Eerste keer BigFoot 15

nicknameless

V.I.P. Member
Verder loopt de machine soepeler en kan dus ook makkelijker meer toeren genereren, je correctiefactor verandert dus ook; opletten blijft het credo.

De washer mod is dus bedacht om juist de backingplate vrij te laten lopen om zo het aantal roterende bewegingen te verhogen waardoor er een hogere/ snellere cutting bereikt zou kunnen worden.

Hmmm, gebruik een rotary denk ik dan ... :rolleyes:
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Dank voor de toelichting @Stefan en @JRM. Het is al moeilijk voor te stellen dat Rupes met al die jaren ervaring zo'n "ontwerpfout" zou tolereren in en machine van hun. Dan zou ik zeggen: niks aan doen, zo is het apparaat bedoeld en ontworpen. Het klinkt ook als een logische feature.
(volgens mij heeft de Festool op sommige machines ook een dergelijke "remfunctie")

Helemaal eens @nicknameless. En als we het theorietje doortrekken dan zou je voor de perfecte finish toch altijd nog een dual action met een mindere uitslag erbij moeten hebben om flawless te finishen.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Zoals je al zegt, theorie. Best is om je eigen ogen goed de kost te geven. Dat heeft al menige theorie ontkracht.
 

Woody

V.I.P. Member
Het wordt weer heerlijk uit zijn verband getrokken zeg.
Er staat nergens dat de machine niet goed werkt zonder de washer mod. Vandaar dat de washer mod een +/- heeft gekregen en dat ik doorverwijs naar diverse fora waar genoeg te vinden is. Typ het maar in op Google.
 
  • Leuk
Waarderingen: Addy

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ja Hugo daar heb je gelijk in maar ik kan me wel voorstellen dat je opmerking hierover als een probleem kan worden geintepreteerd.
 

Woody

V.I.P. Member
Vandaar dat ik ook doorverwijs naar het www ;).

Ik had het anders neer kunnen zetten. Dat klopt. Hoop dat het in ieder geval nu allemaal duidelijk is :)
 

Kilometervreter

überspammer
Mooi verslag Hugo en ik hoop dat je veel pleziet van je grote poot mag hebben!

Ik mis echter nog een nadeel, volgens mij kan je de backingplate niet vevangen door een kleinere of grotere, zou ik lastig vinden.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Mooi verslag Hugo en ik hoop dat je veel pleziet van je grote poot mag hebben!

Ik mis echter nog een nadeel, volgens mij kan je de backingplate niet vevangen door een kleinere of grotere, zou ik lastig vinden.
De backingplate kan wel vervangen worden en sommigen doen dat dan ook. Het is wel zo dat het contragewicht afgestemd is op de standaard backingplate en de machine na het wisselen van de backingplate een stuk minder in balans is. Wij raden het dan ook niet aan om een andere maat backingplate te monteren
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mooi verslag Hugo en ik hoop dat je veel pleziet van je grote poot mag hebben!

Ik mis echter nog een nadeel, volgens mij kan je de backingplate niet vevangen door een kleinere of grotere, zou ik lastig vinden.
Relevante info Leon, dat wist ik niet. (maar ik ben op dit moment ook niet serieus in de markt voor een BF)
 

Woody

V.I.P. Member
Mooi verslag Hugo en ik hoop dat je veel pleziet van je grote poot mag hebben!

Ik mis echter nog een nadeel, volgens mij kan je de backingplate niet vevangen door een kleinere of grotere, zou ik lastig vinden.

Ik zie dit zelf niet als nadeel om heel eerlijk te zijn. Maar dat komt ook omdat voor mij al vast stond om naast de BF15 een Mini te kopen.
De DAP is met een kleine backingplate erop zo instabiel dat het niet fijn werkt als je bijvoorbeeld een hele motor doet ;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan