Cross Polo detail overzicht.

Ketoembar

V.I.P. Member
Er zijn soms van die krassen, die zijn een pain in the ass:D. Voor je gevoel moet het beter kunnen, masr wat je ook proberrt, het lukt niet. Ik ken het gevoel.
De combi’s die je gemaakt hebt zijn wel goed. Daar ligt het niet aan, denk ik.
Voel je de kras met je nagel? Zoniet, dan zou ie er in theorie uit moeten kunnen. Zit er erg veel orangepeel in de lak? Ik heb dat namelijk ook wel eens gehad. Met een harde of foampad kom je dan niet zomakkelijk bij de kras door de vele pieken en dalen. Ik heb dat toen op kunnen lossen door een wolletje en mfpad te gebruiken. De gedachte hier achter was dat die vezels makkelijker in de dalen kunnen komen. Bij mij heeft dat toen wat gebracht. Het was niet 100% weg maar wel 90. Misschien helpt dat in jouw geval ook.
Wel wil ik erbij vermelden dat je er wel een goed gevoel bij moet hebben. Je bent tenslotte al flink bezig geweest op die plek. Maar door de hardheid van de lak denk ik dat je het wel kan proberen.
Succes
 

Dirk Post

Premium Member
Ketoembar, ik voel de krassen niet met m’n nagel,Er zitten een aantal krassen dicht bij elkaar.7a 8 stuks.
Op een deel van 40 bij 40 cm ongeveer.
Ik kan ze allemaal op dezelfde plek raken met polijsten zeg maar.
Als het op t dak had gezeten,ala,niet zo in eerste oogopslag zichtbaar.
Maar in dit geval midden op de motorkap,je ziet het meteen.
Oranjepeel heeft die ook niet.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Maar een wolletje zou je toch wel kunnen proberen. Heb je nog andere merken compounds? Heel soms wil dat ook wel eens helpen.
 

Dirk Post

Premium Member
Wolletje heb ik wel.
Heb ook wel Monello Veloce,Sonax 06-02,en Cutmax.
Moet ook nog ergens Menzerna FG 300 ergens hebben staan.
En volgens mij ook nog Mequars 101 compound,maar moet ik eens even kijken waar ik t heb.
Ik dacht dat de Carpro Clearcut het zwaarste geschut was,wat ik heb staan.
Ik kijk wel even,komende week.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik zou dan de m101 eens proberen, kan wel eens verrassend uitpakken op harde Duitse lakken. De eerste uitleg van Meguiar’s was dat de m101 eigenlijk de m105 was maar dan speciaal bestemd voor het gebruik met foampads. Later bleek dat er een hele berg meer abrassives in de M101 zijn gestopt en is dat vaak een echte killer voor harde lakken, zelfs in combinatie met een foampad.
 

Dirk Post

Premium Member
Ik ga er komende week mee verder,het is mij niet naar mijn zin,
Ga alle raad,en adviezen er op los laten.
Laat nog weten,hoe het afloopt.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Goed zo Dirk, soms moet je even een andere strategie volgen en zoals altijd zijn de aanhouders de winnaars!
 

Cavemania

V.I.P. Member
Zijn het van die lange krassen die niet zijn ontstaan door het wassen. Waarschijnlijk wel. Die zijn inderdaad erg lastig te verwijderen. Met veel geduld en combinaties proberen. Je werkwijze is wel goed. Gewoon volhouden en voorzichtig te werk gaan. Je hebt er niets aan als je door de lak gaat. Soms moet je ook gewoon stoppen en het resultaat voor lief nemen.

Succes de volgende keer en benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
 

ric325i

Active Member
Ik ga er komende week mee verder,het is mij niet naar mijn zin,
Ga alle raad,en adviezen er op los laten.
Laat nog weten,hoe het afloopt.
Polijstcombinatie ‘s die ik goed vind werken:
Kleine Carpro flashpad/Scholl S3
Chemical Guys mf cuttingpad/Veloce
Als cuttingcompound heeft S3 bij mij de voorkeur stoft ook minder dan Veloce.
 

Dirk Post

Premium Member
Cavemania: Inderdaad diepere gemene krassen,duidelijk geen waskrassen inderdaad.

Ric, de Flashpads heb ik in alle maten liggen.
Ga die in combinatie met de compounds die ik nog heb staan proberen.
De M 101 zal toch wel net zo goed corrigeren als de S3 neem ik aan? Of de Menzerna FG 300.
Heb ook nog Cutmax staan.
Om nou ook nog weer een fles S 3 er bij te nemen, probeer het liever eerst met wat ik nog heb staan.Kom er vanzelf wel achter komende week, we gaan t zien.
 

ric325i

Active Member
@Dirk Post , mijn auto heeft ook een kei en kei harde lak en zeker toen ik de auto net had was het voor mij ook even zoeken naar de juiste combinatie.
Uiteindelijk zal het corrigeren heus wel gaan met al de aangegeven polijstmiddelen maar persoonlijk vind ik S3 superieur als het gaat om correctie/verwerking/finish.
Die flashpad zijn super en wellicht nog wel beter dan de Scholl sandwich pad, anders probeer je dat toch als eerste met het polijstmiddel wat je al hebt liggen?
Heb jij ook een mf pad liggen toevallig?
 

Dirk Post

Premium Member
Zekers wel Ric.
Heb ze liggen van Chemical Guys.
En van Detailpro, de normale,plus de Extreme Cutting pads er van.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mooi dat er weer inhoudelijke behandelingen plaats kunnen vinden op dit forum.
Lekker resultaten showen en elkaar ondersteunen in onze gezamelijke hobby, dát is waar dit forum voor is.

Lekker bezig @Dirk, uiteindelijk ga je de juiste aanpak wel vinden, ook voor de zwaarste krassen. En het is zoals @Cavemania het zegt: soms moet je ook gewoon kunnen stoppen en tevreden zijn.

Ik pak er nog even een specifiek stukje uit, omdat ik een flashback kreeg naar het Rupes Seminar 2018 wat we met een aantal enthousiastelingen dit jaar hebben bezocht.
In een uitgebreid college sprak toe Jason Rose van Rupes over de machines en de combinaties van machines en middelen.

Kon alle delen met polijsten mooi krijgen met De Flex 3401 vrg met Sonax 04-06.
.....
Met de detail pro Mf extra cutting pad geprobeerd, ging ook niet beter als met de Flashpad.

In Jason's college meende ik gehoord te hebben dat hij aangaf dat het gebruik van een MF minder gewenst was in combinatie met een geforceerd roterende excenter. Het resultaat zou gewoon minder zijn dan met een rotary of een vrijlopende excenter. Hij heeft dat verder niet toegelicht maar het werd ook duidelijk uit de sheets die hij erbij vertoonde.
@Dirk Post, jij bevestigt dit ook in je ervaring.

Kan iemand van de Seminar bezoekers ( @Stefan, @Pino, @Addy, @blackpassatjunior, @Guido1985, @Woody, @Srt4, en een aantal deelnemers waarvan ik de forumnaam zo snel niet kan herinneren -Roy van RV Carccare bijv.) dit nog terughalen en bevestigen. Het kan ook zijn dat ik ernaast zit en een interpretatiefout over dit specifieke stukje maak, dan hoor ik dat ook graag.
 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
Toch zou ik langzaam maar zeker wel een beetje rustig aan gaan doen @Dirk Post.
je hebt al flink wat grove hits gegeven op die plek en het kan ook mis gaan en dan ben je verder van huis.
Verder werkt bij mij een geforceerde roterende excenter icm met een mf pad en clearcut zeeeeer goed op harde Duitse lakken.
Misschien dat Rupus zoiets niet in het eigen programma heeft en wij van WC eend.....

Je leert uiteraard ook het meeste van zelf doen en krijgt daardoor ook meer en meer ervaring.
 

Dirk Post

Premium Member
Heb net op de WW site nagecheckt,maar er staat niet bij waar de DetailPro Extra Cutting pad specifiek
Voor welke machine geschikt is.
Dus ja,ik dacht,moet flink corrigeren ,ik probeer het er mee.
En bij die normale MF pads van DetailPro staat,geschikt voor diverse DA machines geschikt.
En toen dacht ik,dan kan die Xtra cutting pad er ook wel op.
 

Dirk Post

Premium Member
Kilometervreter,ik ga eerst lakdikte meten.
Helemaal met je eens!En als ik begin te twijfelen, dan stop ik er mee.
En ik heb op wat andere autos met wat zachtere lak ook geen problemen met de MF pad icm
Clearcoat,en de 3401 ondervonden,werkte prima.
Even het verhaal van Blackpassat verder afwachten.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Even vooropgesteld dat dit wat mij betreft niet hoeft uit te monden in een potje vérplassen voor detailers. Helpen en gezelligheid weetjewel.

@WCeend:
https://www.waxworld.nl/shop/access...se-130-150mm?zenid=it2ngbq09cgckba6u3085r6cg6

Niet gezegd dat het niet werkt, het resultaat wat je behaalt met een MF en een geforceerde excenter is gewoon makkelijker te behalen met een andere machine. Je wilt ook niet te lang doorgaan met polijsten als dat niet hoeft. Dát is de kern van de opmerking die ik meen gehoord te hebben.
 

Dirk Post

Premium Member
In mijn geval werkte tot nu toe niets,zoals gewenst.
Ook met de Flashpad niet,dus kon t niet vergelijken met elkaar.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan