Carpro Flyby Forte vs Turtle Wax Clearvue

Rutger64

Premium Member
Carpro Flyby Forte vs Turtle Wax Clearvue

Zoals de titel al zegt, heb ik Carpro Flyby Forte vergeleken met Turtle Wax Clearvue. Alleen niet op de auto maar op mijn douche ruiten.


De producten en beknopte handleidingen:

543eb00e365e8-image.jpg


543eb0762119d-image.jpg


Turtle Wax Clearvue moet je 2 tot 3 maal aanbrengen middels een schone doek. Vervolgens met water natmaken (sprayfles) en uitwrijven met keukenpapier totdat de glans zichtbaar is.

Carpro Flyby Forte breng je 3 maal aan middels een soort wattenschijfje, het resudu verwijder je met hetzelfde wattenschijfje zodra het wattenschijfje geen product meer overbrengt op de ruit.

De voorbereiding:

De doucheruiten het ik eerst schoongemaakt met een glasreiniger. Vervolgens heb ik de ruiten gepolijst met Carpro Ceriglass en de Ceriglass pad. Afgenomen met water en 2x Carpro Eraser.

Aanbrengen van de producten:

Aanbrengen van beide producten volgens handleiding. Bij de Turtle Wax kan je goe zien waar je blijft en bij de Flyby is dit niet of nouwelijks zichtbaar, je moet goed in de gaten houden waar je blijft.
Vervolgens de producten afnemen uiteraard ook volgens de aanwijzing op de verpakking.

Plaatjes bij de praatjes:
(waar het verschil in kleur door komt weet ik niet, ligt aan de camera)

Carpro

543eb98366e52-image.jpg


Turtle Wax

543eb9ca41aaa-image.jpg

Filmpje:

Ik zal geen oscar winnen met dit filmpje, maar het was even behelpen. In de ene hand mijn iPhone, en de andere de douchekop en ook nog eens om de douchewand heen hangen.

Linker deel van de douchewand is Clearvue en rechter deel is Flyby Forte.

Conclusie:

Zo net na het opbrengen ontlopen de producten elkaar niet veel. Beading en sheeting is nagenoeg gelijk. De snelheid waarmee de druppels naar beneden vliegen is ook ongeveer gelijk. Het verschil gaat zitten in de duurzaamheid verwacht ik.

Normaal blijft de Clearvue ongeveer een paar weken zitten op de douchewand. Maar word dan wel redelijk mishandeld.
Elke dag warm water met shampoo tijdens het douchen en na het douchen de wand weer droog maken met de trekker. En dat x4 personen. Op de auto blijft het allemaal wat langer zitten maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Zeker waar. Benieuwd naar de uitkomst. Zelf gebruik ik al een aantal jaren Rain-X, maar enkel op de zijruiten. De fles is nu pas voor twee derde leeg.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Originele vergelijking, duurzaamheid wordt wel goed getest als het dagelijks mishandeld wordt. Ben benieuwd hoeveel langer de Forte blijft zitten dan de schildpad. Leuke druppel foto's :)
 

nicknameless

V.I.P. Member
Leuke test.

Zelf ben ik grote fan van de Turtle Rain Kleer. Tot op heden zijn er weinig producten die in de buurt komen qua eigenschappen (afgezien de coatings).

Ik heb de douchecabine in de Sonax Polymer Netshield gezet.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Leuke view Rutger, ik doe de ruiten altijd met Meg`s ruitenreiniger, bijna hetzelfde effect (idd niet voor lange duur) die tip van Patrick is ook een beste (PNS)


stond je nou aan de buitenkant te sproeien ? lekker waterballet !! :D
 

Nieuwste berichten

Bovenaan