Cavemania
V.I.P. Member
Afgelopen week stond een behoorlijke klus op de planning. Een "full" exterior detail van een BMW X5 van 2008. Met de eigenaar had ik afgesproken dat de auto een dag zou komen en dat ik zou zien hoe ver ik zou komen. Gelukkig werd de auto een dag voor de tijd aan het einde van de middag gebracht. Helaas had ik die middag niet heel veel tijd om er mee te beginnen aangezien ik alleen thuis was met de kinderen. Toch al wel een beginnentje gemaakt.
Met APC 1:10 alle naden, kieren etc schoongemaakt. Nadat ik de kids op bed gebracht heb maar een start gemaakt met de detail. Als eerste de auto wassen, insprayen met Iron-X en afspoelen.
Lekkere smerige uitlaatpijp
Nog even de kentekenplaat achter verwijderd.
Na de detail heb ik de gaten in de klep nog even met een primer behandeld, deze begonnen al lichtjes te roesten en had toch een roestomvormende primer staan.
Na het wassen maar eens een rondje om de auto. Dat was best even schrikken. Hij was er toch slechter aan toe als ik dacht.
Ook de velgen waren niet vergeten Wat zijn die groot zeg.... 20". Het linker voorwiel was een hele klus om schoon te krijgen, de intercooler had gelekt en de hele velg was zwart. Uiteindelijk de velg zo goed als schoon gekregen. Had eigenlijk de velgen moeten demonteren om ze goed schoon te krijgen. Helaas was daar niet de tijd voor. Een dag voor zo'n grote wagen is wel erg weinig.
Ik hoor regelmatig mensen klagen over de slechte kwaliteit van de Mazda velgen. Mazda is niet de enige die last heeft van corroderende velgen. De velgen van deze X5 begonnen ook al.
Ik heb de eigenaar gewezen op Velgen als nieuw om de velgen te laten herstellen en poedercoaten.
Nadat de buitenkant grondig gewassen was heb ik de auto naar binnen gereden, het waaide nogal waardoor ik de auto niet buiten wilde kleien. De verontreiniging op de auto viel heel erg mee, op de motorkap na. Daar kwam heel veel rode troep af. Onderstaande foto laat het stukje klei zien na het kleien van de halve motorkap.
Na het kleien de auto nogmaals gewassen en gedroogd. Naden droog geblazen met luchtdruk en alle trims etc. afgeplakt. Deze voorbereidingen heb ik allemaal kunnen doen op de dag dat de auto is gebracht.g
Dinsdagochtend om 8:30 begonnen nadat ik de kinderen naar school had gebracht. Tijdens het polijsten geen foto's gemaakt bijna. Ik was zo druk bezig dat ik het gewoon ben vergeten. Polijstcombi die het beste resultaat gaf en welke ik gebruikt heb op de gehele wagen:
Rotary met Chemical Guys Hex Logic Heavy Cutting pad met Chemical Guys V32
Rotary met Chemical Guys Hex Logic Heavy Polish pad met Chemical Guys V34
DAP met Chemical Guys Hex Logic Soft polish pad met Chemical Guys V36
DAP met Chemical Guys Hex Logic Finishing pad met Chemical Guys V38
De motorkap heb ik twee passes met de Heavy cutting pad gegeven.
Met APC 1:10 alle naden, kieren etc schoongemaakt. Nadat ik de kids op bed gebracht heb maar een start gemaakt met de detail. Als eerste de auto wassen, insprayen met Iron-X en afspoelen.
Lekkere smerige uitlaatpijp
Nog even de kentekenplaat achter verwijderd.
Na de detail heb ik de gaten in de klep nog even met een primer behandeld, deze begonnen al lichtjes te roesten en had toch een roestomvormende primer staan.
Na het wassen maar eens een rondje om de auto. Dat was best even schrikken. Hij was er toch slechter aan toe als ik dacht.
Ook de velgen waren niet vergeten Wat zijn die groot zeg.... 20". Het linker voorwiel was een hele klus om schoon te krijgen, de intercooler had gelekt en de hele velg was zwart. Uiteindelijk de velg zo goed als schoon gekregen. Had eigenlijk de velgen moeten demonteren om ze goed schoon te krijgen. Helaas was daar niet de tijd voor. Een dag voor zo'n grote wagen is wel erg weinig.
Ik hoor regelmatig mensen klagen over de slechte kwaliteit van de Mazda velgen. Mazda is niet de enige die last heeft van corroderende velgen. De velgen van deze X5 begonnen ook al.
Ik heb de eigenaar gewezen op Velgen als nieuw om de velgen te laten herstellen en poedercoaten.
Nadat de buitenkant grondig gewassen was heb ik de auto naar binnen gereden, het waaide nogal waardoor ik de auto niet buiten wilde kleien. De verontreiniging op de auto viel heel erg mee, op de motorkap na. Daar kwam heel veel rode troep af. Onderstaande foto laat het stukje klei zien na het kleien van de halve motorkap.
Na het kleien de auto nogmaals gewassen en gedroogd. Naden droog geblazen met luchtdruk en alle trims etc. afgeplakt. Deze voorbereidingen heb ik allemaal kunnen doen op de dag dat de auto is gebracht.g
Dinsdagochtend om 8:30 begonnen nadat ik de kinderen naar school had gebracht. Tijdens het polijsten geen foto's gemaakt bijna. Ik was zo druk bezig dat ik het gewoon ben vergeten. Polijstcombi die het beste resultaat gaf en welke ik gebruikt heb op de gehele wagen:
Rotary met Chemical Guys Hex Logic Heavy Cutting pad met Chemical Guys V32
Rotary met Chemical Guys Hex Logic Heavy Polish pad met Chemical Guys V34
DAP met Chemical Guys Hex Logic Soft polish pad met Chemical Guys V36
DAP met Chemical Guys Hex Logic Finishing pad met Chemical Guys V38
De motorkap heb ik twee passes met de Heavy cutting pad gegeven.