Dubbeltest: Monello Ibrido - Collinite 476S

Pino

Premium Member
Ik zou het zo niet kunnen zeggen.
Is hij nog wel helemaal schoon sinds de wasbeurt?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Helemaal schoon zal wel niet @Pino, maar met het bescheiden aantal kilometers dat ik rijd zal het wel meevallen. Ik rijd ongeveer 20km per dag.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Er kan een waarneembaar verschil zijn qua beading / sheeting tussen een schone en vuile lak. Ben je binnenkort in de gelegenheid om de auto nog eens te wassen?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Even een korte update. Gisteren heb ik de auto gefoamed en gewassen. De sheeting bleek er eigenlijk nauwelijks nog te zijn ook de beading is niet (meer) om over naar huis te schrijven. Vanmorgen voordat iK weg gong snel een foto gemaakt.
image.jpg

De foto is niet heel duidelijk, maar het is mij duidelijk dat er weinig meer van de beading over is.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Mooi getest en de conclusie verbaasd mij zeker niet. Collinite waxen zijn goede maar ook een beetje emotieloze waxen. Als ik overigens weer eens in de markt ben voor een waxje staat de 476S zeker op mijn lijstje.

Bedankt voor de review
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Die conclusie hadden we al getrokken @SLK. Ja emotieloos of niet @Cavemania, emotie is maar net wat je er zelf aan toe bedeeld. Voor elk voorwerp geld; het voorwerp an sich heeft geen emoties maar kan deze oproepen doordat de eigenaar iets aan toebedeeld. Als we afspreken dat we de Collinite waxen vanaf nu niet meer emotieloos gaan noemen, maar juist waxen vol emotie door het "ouderwetse" blik, "authentieke" geur van de wax en de manier waarop iedereen "vroeger" waxen verwerkte, namelijk met moeite als het te dik is aangebracht. Zoals bijvoorbeeld iemands vader of opa dat deed. Is het dan een wax met emotie? Als wij nu die trend starten, zullen we dan bij wijze van sociaal experiment eens gaan testen hoeveel mensen dit overnemen en kijken of (laten we zeggen eind van het seizoen of volgend seizoen) of we er een emotievolle wax van kunnen maken?
 

Cavemania

V.I.P. Member
Lijkt me een goed idee. Daar gaan we voor. Collinite, de authentieke wax die opa al gebruikte :)

Overigens als ik zeg emotieloos lieg ik. Het is een no nonsense wax die doet wat ie moet doen. En iedere keer dat ik hem gebruik krijg ik dus ook emoties.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Die conclusie hadden we al getrokken @SLK. Ja emotieloos of niet @Cavemania, emotie is maar net wat je er zelf aan toe bedeeld. Voor elk voorwerp geld; het voorwerp an sich heeft geen emoties maar kan deze oproepen doordat de eigenaar iets aan toebedeeld. Als we afspreken dat we de Collinite waxen vanaf nu niet meer emotieloos gaan noemen, maar juist waxen vol emotie door het "ouderwetse" blik, "authentieke" geur van de wax en de manier waarop iedereen "vroeger" waxen verwerkte, namelijk met moeite als het te dik is aangebracht. Zoals bijvoorbeeld iemands vader of opa dat deed. Is het dan een wax met emotie? Als wij nu die trend starten, zullen we dan bij wijze van sociaal experiment eens gaan testen hoeveel mensen dit overnemen en kijken of (laten we zeggen eind van het seizoen of volgend seizoen) of we er een emotievolle wax van kunnen maken?

Caramba!

De term dat Collinite een emotieloze wax ZOU zijn komt van een ander forum en is daarna tenmonrechte links en rechts overgenomen.
Grolsch heeft in het verleden kosten noch moeite gespaard om hun product een ambachtelijk imago (emotie) te geven middels reclames uit opa's tijd die karakter en kwaliteit uitstraalden en de slogan " vakmanschap is meesterschap". Mijns inziens straalt Collinite veel meer karakter en stoerheid uit als een steriel aluminium potje van een androchine wax als een Ibrido.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Tja, Monello heb ik helemaal niets mee om eerlijk te zijn en de Ibrido al helemaal niet. Ik heb er veel over gehoord en gelezen maar kon me toen al niet voorstellen dat de wax zoveel beter kon zijn dan bijvoorbeeld de SCGBRPW, Dodo of iedere andere wax. Heb ik overigens met alle dure waxen. De prijs maakt de wax misschien wel exclusief maar de eigenschappen hoeven zeker niet exclusief te zijn. Neem bijvoorbeeld de Collinite waxen en de SCGBRPW. Allemaal niet heel dure waxen maar in mijn ogen zeker goede waxen met goede eigenschappen. Voor mij dus toppers.

Tja, een geur en verpakking geven emoties. En wat dat betreft heb ik bij beide bij Collinite weinig emotie. Maar dat is allemaal persoonlijk. Overigens dat het een kreet van een ander forum is zou zo maar kunnen, ik kom overigens al jaren niet meer op andere detailfora.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Om eerlijk te zijn wekken bepaalde "exclusieve" waxen behoorlijk op mijn lachspieren. Onlangs zag ik een wax in een kristallen bonbon schaaltje zoals mijn oma het vroeger had staan. Ik heb zelf ook wat duurdere waxen staan en gehad "voor de heb" maar de prijs wordt zelden gerechtvaardigd. Aan een Chemical Guys Pete's 53 beleef ik minimaal net zoveel plezier als aan een 3 tot 4 maal duurdere Autofinesse Spirit.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ah, de M&K waxen, veel te duur. Gaat helemaal nergens over... Doe mij mijn SCGBRPW en mijn Dodo SN Hybrid
 

Nieuwste berichten

Bovenaan