Chris van S. detailoverzicht

BlackPassat

V.I.P. Member
Dubbel gefeliciteerd Chris met jullie zoon. De mooiste aanwinst in alle opzichten. De andere aanwinst is ook zeer fraai en ik wens je dan ook vele veilge kilometers in deze familiebolide.
 

Chris van S.

Premium Member
Vandaag weer wat detailuurtjes kunnen toevoegen aan mijn CV dit keer omze nieuwe Focus Wagon.
De Focus lag niet zozeer op het polijsten wat normaal gesproken zo is. Met name de kunstofdelen (dakrails, A stijl- en raamlijsten) vond ik vlekken, waterdruppels bleven zichtbaar en vond het t.o.v de auto vaal. Dus ik heb daarvoor speciaal Capro Dlux gehaald bij WWHQ in de hoop dat eerder genoemde op te lossen. Ook wilde ik erg graag mijn raamcoating er weer op zetten. Vind het erg prettig om niet te hoeven wissen (ondanks de regensensor).

De volgende stappen heb ik vanaf vanmorgen 8 uur uitgevoerd;

Velgen reinigen met Autofinesse imperial wheel cleaner, dodo juice wheel mitt en EZ Detail Brush
Wassen met Mr Pink en Incredimitt
Alle kunstof delen met Poorboys APC en kwastje extra ontvet
Gedroogd met Dry me Crazy en velgen met een microfiber doek
Velgen in de Sonox Polymer Netschield gezet
Uitlaatsierpijp behandelt met Autoglym Metal polish vervolgd met Sonax Polymer Netshield
Banden bijgekleurd met verdunde Carpro Perl
Ramen binnen en buiten gereinigd en met de Rupes Mini lichtjes behandeld met Ceriglas
Lederen stukken bekleding stoelen en deur gereinigd met Gliptone reiniger
Kunstof delen interieur gereinigd met kunstof reiniger van Protech
Rubberen matten uitgeklopt, ingespoten met APC, gekwast en afgespoelt en laten drogen.
Zwarte dak lichtjes gepolijst met Rupes 15, Carpro Gloss pad en Carpro Reflect
Toch ook maar de rest van de auto lichtjes polijsten op aandringen van @IbizaSigno
1e laag raamcoating aangebracht en afgenomen.
Capro Dlux aangebracht op alleen de kunstof delen.
2e laag raamcoating op alleen de voorruit
1e waxlaag; het unizwarte dak heb ik gewaxt met Obsession Wax Dynasty (nano wax) en de grijze gedeeltes heb ik gewaxed met Meqs M16 voor de natte glans. (In november/december komt de winterwax erop)
3e laag raamcoating op de voorruit
Binnendorpels en binnenkant portieren in de Carpro Reload gezet.

En toen was het 16.50 uur en moest ik de werkplaats verlaten.

Pics or it didnt happen :)

2017-09-16 09.54.10.jpg
2017-09-16 15.11.26.jpg
Verschil: na licht polijsten en Dlux. Met name kunstof gedeelte voor buitenspiegel is het veel zwarter. Nog niet gewaxed
2017-09-16 10.57.19.jpg
Wielen in de Sonax PNS
2017-09-16 16.47.08.jpg
De waxen
2017-09-16 17.03.49.jpg
2017-09-16 17.03.54.jpg
2017-09-16 17.04.11.jpg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan