CarPro flashpad

Discussie in 'Reviews' gestart door Kilometervreter, 23 aug 2014.

  1. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Toen ik enige tijd geleden op het WWHQ wat spulletjes kwam halen waaronder een paars wolletje vroeg @Stefan mij bovenstaande pad eens te proberen, vandaag deed zich een uitstekende kandidaat voor om deze spot-repair pad uit te proberen.
    Pad zit in een normale plastic verpakking en voelt zeer hard aan, harder dan bv een gele pad. Het foam is zeer compact. Deze pad is bedoelt om gebruikt te worden op een DA machine dus de ouwe vertrouwde DAP maar weer eens het stof van afgeblazen.
    De test kandidaat is een Renault Laguna van de overbuurman die deze auto een half jaartje geleden gekocht had. Auto zat links en rechts best wel onder de krassen en kleine beschadigingen en birddrops dus perfect.
    De pad met V38 op oa de achterspatborden gebruikt op beschadigde stukken.
    Wat een power en wat een correctie! Fantastisch, zeer gemakkelijk een zeer fraai resultaat. Ik denk dat het op een DA dezelfde correctie haalt als een paars wolletje op een rotary! Het voordeel van deze pad is dat het lijkt alsof je met een finisher gewerkt hebt, zo strak en zoveel glans creëert die ook, echt een bijkomend voordeel.
    De lak wordt wel iets warm dus op kunststof is het volgens mij wel een beetje oppassen geblazen, hoewel ik ook het idee hebt dat het niet ze gek is als roterend.
    Ik vind dit een blijvertje in mijn assortiment die zijn nut zeker gaat bewijzen! Een no-nonsens goed werkende correctie pad!
    Paar foto's van het wonderpadje en zijn werk!

    001.JPG 002.JPG 015.JPG 016.JPG 017.JPG
    Laatst bewerkt: 23 aug 2014
    JM A7, Stefan en Woody vinden dit leuk.
  2. ShuttersPeet

    ShuttersPeet V.I.P. Member

    Leuke review èn resultaat!

    En jawel hòòr... ;)
    image.jpg
    Kilometervreter vindt dit leuk.
  3. Frans

    Frans V.I.P. Member

    Nice. :cool:
    Ik heb zo'n soortgelijke pad van het merk Farécla.
    Heb hem nog niet gebruikt voor lakwerk, wel voor koplampen.
    Kilometervreter vindt dit leuk.
  4. Stefan

    Stefan Administrator Medewerker

    De CarPro flashpads doen het inderdaad ook erg goed op koplampen.
  5. Ketoembar

    Ketoembar V.I.P. Member

    @Stefan Hoe komt het eigenlijk dat de nieuwe carpro spullen hier pas later te verkrijgen zijn? Deze pad is buiten Nederland al wat langer te verkrijgen. Datzelfde gold voor de Reset.
    Wacht jij nu wat langer met inkopen of komt dat door de levering van Carpro aan jouw?
    Of krijg je van iets nieuws meestal maar 1 stuk, die @Kilometervreter dan kan testen?
    Test je de nieuwe spullen zelf ook nog? Lijkt mij dat je zelf toch ook wil weten hoe iets nieuws zich gedraagt?
  6. Cavemania

    Cavemania V.I.P. Member

    Die moet er bij mij dan ook maar eens komen. Heb toch met enige regelmaat wat koplampen.

    Bedankt voor het delen van je ervaringen.
  7. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    @Cavemania de pad is echt reuze makkelijk bij spotrepair! Daar liggen echt de mogelijkheden. Ben toch ook wel benieuwd wat het op een rotary doet.
    @Ketoembar ik ben echt geen tester hier hoor, kwam toevallig langs en nam ook al een paars wolletje mee omdat ik deze ook vaak gebruik voor spotrepair en zo kwam het.
  8. IbizaSigno

    IbizaSigno V.I.P. Member

    Dit is mooi nieuws! Bedankt voor je review, sommige lakken vragen om veel correctie. Het ontbreken van een rotary aan mijn kant laat het gewenste resultaat wel te wensen over.
  9. BlackPassat

    BlackPassat V.I.P. Member

    Mooi product, ik zie het echt als een nuttige aanvulling voor de collectie.
    Even voor de beeldvorming; denk je dat je excentrisch met een paars wolletje dezelfde correctie had kunnen bereiken? (nog even los van de nabewerking die je dan had moeten doen?)
    Twee opmerkingen @Kilometervreter:
    1. Was je in de gelegenheid de lakdikte te meten voorafgaand en na het gebruik van de Flash pad? Ik ben benieuwd naar de afname.
    2. Je hebt het over warmteontwikkeling vergelijkbaar als bij een rotary. daarnaast geef je aan benieuwd te zijn naar de werking van de pad icm een rotary. Wat verwacht je dan van de warmteontwikkeling? Op basis van jouw beschrijving denk ik dat je dan toch al heel snel in de gevarenzone zit.
  10. Martijn

    Martijn Active Member

    Bedankt voor de review, deze gaat zeker ook deze kant op komen!
  11. Cavemania

    Cavemania V.I.P. Member

    Wat voor backingplate gebruik je op de DA voor deze pad @Kilometervreter? Zie alleen deze in de webshop staan van Waxworld. Maar die is te groot.
  12. Ketoembar

    Ketoembar V.I.P. Member

    @Cavemania De pad is er in twee maten 80mm en 160 mm
    @Kilometervreter Volgens mij kan je deze pad beter niet gebruiken op een rotery. Hij is naar mijn idee juist ontwikkeld voor de D/A.. Dus ik zou daar mee oppassen.
    En wat ik bedoelde is dat jij al de spullen hebt voordat ze hier in Nederland in de webshop staan. Dit is niet de eerste keer volgens mij. Ik vroeg mij gewoon af hoe dat komt.
  13. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Waarschijnlijk had ik excentrisch niet hetzelfde resultaat kunnen behalen met wol, of in ieder geval pas na veel meer hits. Deze correctie was met 1 dambordje.
    1. Nee, ik heb geen lakdikte meter omdat ik het weinig toegevoegde waarde vind hebben, het meet alleen de totale dikte en niet de dikte van de blanke lak laag waar wij op werken, gevoelsmatig is de afname niet meer dan bij het paarse schaapje, de witte flaspad bleef wit.
    2. De warmte ontwikkeling is iets minder dan bij roterend, maar het is er wel degelijk dus gevaar. Ik denk dat het roterend dus nog meer warmte ontwikkeling geeft dus heeel erg oppassen, maar het kan soms wel eens handig zijn. Dit zal ik gewoon eens moeten uitproberen, op een Passat cc misschien???

    Ik heb ooit toen ik mijn dap 900 kocht er een kleine backingplate bijgekocht, deze zit er nu standaard op en gebruik de dap als tweede machine naast de Flex voor kleine stukjes waar ik met een 6 inch pad niet bij kom. Ik denk een 3.5 inch backingplate . De pad valt er inderdaad iets binnen.

    Deze pad is ook voor een DA ontwikkeld, toch heb je weleens zo'n plekje die je niet wegkrijgt en wat voor je gevoel toch zou moeten werken...Ik ben met je eens dat het roterend op of zelfs over het randje is.
    Stom toeval dat toen ik daar was en @Stefan die pad net binnen had. Als jij er geweest was had hij het waarschijnlijk aan jou gevraagd, maar misschien ben ik ook wel een heel net en aardig ventje:confused:.
  14. Stefan

    Stefan Administrator Medewerker

    De grote zendingen komen per boot uit Korea, om het interessant te maken zijn deze zodanig groot dat we er even mee vooruit kunnen, dus als er iets nieuws komt dan is het niet altijd zo dat we direct een zeevracht laten komen omdat we al voor een aantal maanden voldoende hebben. Daarbij laten we de coatings invliegen, we laten dan wel eens een paar zwaardere producten meekomen maar nooit in volume want dat is onbetaalbaar. Zo hebben we ook een aantal flashpads mee laten komen en die hebben we natuurlijk eerst zelf getest en we hebben er inderdaad ook eentje aan Leon meegegeven om uit te testen. Bij de volgende luchtvracht komen ook de flashpads voor de voorraad mee...
  15. nicknameless

    nicknameless V.I.P. Member

    Even inhaken,

    komt de (ver)nieuwe(de) CarPro C-Quartz ook mee?

    [​IMG]

    Bron: Facebook CarPro
  16. Frans

    Frans V.I.P. Member

    Ik heb deze opmerking eerder over het hoofd gezien, maar zoals jij het stelt lijkt het alsof je niet op kunststof hebt gepolijst.
    Het carrosserie deel wat je laat zien, lijkt mij echter wel van kunststof (zijkant achterbumper?)?

    M.b.t. de warmteontwikkeling van de pad;
    Heb je al gekeken hoe stroef de pad an sich over de lak glijdt in vergelijking met andere pads?
    Een stroeve pad smeer ik zelf altijd wat meer om het wringende effect (waardoor in het verleden al veel verkeerd verlijmde pads op een DA kapot zijn gegaan) tegen te gaan, wat je al snel krijgt met zo'n pad en wat het meest in het midden plaats vind. Het heen en weer bewegen op een DA, heeft dan meestal eerder een negatieve als positieve invloed op zo'n pad.
    Zelf pak ik meestal plastic bumpers e.d. aan met een spotpad (=lage omtreksnelheid) op een rotary; je kan er vrij secuur en beheerst mee werken, zonder overdadige warmteontwikkeling.
  17. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Ja hoor ik heb wel degelijk op kuststof gewerkt, maar doordat het warmte ontwikkeld moet je op kunststof nog meer oppassen wil ik er mee zeggen. Het deel op de foto's was inderdaad kustof.
    Het is mij zeker niet opgevallen dat de pad stroef ging sterker de dap (niet het sterkste apparaat) had er geen moeite mee.
    Grappig, ik ben eigenlijk altijd zeer terughoudend wat betreft roterend en kunststof, kunststof kan toch de warmte slecht kwijt, slechter dan metaal uiteraard.
  18. Ketoembar

    Ketoembar V.I.P. Member

    @BlackPassat In mijn geval was dat ongeveer tussen de 5 a 8 um na alleen de hit met de flaspad. Afbouwen na deze pad is minder nodig dan na wol. Resultaat is erg strak in korte tijd. Daar is de pad ook voor bedoeld. Minder kans op hologrammen.
  19. Frans

    Frans V.I.P. Member

    Een burn through onstaat meestal door de rand van een pad en de daaraan verwante omtreksnelheid.
    Des te groter de pad, des te groter de snelheid op de rand met gelijke toeren.
    De omtreksnelheid op de rand van een spotpad is dus betrekkelijk laag in vergelijking met een grote pad.
    Plus dat door de grote van een spotpad het met de rand onbedoeld raken van een ander deel, nauwelijks aanwezig is.
    Sowieso ga ik nooit echt hoog in toeren op kunstofdelen, met wat voor een machine dan ook.
  20. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Was dit op een VAG lak of op een Tesla... Dat scheelt wel een beetje denk ik :)

Deel Deze Pagina