. Erg mooi met de juiste opties. Bij inleveren gevraagd wat er bij moest...... Weet niet wat een nier tegenwoordig doet.... Wàt een centjes!
Daarna eigenlijk al besloten om heerlijk te blijven rijden in de A4 maar pakmans had nog een optie! Er staan nog wat launch editions in NL en toevallig..... èèntje bij Pon die deze maand wordt geherwaardeerd. Waar gaat het om; het is een coupè, 2.0TFSI, S-tronic, Gotland Green, black optic, Launch Edition opties, Led pakket 2, virtueel cockpit, MMI+?, 19" PQH velgen, getint glas, Audi connect 3jaar, LED koplampen, dynamische knippers en nog wat dingetjes.

Nou pakmans.... maak maar eens een prijs! En warempel... Net als vorige keren een mooie prijs! Nu is het qua financien nooit slim om na 1,5 jaar een nieuwe auto in te ruilen maar… kriebels… Dus net de bekende knoop maar doorklieft!
De kleur is wèl een beetje uit mijn comfortzone maar met het black optic erg mooi! En nogmaals met grijs ben ik nu wel klaar op een Audi.
Ook al afgesproken, dat onderstaande gelijk gedaan wordt; voorste zijramen tinten, spiegels hoogglans zwart, logo's voor en achter hoogglans zwart, zijskirts zwart, diffusor zwart (of is al zwart) en eventueel de S-line zij logo's gedeeltelijk zwart.

Hieronder de precieze spec's en mod's;



Audi A5 coupé 2.0 TFSI S-tronic Launch Edition
Opties;

Kleurtje; Gotland Green Metallic
Line “sport”
Pro Line S
19”PQH velgen
MMI navigatie +
Audi Connect 3 jaar gratis
Virtual cockpit
Audi sound system
Lichtpakket 2
Privacy glass
Zwart optiek
LED koplampen
Dynamische blinkers
4 jaar garantie

Zekere Mods;
Voorste zijramen zo donker als toegestaan is tinten
Audi logo LEDS in onderzijde deuren
20" zomer set en huidige 19" naar winter set

Eventuele mods;
Spiegels zwart spuiten
Aluminium interieur strips carbon of zwart wrappen
Achteruitrij camera
Zwarte uitlaatsierstukken
Diffusor achter zwart spuitenZijskirts zwart spuiten/wrappen
Audi logo's voor en achter zwart spuiten
S-line logo's zijkanten gedeeltelijk zwart spuiten
Afgevlakt mf stuur



Beetje idee van de kleur; wel andere velgen, vindt deze niet zo mooi en dan het "zwart pakket" mist hier ook.

11.jpg

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg
 
Laatst bewerkt:

SLK

V.I.P. Member
Tijdens de beurt van de A4 kreeg ik, wel heeel toevallig een A5 coupè mee.
Zo, begon het bij mij dus ook....:D

Dus net de bekende knoop maar doorklieft!
..........dat bij een deal......
Heb je nu wel of geen deal?:confused:

In ieder geval een prachtige wagen en je beweegredenen kan ik helemaal volgen. In een grijze A4 rijden er al zoveel mensen, zo'n A5 coupé in een enigzins afwijkende kleur zal je een stuk minder tegenkomen!

Afhankelijk van je antwoord op mijn tweede vraag van harte gefeliciteerd of succes met de keuze!:)

Edit: ik lees net je laatste aanwinst, gefeliciteerd dus!
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Zo, begon het bij mij dus ook....:D



Heb je nu wel of geen deal?:confused:

In ieder geval een prachtige wagen en je beweegredenen kan ik helemaal volgen. In een grijze A4 rijden er al zoveel mensen, zo'n A5 coupé in een enigzins afwijkende kleur zal je een stuk minder tegenkomen!

Afhankelijk van je antwoord op mijn tweede vraag van harte gefeliciteerd of succes met de keuze!:)

Edit: ik lees net je laatste aanwinst, gefeliciteerd dus!
We hebben zeker een deal!
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Ketoembar

V.I.P. Member
Gefeliciteerd.. Ben benieuwd welke velgen je eronder zet. Die op het eerste plaatje vind ik juist wel erg mooi.

Ook lees ik dat soms " flippert" , maar voor de lol. Wat bedoel je dan precies.
Ik flipper eigenlijk altijd met mijn smg-bak. Vind het automaat gedeelte net echt fijn bij mijn m3.
Waarschijnlijk is dat bij jouw anders. Heb je bij deze ook flippers?

Nogmaals gefeliciteerd en ga je nu ook weer de nachtjes aftellen?
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Gefeliciteerd.. Ben benieuwd welke velgen je eronder zet. Die op het eerste plaatje vind ik juist wel erg mooi.

Ook lees ik dat soms " flippert" , maar voor de lol. Wat bedoel je dan precies.
Ik flipper eigenlijk altijd met mijn smg-bak. Vind het automaat gedeelte net echt fijn bij mijn m3.
Waarschijnlijk is dat bij jouw anders. Heb je bij deze ook flippers?

Nogmaals gefeliciteerd en ga je nu ook weer de nachtjes aftellen?
Bedankt.
Het worden de velgen van de configurator, De "spaakvelgen" zijn me te lief. daarom ook het Black Optic pakket. Maakt het wat minder lief.
En flipperen doe ik meestal als ik ff zin heb om te "spelen". De S-tronic is eigenlijk een redelijk perfecte bak. Maar met de flippers krijg je de heerlijke klapjes! En deze heeft dat uiteraard ook. En hier heb je dan ook nog eens de sound.

En aftellen.... Oké dan
Nog 17 nachies... ;)
 

Epsilon

Premium Member
Fraai hoor. Mooie groene kleur ook. En ook nog eens een coupé, achterin niet praktisch maar wel erg mooi! Ik word altijd blij van een mooie coupé.

Dat je toch iets aparts wilt uit een bekende lijn herken ik wel. Vandaar mijn blauwe Golf i.p.v. het geijkte zwart en grijs, als is die A5 van een heel ander niveau.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Gelukkig heb je me tijdens het hele traject perfect op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen @ShuttersPeet, toch is het erg leuk om het (verkort) terug te lezen in dit topic.
Alvast veel plezier met de voorpret, ik verheug me nu al op de kennismaking met de A5.
 

Kilometervreter

überspammer
Wat een leuk nieuws is dit, had ik niet verwacht!! Van harte!!
En ook dit gaat weer een hele dikke worden! En oooooh een coupe, zoveel mooier dan een SB, dit is een A5 zoals die bedoelt is en waarbij de lijn zoveel mooier uitkomt dan bij een SB.
En eindelijk geen Daytona meer :D! Snel maar eens in het echie zien!
Het gaan nog 16 heule lange nachtjes worden!
Wat voor bekleding zit er in Peet?







En wat ging die 5.0 Mustang af vorige week.......:p:p:p:p:p:p:p:p
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Thanks maat!

De bekleding is het nieuwe S-line motief.

Wat een leuk nieuws is dit, had ik niet verwacht!! Van harte!!
En ook dit gaat weer een hele dikke worden! En oooooh een coupe, zoveel mooier dan een SB, dit is een A5 zoals die bedoelt is en waarbij de lijn zoveel mooier uitkomt dan bij een SB.
En eindelijk geen Daytona meer :D! Snel maar eens in het echie zien!
Het gaan nog 16 heule lange nachtjes worden!
Wat voor bekleding zit er in Peet?







En wat ging die 5.0 Mustang af vorige week.......:p:p:p:p:p:p:p:p
 

Cavemania

V.I.P. Member
Prachtige wagen @ShuttersPeet. Had ook al een en ander meegekregen via andere kanalen. Super man. Deze heeft nog weer meer vermogen dan je huidige neem ik aan. Heel benieuwd naar de bolide. Maar eens een bakkie doen bij WWHQ
 

Nieuwste berichten

Bovenaan