Cquartz coating

Len

Member
cquartz semi permanent coating
Hallo wie weet hoelang deze coating moet drogen lees op sommige Posts dat deze tussen de 12u en 24u moet drogen?
En de cquartz uk moet je na het aanbrengen na 1u terug behandelen met carpro reload.
hoe komt het dat je de cquartz semi permanent coating niet moet na behandelen?en hoelang moet je wachten om deze terug te wassen?
 

Guido1985

Active Member
cquartz semi permanent coating
Hallo wie weet hoelang deze coating moet drogen lees op sommige Posts dat deze tussen de 12u en 24u moet drogen?
En de cquartz uk moet je na het aanbrengen na 1u terug behandelen met carpro reload.
hoe komt het dat je de cquartz semi permanent coating niet moet na behandelen?en hoelang moet je wachten om deze terug te wassen?

Het klopt helemaal dat deze coating 24u uit moet harden.
Cquartz UK is speciaal ontwikkeld voor een vochtiger klimaat. Om de coating de eerste 24 uur te beschermen tegen vocht breng je reload aan.
Tevens zal de reload na deze 24u een extra bescherming zijn voor de coating zelf.
Je zou dit na een half jaar kunnen herhalen om je coating een extra boost te geven en te beschermen.
De gewone Cquartz moet na het aanbrengen echt uitharden en mag niet met vocht in aanraking komen.
UK is dus echt een goed product voor iemand die geen beschikking heeft tot een binnenruimte.

Met wassen zou ik een weekje wachten. Persoonlijk vind ik een coating het beste tot zijn recht komen na de eerste wasbeurt.

Gr Guido
 

Len

Member
Dag Guido ik heb namelijk de gewone cquartz semi permanent coating aangebracht na het wassen en kleien en te polieren.en carpro eraser tegebruiken.en deze heeft 17u in me garage gestaan.hopelijk lang genoeg?maar als ik voel aan de lak voelt deze stroef aan?kan dit?
Mvg
 

Len

Member
Hier enkele foto’s na het aanbrengen van de coating
 

Bijlagen

  • 624B8B18-4588-4D9B-B280-BC55CB836E2F.jpeg
    624B8B18-4588-4D9B-B280-BC55CB836E2F.jpeg
    81 KB · Weergaven: 1
  • 6EF5DF1C-EA83-4F18-B6D7-A05219B82C65.jpeg
    6EF5DF1C-EA83-4F18-B6D7-A05219B82C65.jpeg
    67,6 KB · Weergaven: 1
  • 1A94A3A5-B14F-4F8E-8A61-0251D78157D6.jpeg
    1A94A3A5-B14F-4F8E-8A61-0251D78157D6.jpeg
    69,6 KB · Weergaven: 1

Guido1985

Active Member
Dag Guido ik heb namelijk de gewone cquartz semi permanent coating aangebracht na het wassen en kleien en te polieren.en carpro eraser tegebruiken.en deze heeft 17u in me garage gestaan.hopelijk lang genoeg?maar als ik voel aan de lak voelt deze stroef aan?kan dit?
Mvg

Ik zou mijzelf daar niet druk om maken.
Een coating voelt ook niet glad aan.
Mocht je daar toch behoefte aan hebben zou je bijvoorbeeld nog een topcoating (bijv Carpro gliss) aan kunnen brengen.

Maar ik zou over een week de auto eens wassen.
Ik ga er vanuit dat je dan vanzelf enthousiast wordt.
 

Kilometervreter

überspammer
@Len je kan na de coating een laagje gliss aanbrengen, dit is speciaal onwikkeld om dit stroeve gevoel tegen te gaan.
Je lak wordt weer zo glad als een paling in een emmer snot.
Maar ook de gliss moet binnen uitharden.
 

Len

Member
@Len je kan na de coating een laagje gliss aanbrengen, dit is speciaal onwikkeld om dit stroeve gevoel tegen te gaan.
Je lak wordt weer zo glad als een paling in een emmer snot.
Maar ook de gliss moet binnen uitharden.
Dag kilometervreter kan ik ook mequiar’s last touch opspuiten om wat gladder te maken na elke wasbeurt?en zou ik het beste 1week wachten om auto te wassen na het aanbrengen van de coating?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Waarom zou je de unieke eigenschappen van de coating teniet doen door het gebruik van Last Touch? Dan zou ik gewoon kiezen voor een product wat erbij past zoals Reload, Ech2o of Hydro2 lite (allemaal gebaseerd op SiO2). Inderdaad minimaal een week wachten voordat je gaat wassen.
 

Len

Member
Dankjewel Stefan.
Heb 10u gepolierd en nadien de cquartz coating aangebracht en 24u laten drogen.
Had nog een vraag Stefan mag ik mijn carpro terrytowel nog gebruiken nadien?want met de coating van uk zeggen ze dat je deze nadien moet weg gooien omdat deze krassen op de auto zou brengen?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
De kans is inderdaad groot dat coating in de doek gaat kristalliseren die scherp kunnen zijn waardoor je krassen maakt als je deze opnieuw gaat gebruiken. Als je de doek direct na het opbrengen in een emmer met een apc oplossing doet dan zou je deze eventueel over kunnen houden maar anders kun je de doek het beste weg gooien.
 

Len

Member
Ok alvast bedankt voor de snelle reactie Stefan
Wel jammer dat je deze nadien niet meer kan gebruiken.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ja @Len , dat is waar maar het is €3,50 op een coating van €60,- en je spendeert uren aan het reinigen, polijsten en ontvetten van de auto voordat de coating erop gaat. Ik zou dan het risico liever niet nemen.
 

Len

Member
Goeiemorgend allemaal.deze morgend de auto vroeg gewassen voor de zon op kwam,en na het drogen van de auto gezien dat ik terug enkele swirl plekken heb op de lak of zitten deze op de coating?en hoe kan ik deze terug verwijderen?of moet ik eerst kijken om de coating te verwijderen?alvast bedankt voor de reacties.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Als ze niet te heftig zijn dan zitten de swirls in de coating. Polijsten ontvetten en opnieuw beginnen. Of aan de gang met essence plus en een CarPro Gloss Finishing Pad. Die vult de swirls als het ware op. Daarna wel afwerken met Reload aangezien de hydrofobiteit van Essence plus niet lang blijft.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan