Denny's detailoverzicht

Denny84

Premium Member
Na even wat meer tijd met het gezin nodig gehad te hebben , na de kleine probleempjes van de kleine man .
Ben ik weer een beetje aan de gang gegaan met de hobby .

Net voor de vakantie heb ik een rode verwaarloosde honda civic type R onder handen genomen .
Gewassen , geclayed , 2 stappen gepolijst (middel combinatie op de rotary , en essence met microfiber op de rupes) en afgetopt met reload .

IMG_20170722_070200.JPG IMG_20170722_070206.JPG IMG_20170722_075741.JPG IMG_20170722_102016.JPG IMG_20170722_083518.JPG IMG_20170722_163106.JPG IMG_20170722_124212.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_20170722_074232.JPG
    IMG_20170722_074232.JPG
    66,9 KB · Weergaven: 2
  • IMG_20170722_083531.JPG
    IMG_20170722_083531.JPG
    39 KB · Weergaven: 2

Ketoembar

V.I.P. Member
Sow... die is opgeknapt.
Waren die velgen überhaubt wel eens schoon gemaakt?

Zo te zien was die Honda lak goed te corrigeren? Ziet er strak uit.

Maar sorry, ik blijft het een lelijke auto vinden. Maar goed, dat is persoonlijk. Hij staat er in elk geval weer erg deftig bij.
 

Denny84

Premium Member
weet ook niet wat het op de velgen was maar de iron x werkte niet , er werdt helemaal niks paars .
heb ik het maar met dasty gedaan , toen waren ze goed schoon te krijgen .
 

Denny84

Premium Member
Afgelopen zaterdag een 8maanden oude witte Citroen c4 cactus gedaan .
Gelukkig heb ik een scan-grip lamp cadeau gehad pas geleden , is toch wel een must bij een witte auto vind ik nu .
Deze was door de dealer gepoetst , dit was hier en daar te zien aan de airbumps en de rest van kunststof delen .
De auto was zwaar mishandeld , of dit nou door het wassen kwam of omdat deze te grof was gepolijst en hierna met een siliconen was behandeld geen idee .
Weet dat de eigenaar zeer secuur met zijn auto's omgaat .

De auto hoefde niet geclayed te worden deze was nog zo glad .
Uiteraard hebben ik eerst alle kunststof afgeplakt wat er nog al veel opzit .
Speciaal voor deze klus een Krauss rotory besteld bij Waxworld met pads van 75 mm , 50mm en 30mm ivm de smalle stukken lak .
Eerst wat test spots gedaan met de rotory , en met middel combo was de lak zo strak dat ik hierna kon ontvetten en door kon met de Rupes mini met microfiber en essence .
Deze als bescherming in de reload gezet .

Hierna hebben we alle kunststof delen schoongemaakt met eraser zo nodig 2x en deze in de dlux gezet .
Zodat de delen nog mooi blijven .

Was een zeer mooi klusje , IMG_20170909_104723.JPG IMG_20170909_104731.JPG IMG_20170909_104743.JPG IMG_20170909_130707.JPG IMG_20170909_131909.JPG IMG_20170909_175340.JPG IMG_20170909_175346.JPG IMG_20170909_175356.JPG IMG_20170909_175437.JPG IMG_20170909_175449.JPG P1080598.JPG P1080629.JPG P1080646.JPG
 

Bijlagen

  • P1080600.JPG
    P1080600.JPG
    120 KB · Weergaven: 0
  • P1080605.JPG
    P1080605.JPG
    140,5 KB · Weergaven: 0

SLK

V.I.P. Member
Die zijn flink opgeknapt @Denny84 , vooral die Honda kon wel wat TLC gebruiken:eek:

Dat kunststof op de C4 blijft de komende jaren wel beschermd met DLUX. Prachtig spul.

Echt knap aangepakt, dat je er speciaal een extra machine voor aanschaft. Wat is die machine met dat verlengstuk eigenlijk?

Nu nog een blauwe auto aanpakken, dan maak je de Nederlandse vlag compleet;)
 

Denny84

Premium Member
Die zijn flink opgeknapt @Denny84 , vooral die Honda kon wel wat TLC gebruiken:eek:

Dat kunststof op de C4 blijft de komende jaren wel beschermd met DLUX. Prachtig spul.

Echt knap aangepakt, dat je er speciaal een extra machine voor aanschaft. Wat is die machine met dat verlengstuk eigenlijk?

Nu nog een blauwe auto aanpakken, dan maak je de Nederlandse vlag compleet;)

Had wel gezien dat ik er met me rupes mini toch aantal delen niet had kunnen doen en omdat nou met de hand te gaan doen zag ik niet zitten , en zat te twijfelen om een ibrid te kopen maar zijn nog al prijzig voor een hobbist die het zo maar af en toe nodig heeft van daar de keuze voor een krauss
Machine is een krauss superpolisher R3 (rotory) met pads van 30mm - 50 mm - en 75/76 mm
Toch wel een super fijn machinetje lekker licht en handzaam .

Ondanks dat ik die Cactus een verschrikkelijk ding vind toch de complimenten @Denny84, Veel winst behaald met die Dlux op de stootkussens. Zo zie je er maar weinig cacti bijstaan.

Ik vind ze ook verschrikkelijk die cactussen zeker omdat er zoveel kunststof op zit en dat weet de eigenaar ( de auto was van zijn vrouw ) hij rijdt zelf Mb;)
Zeker veel winst aan behaald met de dluz ben benieuwd hoelang dat zo gaat blijven
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Denny84

Premium Member
Vorig jaar een oranje harley volledig gedetailed .
Deze is helemaal verbouwd |(airride en dergelijke en totaal anders gespoten )en wordt waarschijnlijk dinsdag weer gebracht ivm fotoshoots :D:eek:
 

Denny84

Premium Member
Afgelopen dinsdag avond hadden ze de Harley gebracht .
Deze kwam van de bouwer rechtstreeks na mij toe .
Hij was nog vrij schoon , eerst de stof verwijderd met spray en wipe , hierna
Het frame eerst licht gepolijst met microfiber en essence hierna Reload aangebracht .
Het chroom werk van het blok opgepoetst met Belga chroom poets .
De velgen geheel met de hand licht gepolijst en dlux aangebracht uiteraard eerst alles ontvet voor dat de coating werdt aan gebracht
Hierna het lakwerk gepolijst in 2 stappen en voorzien van c.quartz uk en afgetopt met Reload .
Was een mooi en leuk project om te doen , vandaag heeft deze een fotoshoot gehad voor een motor blad Big-twin .
Over een aantal weken zal ik de motor weer schoon maken en de puntjes op de i zetten voor een motorshow
IMG_6812.JPG IMG_6953.JPG IMG_6968.JPG IMG_6970.JPG IMG_6980.JPG IMG_6982.JPG IMG_6996.JPG IMG_6984.JPG IMG_6997.JPG IMG_6998.JPG IMG_6999.JPG IMG_6987.JPG
 

Nieuwste berichten

Bovenaan