CQuartz UK

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ala ke zo veel kilometers rijdt of een gevoelige lak hebt denk ik dat een coating een goede uitkomst biedt.
 

Kilometervreter

überspammer
@Rutger64 ik heb hetzelfde, dat is de reden dat ik voor een glascoating gekozen heb.

@Cavemania de CQuartz UK is erg eenvoudig aan te brengen. De voorbereiding is wel veel werk, de lak moet goed gepolijst en brandschoon zijn.
Je moet goedopletten dat je alles meepakt en alles nawrijft. Als je dit niet goed doet zie je het naderhand, dus heel netjes werken is een vereiste.
Ik vind het het prettigst met zijn tweeën opbrengen, één opbrengen de ander uitbuffen. Het gaat wel heel licht en makkelijk.
Zeker als je veel rijdt is het een oplossing, het is veel beter beschermend dan een wax en een ander bijkomend voordeel is dat je auto daadwerkelijk minder snel vuil wordt.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Lak moet inderdaad lekker strak worden gepolijst voordat de coating wordt aangebracht. Coating aanbrengen is prima te doen maar wel een secuur karweitje. Het voorwerk is inderaad zeer belangrijk: Wassen - kleien - Polijsten - ontvetten (liefst 2x) - 2 laagjes CQUK - na een uurtje Reload en klaar :cool:
 

Cavemania

V.I.P. Member
Tja, ik blijf echt twijfelen over de coating. Heb de velgen inmiddels wel in de Dlux. Als de verwerking gelijk is dan is het een eitje. Ik heb de ruimte dus dat is ook niet het probleem. Ik heb echter wel een aantal keren een slechte coating gezien en dat geeftde twijfel bij mij.
 

Woody

V.I.P. Member
@Cavemania de verwerking is gelijk aan die van Dlux ;)
Cquartz UK erop en meteen afnemen en vervolgens direct erna 2de laag erop. Ging super (op aanraden van @Stefan).
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Ik geloof zelfs dat nà het aanbrengen van de CQUK OF Dlux coating, je de wagen zelfs nog in de wax kan zetten als extra bescherming..........
 

pro-detailer

Active Member
Ik geloof zelfs dat nà het aanbrengen van de CQUK OF Dlux coating, je de wagen zelfs nog in de wax kan zetten als extra bescherming..........
Dat kan zeker, Bij welke Coating ook dit zou meer voor de glans zijn als bescherming gezien de wax er ook erg rap weer vanaf is.
 

Kilometervreter

überspammer
Ja, dat kan ook
Sonax PNS kan je er toch ook op zetten?
maar waarom zou je dit over een coating heenzetten??
Een wax kan ik me voorstellen om meer glans te krijgen, SPN (Sonax Polymer Netshield:D) geeft dit veel minder maar wel een mooie sheeting en beading, maar dit geeft de coating ook al. Dus ik zou dit nooit doen...
Ik ga zelf binnenkort wel een wax over de CQuartz UK zetten, ook om te kijken hoe dat er uitziet.
 

Rutger64

Premium Member
Ik dacht dat het "beter" was voor de duurzaamheid van de coating. Aangezien dat er op de Sonax NPS :D www staat :
The optimum complement to paintwork sealing with SONAX Nano paint protect
 

Kilometervreter

überspammer
Ik lees het dat je dus lakwerk kan sealen met SPN en dat klopt en niet dat je een coating nog een keer moet sealen :)

Maar het kan uiteraard wel natuurlijk, ik zie alleen het nut niet :)
 

Rutger64

Premium Member
:D bezigheidstherapie ?

Maar dat Sonax nano paint protect is ook weer een ander product... Soort van coating achtig iets waar je dus als extra SPN op doet.

Vandaar mijn vraag. ;)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Is de huidige Cquartz UK al de nieuwe versie @Stefan? Met 70% SiO2 ipv 60% zoals de "oude"? Had vernomen dat deze dit jaar op de markt komt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan