Dubbeltest: Surf City Garage Barrier Reef Paste Wax vs Soft99 Authentic Premium

Chris van S.

Premium Member
Vandaag heeft het lekker heel de dag geregent. Dus zie op internet een hoop beadingshots verschijnen. Heerlijk!

Gelukkig kon ik vandaag een hele goede foto maken van het verschil tussen beide waxen in dit vergelijk incl beading van de colad-tape-streep. :)

2 foto's van 2 standpunten
2015-08-17 18.29.39.jpg 2015-08-17 18.30.06.jpg
 

Chris van S.

Premium Member
EINDE TEST
HEBBEN WE EEN WINNAAR?

Na pakweg 3 maanden is deze test tot een einde gekomen. Gezien de vermoeide platte beading en de langzame sheeting krijgen mijn handen weer jeuk om weer iets op de motorkap te smeren van de Fiesta.

Afgelopen maanden heb ik de motorkap zoveel mogelijk ontzien van producten die de standtijd zouden kunnen beinvloeden. Dus geen gebruik van insectenreinigers, APC en detailsprays. Erg lastig in de zomertijd door alle vliegjes, maar met het gebruik van goede shampoo's was het verwijderen van vliegjes geen probleem. Shampoo's die ik heb gebruikt zijn; Carpro Reset, Chemical Guys Mr Pink en Monello Lavare.

(Rij)omstandigheden en andere invloeden
In de 3 maanden tijd heb ik ongeveer een 8.000km gereden. Meeste woon/werk verkeer maar ook de zomerse vakantierit en natuurlijk de normale weekendritjes. Overdag heeft de Fiesta bij mijn werk gestaan dat praktisch naast een snelweg ligt. S'nachts stond de Fiesta 85% van de tijd buiten. Aantal keer dat ik de Fiesta heb gewassen is hooguit een handvol. Er zijn dus oorzaken die de standtijd positief als negatief hebben kunnen beinvloeden. Maar eerlijk is eerlijk; 3 maanden standtijd voor waxen als deze is volgens de verwachting.

WAARNEMINGEN EN FEITEN
Tijdens de test periode melde ik al enkele verschillen tussen beide waxen kwa beading en sheeting. De sheeting van Authentic was wat enthousiaster, het water liep sneller weg. Maar ten opzichte van SCGBRPW bleef er wel meer water achter nadat het water van de lak was weggelopen. De druppels op de Authentic wax waren voor langere periode wat boller/ronder waardoor de beading van SCGBRPW wat vlak leek. Kortom pratend binnen een kleine marge zijn dit de verschillende karakter eigenschappen van beide waxen. In elk geval geen zwaarwegende feiten die een van beide tot een winnaar kan worden uitgeroepen.

Conclusie na 3 maanden
Hebben we dan een winnaar? Nee! Kan niet anders concluderen dat door de eigenschappen/ voor en heen na 3 maanden beide waxen vermoeid zijn en vragen om een nieuwe LSP.
Als we dan kritisch gaan kijken naar prijs en gemakkelijke applicatie dan is SCGBRPW de leider. Kwa beading en sheeting neem Authentic weer een voorsprong

SCGBRPW
2015-10-10 14.14.26.jpeg

Authentic
2015-10-10 14.14.18.jpeg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Mooie conclusie en 3 maanden is gewoon een hele nette standtijd voor een wax.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Drie maanden is een heel nette tijd voor Surf City Garage. De verwachting van de Authentic kan ik niet achterhalen ivm de gesproken taal in het filmpje. Voor beide lijkt het me heel respecttabel.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan