CQuartz UK

Discussie in 'Lakcoatings' gestart door Kilometervreter, 6 dec 2013.

  1. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Afgelopen weekend dit product op mijn misano-rode Audi A4 gezet.
    Auto eerst gewassen, gekleid en grof en fijn roterend gepolijst.
    Het misano is een zeer gevoelige lak en daarom roterend op zeer lage snelheid gefinisht. Auto twee keer met eraser afgenomen. Hierna de CQUK in banen (zowel verticaal als horizontaal) opgebracht. Wat druppels op de meegeleverde applicator met suède doekje eromheen gedaan en net zo lang doorwerken op een plaatdeel tot het plaatdeel droog is. Hierna gelijk met suède doek afgenomen. De CQUK verwerkt zeer licht en makkelijk, ook het afnemen gaat zeer gemakkelijk!Dit was voor mij een belangrijk iets want zelfs bij het opbrengen en uitbuffen van een gewone wax heb ik normaal gesproken alweer swirls!
    Bij de CQUK heb ik hier totaal geen last van. Na de eerste laag na een half uur nog een tweede laag aangebracht, ter bescherming van mijn gevoelige lak. Je brengt het product zeer spaarzaam op dus zelfs na een tweede keer heb ik nog ca 30% over.
    Hierna na een uur reload over de coating gezet.
    De glans van de coating is heel vol maar wel wat hard en heeft zeker de "wow"factor. Nogmaals het opbrengen gaat eigenlijk zeer eenvoudig mits je aanwijzingen goed opvolgt.
    Tot nu toe blij met de keuze, ook omdat de A4 nu geheel swirlvrij is onder een harde coating.
    Nu na een week en 750 km verder is de beading en sheating op een (duidelijk minder) vuile auto nog zeer goed en de druppels rollen er bij 60 km/uur ook nog vlot af.
    Afwachten hoe de standtijd van de coating is.
    Conclusie: aanrader!

    Afijn, plaatje bij het praatje..

    009.JPG

    003.JPG

    007.JPG

    004.JPG


    010.JPG

    012.JPG
    Laatst bewerkt: 13 dec 2013
    Rutger64 vindt dit leuk.
  2. pro-detailer

    pro-detailer Active Member

    werkt lkkr hoor de cquk.
    Kilometervreter vindt dit leuk.
  3. Rutger64

    Rutger64 Premium Member

    Zelf ben ik (nog) niet thuis in de coatings e.d. Wat is het voordeel van een coating t.o.v. een sealant&wax etc?
  4. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    1)De hardheid is veel beter, je lak is beter beschermt tegen waskrasjes etc.
    2)Standtijd, zou een jaar moeten zijn.......
    3)Lak blijft schoner
  5. Rallye 106

    Rallye 106 Active Member

    Ziet er mooi uit hoor!
    De ruimte om in te werken ook bijdewee ;)
  6. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Nu alweer en week en toch weer 400 km verder met wat regen en veel droog weer, maar het is opvallend hoe schoon de auto blijft.
    Me happy!
  7. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Vandaag de auto voor het eerst sinds de CQUK erop zit gewassen. Inmiddels 600 km gereden.
    Auto wast opvallend gemakkelijk, er was weinig meer te zien van beading of sheating op de "vieze" auto.
    Normaal was ik toch wel elke week of hooguit na twee weken mijn auto wel.
    Uiteraard beading en sheating nog volop aanwezig na wassen en de auto is nog steeds zeer glad, veel gladder na na een SPN behandeling.
    Na het wassen gedroogd en toen begon het een klein beetje te miezeren, net niet genoeg voor grote druppels maar van die kleine pareltjes.
    Aangezien ik ook nog even een boodschap moest doen de auto gepakt en zelfs bij die kleine druppeltjes rolde alles eraf bij 50 km per uur zoals het hoort.:cool:
    Afijn, nog steeds blij met de CQUK, al blijf ik mijn twijfel houden over de standtijd.
    Wordt vervolgd uiteraard!
    Na thuis komst begon het harder te regenen en toch nog maar even de camera met de lange lens erbij gehaald:D

    001.JPG 002.JPG 003.JPG 006.JPG 007.JPG
  8. Stefan

    Stefan Administrator Medewerker

    Ziet er weer goed uit Leon, bedankt voor de update!
    Davey vindt dit leuk.
  9. Daan

    Daan New Member

    Ziet er nog prima uit toch... Hier mijn foto; gisteren nog 1 keer smartwax concours wax aangebracht (eergisteren "winterklaar gemaakt" met na t wassesn,eerst licht gepolijst, glaze, sealant(smartwax) butterwet wax (ch guys)!kortom hij kan er weer tegen! image.jpg
  10. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Inderdaad kan die van jou er weer tegenaan Daan!
    Enne het was ook wel de bedoeling dat die er nog prima uit zou zien:confused:.
    We hebben trouwens ook hier een beadingpics topic waar je je eigen beading pics kan plaatsen!:D
    Laatst bewerkt: 22 dec 2013
    Daan vindt dit leuk.
  11. IbizaSigno

    IbizaSigno V.I.P. Member

    Bedabkt voor de update. Welke twijfels heb je over de standtijd?
  12. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Dat het geen jaar een goede beading en sheating geeft, dus dat
    het minder dan een jaar blijft zitten. Maar dat is niet meer dan een onderbuik gevoel:)
  13. Stefan

    Stefan Administrator Medewerker

    Leon is nog een beetje ongelovig, maar dat komt allemaal goed :D
    Kilometervreter vindt dit leuk.
  14. Daan

    Daan New Member

    Zo'n coating gaat dat dadelijk de vervanger worden van de sealants....overigens zit er ook veel prijsverschil in, of vergelijk ik appels met peren. Coaten is ook veel meer werk,maar voegt het dan ook echt meer toe...
    Wat vinden jullie....
  15. Stefan

    Stefan Administrator Medewerker

    Een coating biedt zeker meerwaarde in krasbestendigheid en duurzaamheid maar is inderdaad kostbaarder en kost meer voorbereidingstijd.
    Davey vindt dit leuk.
  16. IbizaSigno

    IbizaSigno V.I.P. Member

    Waar een normale sealant ophoudt bij een jaar kan een coating variëren tussen en jaar en anderhalf jaar.
  17. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Er is geen enkele "normale" sealent die een jaar blijft zitten hoor, althans bij mij niet :)
  18. Rallye 106

    Rallye 106 Active Member

    Ik ga mijn Seat ergens na Kerst met 2 lagen Jetseal 109 verwennen.
    Nog nooit gebruikt, maar mij benieuwen hoe lang dat inderdaad blijft zitten ;)

    Gister een stukje gereden in de gloednieuwe Opel Ampera van mijn broer. Wat een mooie auto qua design en elektrisch rijden.
    Ook de binnenkant ziet er spectaculair uit.
    Bij hem zit er Waxoyl op en hij mag hem 3 jaar niet wassen. Alleen afspoelen met water.
  19. Kilometervreter

    Kilometervreter überspammer

    Jetseal 109 ken ik niet, ik ben benieuwd naar je bevindingen.Waxoyl al zat over gelezen, mag bij mij niet eens op mijn reservewiel:).http://forum.carclean.nl/cc_postst9195/-TEST--WaxOyl-100-Lakpantser.aspx weliswaar het verkeerde forum maarja.....:p
    En alleen afspoelen met water??????? Hahaha je gelooft het toch zeker zelf niet hé?
    Opel Ampere is ook mijn ding niet, maar dat is uiteraard ook zeer persoonlijk, buitenkant niet maar zeker het dashboard niet, ik houd van klassieke ronde klokken in het dashboard met schakelaars en knoppen die niet kapot gaan en er ook na 4 jaar nog uitzien alsof ze nieuw zijn:confused:

    Even gegoogeld, maar vlgs mij is de Jetseal 109 een "gewone" sealent en geen coating.
    Het moet wel 10 graden plus zijn om het erop te zetten las ik en het is het beste als je er nog een wax overheen zet.....
    Uiteraard eerst kleien (eventueel polijsten) en een paintcleaner voordat je de Jetseal erop zet zodat het optimaal hecht!
  20. Stefan

    Stefan Administrator Medewerker

    Die Jetseal gaat het in ieder geval een stuk langer volhouden dan de Waxoyl op de Ampera...
    En drie jaar lang alleen maar afspoelen met water? Daar gaat deze niet echt schoon van worden. Wellicht kun je je broer maar beter voorzichtig uitleggen dat hij, hoe zullen we het netjes brengen, niet al te hoge verwachtingen mag hebben... o_O
    Davey en gixxeraddict vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina