Chris van S. detailoverzicht

Chris van S.

Premium Member
Even wat stof afblazen van dit topic. Ik heb niet stilgezeten met detailen want er is de nodige meters plaatwerk onder mijn Rupes doorgegaan en heb de nodige waxen weten te smeren. Alleen had niet de behoefte om mooie write-ups te schrijven.

Door de vele mooie en leuke opdrachten in mijn vrije tijd bleef mijn eigen hobby auto ongepolijst. En dat kon natuurlijk niet, immers je eigen auto is een soort van een visitekaartje. Maargoed wilde de Honda niet zomaar afraffelen dus had mijn tijd nodig. Gisteren had ik dan eindelijk de gelegenheid om de volle dag te kunnen gaan polijsten (8 tot 1700), Ik had de auto al gewassen, geclayed e.d. dus kon gelijk beginnen met polijsten, dat was fijn want ik had mijn tijd hard nodig. Alle delen zijn gisteren grof gepolijst muv de motorkap en kofferklep (deze waren vorig jaar helemaal aangepakt).
Uiteindelijk zijn nu alle delen 3 staps gepolijst. Dat betekend dat de lak nu van 90 tot 95% netjes is geworden. Voor een auto van 21 jaar oud vind ik dat ruim voldoende en acceptabel. Sommige krassen of defecten waren of te diep of ben ik bewust niet verder gegaan om verdere defecten te voorkomen.

Met betrekking tot laatste stappen heb ik bewust mijn huiswerk in gedaan. Is kikker groen nou een warme of een koude kleur. Normaal groen is wel een koude kleur, maar als ik het kleurpalet mag geloven is het groen van mijn Honda een warme kleur al twijfel ik er nog over. Dus zou ik met deze kleur een mooie wetlook glans kunnen gaan creëren? of zou een glasachtige glans mooier staan? Ik heb een poging gewaagd om voor de wetlook glans te gaan. Daarom heb ik de lak behandelt met Dodo Juice Lime Prime cleaner glaze en als LSP gekozen voor Obsession Wax Phantom (Carnauba wax met lange standtijd maar met flink wat olien die mooie wetlook glans creeren) met daarover Phaenna (hoog carnauba gehalte showwax). Volgens Jay van OW is dit hele mooie combinatie met een prachtige finish. En inderdaad wat een heerlijke gladde lak heeft de Honda... en hij glanst prachtig... maar als ik kritisch ben zie ik die beoogde natte wetlook glans nog niet zo... dus daar valt nog lekker in te experimenteren ;) Maar voorlopig is de Honda zomerklaar en mag onze kleine spruit gaan komen. We zijn aan het aftellen.

Pics voor de liefhebbers;

Afplakken van de dakrubbers
2017-04-01 09.07.35.jpg
Hier is de staat van de lak goed te zien; het dak is nog ongepolijst maar de B-stijl al wel.2017-04-01 11.38.18.jpg

Na foto's; de zijkanten zijn eindelijk een spiegel geworden.
2017-04-01 17.03.13.jpg 2017-04-01 17.42.51.jpg Swirl controle ;)
2017-04-02 15.29.53.jpg
 

marlene

Premium Member
Hoewel ik denk dat Honda's kikkergroen toch meer naar de koude kant neigt ;) is ie in één woord PRACHTIG geworden!!
 

morphf

Member
Staat er zeker netjes bij chris, en wat je zegt soms is tijdig stoppen zeer verstandig.

Ook ben ik van mening dat een auto met leeftijd en historie niet altijd 100% strak hoeft te zijn met het oog op de toekomst.
 

Chris van S.

Premium Member
Wederom blaas ik weer wat stof van dit topic. En niet zonder reden. Een week na het detailen van het groene apparaat hierboven is de wereld een detailer rijker geworden; Olivier. Onze zoon is 10 april geboren en vandaag voor het eerst bij WWHQ geweest. Zelfs papa had het nieuwe pand nog niet kunnen aanschouwen; -schaam schaam-. Maargoed, al is het een beetje laat. Maar wil ook op het forum kwijt dat ik bewonder hoe Stefan en Laura het voorelkaar hebben weten te boksen om naar deze prachtige locatie te kunnen verhuizen. Proficiat!

Ik had wat aanvulling nodig van mijn hobby voorraad na een detail paar weken terug, maar had ook wat nieuws nodig. Papa's herkennen het vast stuk voor stuk; er gaat een knop om en je gaat voor het kleine wezentje wat je in je armen mag ontvangen. Dus een lang emotioneel verhaal kort. Mijn geliefde gretig getunede en op het detailen uitgekozen blauwe Fiesta en de Kermit groene glimmende Honda Del Sol zijn aan de kant geschoven. Er moest plaats gemaakt worden voor een labradortaxi, een kinderuitrustingvrachtwagen, een Potent Papa Voertuig ofwel een station. Ik moet het er maar mee doen, echt verschrikkelijk. Het is al te laat, jullie kunnen mij niet meer helpen.

Mijn maatje, mijn VIP Ford gastheer ofwel mijn dealer had wel iets wat bij me zou passen. Een Ford Focus Wagon ST Line 182pk Special Edition. Damn, wat is het vervelend om papa te zijn. De S.E. houd in buiten de normale ST line; 18" gepolijste lichtmetalen velgen, grijs met zwart dak en spiegels. Achteraf ingebouwd leren alcantara interieur, privacy glass achter en de 182pk 1.5 4 cilinder ipv 150pk. Ik ga mij wel vermaken denk ik zo ;)

De auto heb ik inmiddels anderhalve week en is boven verwachting zo fijn. Even de detailzijde bekijken van dit apparaat; vlak voor aflevering heb ik zelf 2 uurtjes besteed om de auto netjes te krijgen. Dus reinigen en lak ontvet met Eraser, gevoed en daarna gewaxed met Bouncers Vanilla Ice. Bandjes ingekleurd en de ramen uitgebreid gereinigd.
In tegenstelling tot de blauwe Fiesta vind ik, na controle, de lak behoorlijk netjes. Netjes genoeg om te twijfelen of ik de nieuwe lak wel fijn ga polijsten volgende week zaterdag. Ik denk dat ik fijn polijsten beter na de winter kan gaan doen. Ik ga denk ik eerder tijd besteden aan interieur en portierranden in de bescherming zetten. Maar ook de wielen en het kunstof aan de buitenzijde. En daarom was ik vandaag bij waxworld. Voor het kunstof, wat redelijk vlekt op het moment, heb ik Dlux gehaald. Als je goed kijkt zitten er behoorlijk wat kunstof delen op de auto die met Dlux wat extra zullen opleven en beschermd blijven. Ben erg benieuwd, volgende week zaterdag!

20170830_175803.jpg Mijn gehaalde spulletjes
20170822_200105.jpg
Potent Papa Voertuig
20170830_173744.jpg
Beading Bouncers Vanilla Ice (two tone dak en achterspoiler)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Alsnog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! :) Je hebt echt een prachtige auto gekocht, genoeg ruimte in een zeer sportieve jas! Geen suffe station zoals ik dat vaak tegenkom op parkeerplaatsen. Wat ik mij afvroeg is hoe het kunststof vlekt? Laat het af of krijg je van die lopers over lak o.i.d.?
Ik zou zeggen klein rondje polijsten, heb je de Focus strak en dan direct een foede bescherming erop. Kun je weer een hele poos vooruit!
 

Epsilon

Premium Member
Gefeliciteerd en herkenbaar verhaal ja. :) Ik ging van een MINI naar een Golf en die extra ruimte en extra deuren zijn toch wel fijn met een kleintje ;)
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Nog dubbel gefeliciteerd @Chris van S. de mooiste aanwinst is uiteraard jullie zoon, de Ford is een erg fraaie keuze!
Het contrast kan nog groter: ik ging van een Alto naar een Mazda6 sportbreak :confused:
 

Nieuwste berichten

Bovenaan