Dubbeltest Monello Ibrido - Fusso99 Light

Addy

V.I.P. Member
Ik probeer hier een vergelijkende test neer te zetten tussen bovengenoemde waxen. Laatst de Fusso99 light aangeschaft, 200 gram, omgerekend € 28,00. Dit was inclusief bezorgkosten. Was wel benieuwd naar deze PTFE wax. Ze geven een standtijd aan tot 12 maanden. Dit is volgens anderen een beetje te optimistisch.

De andere wax is de Monello Ibrido. Deze is al te krijgen in een plastic pot voor € 74,99 200ml.
Voor deze wax gekozen vanwege het topic van @IbizaSigno waarin deze wax het wat minder deed dan de goedkopere collinite. Vooral qua sheeting.

Dit zijn dan ook puur mijn eigen bevindingen. Ik zie mezelf absoluut niet als ervaren detailer. Gewoon een uit de hand gelopen leuke hobby.

Afgelopen week de Astra gewassen en daarna de motorkap als testobject uitgekozen.
Deze aan het kleien geweest met de blauwe milde klei van Meguiars. Er kwam niet veel vanaf.
Rondje Wolfgang paintcleaner en 2 x ontvet met Eraser.
Motorkap in tweeën verdeeld en mijn nieuwe Fusso99 aan de bestuurderskant aangebracht en aan de passagierskant de Monello Ibrido.
Panelpotje maar erbij gepakt omdat de Limitata ingepakt zit. :D
Mijn bevindingen met betrekking tot het aanbrengen en uitpoetsen van beide waxen is dat de Ibrido net wat makkelijker in het gebruik is. Ik moet er wel bij zeggen dat het in deze tijd natuurlijk wat behelpen is mbt het weer. Temperatuur is laag en de vochtigheid hoog.

20141221_144430.jpg

Vanochtend even een foto van de beading proberen te maken. Was wel wat donker weer en het regende niet echt hard door maar je ziet toch wel verschil. Ondanks dat de auto afgelopen weekend nog was gewassen zat er toch nogal wat vervuiling op. Niet echt mooie ronde druppels maar zal na de volgende wasbeurt even wat beading creëren.


20141224_113349.jpg

De Fusso99 light kant:

20141224_113404.jpg

De Ibrido kant:

20141224_113357.jpg


Wordt vervolgd....
 
Laatst bewerkt:

Mausrock

Active Member
Hé @Addy ondanks dat het alleen maar hobby is vind ik het toch super zo'n review.
Heb zelf ook de Fusso99 Light, echter nog niet uit geprobeerd.
Denk sowieso dat deze geen 12 maanden zal volhouden maar ongeveer de helft.
Afwachten dus, hou ons maar op de hoogte van jouw bevindingen.
En ga zo door reviews vinden wij detailer's altijd leuk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Nieuwste berichten

Bovenaan