De (on)zin van een glaze

JRM

Active Member
Ik zal de volgende keer is net zo royaal aanbrengen als Mike Philips met black Diamond doet :D
Gaat het vanzelf op.
 
Ik heb altijd een glaze gebruikt, omdat ik altijd heb gelezen dat het de perfecte voorbereiding voor wax of sealent is.
Sinds kort ben ik aan het overstappen naar Chemical Guys producten en door Dutchcardetailing werd VertuaBond aangeraden. Of ik hierdoor meer glans krijg weet ik niet, maar ik hoop wel dat mijn laag Jetseal beter beschermt en langer blijft zitten.
Ik heb het ook op al mijn lampen gesmeerd met Jetseal er over heen om fading tegen te gaan.

Als ik alles hier zo na lees doet een glaze niet altijd wat en is het sterk afhankelijk van je lak en merk glaze.
 
Laatst bewerkt:

Black Widow

V.I.P. Member
Vertua Bond heb ik een tijdlang gebruikt. Het is een zeer milde paint cleaner / glaze. Als je deze gebruikt zal je lakwerk schoner worden en voorzien worden van glaze olien, net zoals elk soortgelijk product dat doet. Ondanks dat het een prima product is heb ik de verbetering van de standtijd niet kunnen waarnemen.
 

ric325i

Active Member
Jetseal=een Sealent en deze hecht het best op een zo schoon mogelijke lak en ik denk dat je er dan beter aan doet geen glaze (oliën) te gebruiken.
Ik heb het wel staan maar gebruik het zelf niet meer op mijn eigen auto. Ik zie de meerwaarde niet op een goed gepolijste auto.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ikzie het heel vaak terugkomen, een zo lang mogelijke standdtijd! Terwijl de meeste detailers nooit en te nimmer wachten totdat een wax of sealant geheel is verdwenen. Meestal wordt er na een paar weken weer opnieuw gewaxed :D
 
Mijn wax zou een standtijd volgens CG hebben van 6 maand. Ik hoorde van Dutchcardetailing dat dit nogal overdreven is en eerder 3 maand moet zijn.
Als ik zie dat de beading minder word dan wax ik weer.
 

ric325i

Active Member
@IbizaSigno klopt maar vaak kiest men voor een sealent vanwege de wat langere standtijd en in dat geval is het wellicht wat om rekening mee te houden.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Eens @ric325i. Hoewel ik nog nooit echt duidelijke bewijzen heb gelezen of waargenomen om een deel met en zonder glaze. Het verschil is volgens mij nihiel, dat is dan wel gebaseerd op mijn gevoel. Soms gebruik ik een glaze, soms niet. Ik heb niet het idee dat er nu erg groot verschil is. Dit heb ik overigens niet ergens vastgelegd of een meting in bij gehouden.
En eens met @Ketoembar persoonlijk smeer ik al lang voordat de wax op is.
 

Chris van S.

Premium Member
Test zou het moeten uitwijzen inderdaad. Echter afgelopen februari had ik mijn Fiesta opnieuw gedetailed na 5,5 maand te hebben gedaan met EX-P en 845 met daaronder een glaze...
 

subarke

Active Member
Ik gebruik de white diamond van pb nu ook op mijn subaru na de claybeurd en erna mooi aftoppen met een degelijke wax...
Eerlijk gezegd het vult geen swirls ofzo maar maakt de lak veel gladder en mooie weerspiegeling :)
Dacht ook gelezen te hebben dat de white diamond en de black hole van pb ook lichte cleaners bevatten?!?
Nuja of het iets doet aan de hechting van de wax of niet geen idee...na elke wasbeurd ga ik mijn auto na met een detailer met carnauba in om hemweer mooi fris te zetten en een boostje te geven zeg maar...na 1.5 maanden is het beste van de meeste waxen bij dagelijks gebruik en doe ik hem meestal opnieuw na terug wassen clayen enz...
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ee zitten cleaners in de glazes van Poorboys World. Maar in welke mate deze echt cleanen durf ik niet te zeggen.
 

gert van gansen

New Member
een glaze is een handig iets als de lak te dun geworden is om te polijsten en je toch nog wat extra glans wil naar bovenhalen, black hole-turbo6-supernova zijn goede glazes
 

Nieuwste berichten

Bovenaan