CarPro Reload tips?

Bimmer323

Member
Ik had het idee dat het na een paar regenbuien al snel minder werd, de lak was toen nog redelijk schoon. Ik gebruik BtbM en gebruik altijd 15ml op 15 liter water, er is ook geen foam oid gebruikt.
Ik denk dat ik volgend weekend maar een paar panelen ga ontvetten en er nogmaals een laagje opzet.

@Stefan, dat was mede een reden dat ik Reload heb aangeschaft.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat het na een paar regenbuien minder wordt is wel te verklaren, iedere regenbui die ik de laatste tijd heb gezien veranderde schone lak in één groot stippeltjespatroon, dus echt schoon is de lak dan niet meer...
 

Bimmer323

Member
Idd Stefan, de afgelopen week veel rommel tijdens regenbuien neergedaald. Ik ga het na de volgende wasbeurt even in de gaten houden.
Is ontvetten voldoende als ik toch besluit om een nieuw laagje aan te brengen?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ontvetten moet wel voldoende zijn, was de lak tijdens de applicatie wel schoon (gekleid)?
 

Bimmer323

Member
De lak was gekleid, gepolijst met Scholl S3/oranje. Hierna ontvet en gefinished met Essence/glosspad. Uurtje gewacht en getopt met Reload, de lak was zo glad als een aal;)
 

Bimmer323

Member
Dat had ik ook gehoopt, Leon. Ik heb de auto vanochtend gewassen en er is bijna geen sprake meer van beading, ik heb echt geen flauw idee wat hier de oorzaak van is.
Ik heb de motorkap na het wassen vandaag 2 x ontvet en heb op de ene helft Reload aangebracht, en de andere helft een wax. Ik heb echt geen flauw idee, maar ik ga het in de gaten houden.
Reload over Essence zou toch gewoon goed moeten gaan neem ik aan? De Reload is nu iig op een spiegelgladde kale lak aangebracht, ben benieuwd hoe het zich nu houd.
 

Dirk Post

Premium Member
Dus de Reload met een droge mf doek of pad per paneel aanbrengen,
en dan meteen per paneel met een licht vochtige boa doek af nemen , of even wachten?wat is het beste??
Ik wil de Reload namelijk ook eens proberen op mijn auto.
Gr Dirk.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Reload per paneel inderdaad op een microfiber doek aanbrengen. Dan afnemen met een tweede schone Boa. Mocht je eventueel problemen hebben met het afnemen dan zou je deze eventueel licht vochtig kunnen maken maar dat hoeft (zeker in dit jaargetijde) niet.
 

BennyV70

Member
Heb vandaag ook Reload gebruikt op onze Jimny. Heb de auto een volledige poetsbeurt gegeven, na het polijsten met eraser alles opnieuw afgenomen en daarna met een MF doek Reload opgebracht, en met een schone afnemen. Dit ging eigelijk heel vanzelf. Elke keer een paneel afwerken en door naar de volgende, totaal geen last van strepen of sporen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Klopt, dat gaat prima, het verdiept wel de kleur iets maar het blijft een mooie matte uitstraling houden.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Het beste is het om te wassen met een matte shampoo, dan eventueel reinigen met Eraser en dan Reload erop. Sowieso niet kleien en niet polijsten ;)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat kan inderdaad en is ook prima, zolang je maar in de gaten houdt dat er geen ruimte is om eventuele fouten te herstellen. Als er op de een of andere manier een vlek op het matte oppervlak komt omdat je een chemisch product hebt aangebracht en te lang in de zon hebt laten zitten omdat je een belangrijk telefoontje kreeg is niet zo gemakkelijk op te lossen als met een "normale" glanzende lak. (het is maar een voorbeeld, de strekking is duidelijk denk ik)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan