8-11-2015 Toyota Corrola,
Gister met volle hoop naar het weer bericht gekeken. Droog en redelijk warm zeiden ze, Daar moet ik wat mee doen. Deze avond de eigenaar van een Nissan 350Z benaderd. Hiermee afgesproken de volgende dag vroeg te beginnen omdat er een hoop werk aan moet gebeuren.
Nadat de wekker was afgegaan, ik rustig wakker was geworden was het wachten op het heerlijke geluid van deze luide V6, zelf al een paar keer in een 350z gereden en meegereden maar ow wat is dat roffeltje mooi... Na minuten wachten achter de geraniums om hierachter vandaan te komen hoorde ik ipv een V6 mijn eigen telefoon. Hmmm, de 350z eigenaar. ''Brian, Ik heb helaas de auto vandaag toch wel nodig dus kan ik helaas niet komen''. Ah shit, jammer. Zulk mooi en goed weer, alles al klaar gezet. Wat nu...
Tijdje geleden de auto van mijn Opa en Oma geleend en kan me nog heel goed herinneren hoe die eruit zag. Dus maar besloten om deze vandaag te ''Lenen". Met een klein smoesje de auto mee gekregen en kon ik dan toch van de dag genieten.
Bij aankomst van deze donker blauwe Toyota Corolla was al goed te zien dat deze onder de nodige (was?)krassen zat en het een hoop werk zou worden.
Hierna de auto als eerst even snel afgespoeld om de meeste vuiligheid te verwijderen, en toen kwamen de eerste krassen en swirls al naar boven. Hierna de hele auto in de DeIronizer en heb ik een sopje gemaakt met Dodo Juice born to be mild om de auto te wassen.
Na het wassen kwam de mooie blauwe kleur alweer redelijk terug, alleen deels de mooie donkere diepe kleur waar ik zelf wel van hou. En een deel wat lichter waar heel veel krassen zaten en dof was geworden. M'n vader kwam even naar buiten zei toen hij dat ook zag dat de kans groot was dat ze met een schuurspons zijn bezig geweest. En eerlijk gezegd zag dat er ook wel zo uit.
Hier een paar foto's van de krassen en swirls...
Deze Corolla rijd vooral kleine afstanden en staat 80% van het jaar gewoon stil, eens paar jaar wordt er veel mee gereden als we op wintersport gaan. Hier is ook wel wat van te zien door de steenslag die zich over de gehele auto bevind best erg aanwezig is. Dit is goed te zien op de onderstaande foto.
Na het wassen begonnen met het kleien van de auto, Hier kwam echter bijna geen vuil meer van de lak mee af. na het rondje gedaan te hebben en het zicht van overal krassen en swirls te zien een test spot gemaakt op de motorkap. Dit met de oranje Pad en Menzera FG400 op de DAP. Deze moest er 2x over om het gewenste resultaat te behalen. Hierbij waren niet alle krassen weg maar dat kwam omdat deze echt te diep waren helaas. Hierna nog gefinisht met zwart en SF4000. Dit over de gehele wagen gedaan en eindelijk kwam het mooie donker blauwe kleur weer tevoorschijn.
Afgenomen met Eraser en de gehele wagen in de blackhole gezet met de Dap om daarna de wax aan te brengen en de kleur weer echt tot een mooie diepte te laten komen.
Hier het eind resultaat van deze wagen die begon met doffe plekken, krassen en nog veel meer. Naar een auto die weer fatsoenlijk erbij staat en recht geeft aan z'n eigen kleur...
Bedankt voor het Lezen, Bekijken, Luisten of wat anders van deze detail. De auto is van mijn Opa en Oma en is een Toyota Corrola. Ik vind het leuk om dit soort verhalen te schrijven over het detailen van bijvoorbeeld deze of mijn eigen auto of het sleutelen hieraan (Lees het vervangen van de koppeling). De volgende keer als het goed is weer een ander.
Leuke reactie zijn altijd welkom net als opmerkingen en tip. Kritiek ook maar graag in een opbouwde voor met wat positief's op het einde.
Groeten, Brian.