Epsilon's detailoverzicht

Epsilon

Premium Member
Vandaag was het weer mooi genoeg voor me om aan de slag te gaan. Er gaat zomaar 2 uur voorbij.

20180102_143525 (2).jpg
(Er zit Reload op)


Vooral de velgen knapten lekker op. Ik heb nu zelfs het setje EZ borstels compleet.
20180102_195913.jpg
Met de EZ Brush Go (de WC borstel zeg maar) kan ik nu ook goed de banden en wielkasten doen. De harde steel help daar aan mee. Sommige mensen denken dat het een velgenborstel is, maar daar zijn de EZ detail Brush Big en Little echt veel beter voor geschikt.


Verder had ik ook nog mijn nieuwe inspectielamp geprobeerd:
20180102_152748.jpg

Ik had nog helemaal geen inspectielamplamp, dus kocht ik de Scangrip Flash pen. Speciaal voor de kijkers thuis heb ik een kras opgezocht:
20180102_150446.jpg

Ook op mijn koffiekopje (met toevallig mijn favoriete merk) viel ineens de schade van gebruik op:
20180102_154350 (2).jpg

De inspectielamp is behoorlijk fel en pakt schade goed op. De omvang van de lichtbundel is ook aan te passen door aan het eind te trekken. Al met al een goede aanwinst denk ik zo.
 

Epsilon

Premium Member
Bedankt heren!

De Scangrip bevalt zeker goed. In het voorjaar zal die helemaal goed van pas komen als ik de DA machine weer gebruik.

Daar zeg je wat @BlackPassat. Soms kun je maar beter níet kijken met zo'n lamp haha. Een lamp als de Nova 20C lijkt me ook gaaf maar dat werkt het beste in een garage denk ik (die ik helaas niet heb). Aanvankelijk had ik nog nooit van Scangrip gehoord, en nu ineens duikt het her en der op op YouTube (o.a. bij AMMO NYC).
 
Laatst bewerkt:

Tom

Premium Member
Ik heb de Scangrip Nova 3k, geloof me die geeft zoveel licht dat je hem ook buiten kunt gebruiken hoor!
En ja je ziet alles, maar dat is toch juist wat iedereen wil?
 

Epsilon

Premium Member
Bedankt voor de tip @Tom En het is inderdaad de bedoeling dat je alles ziet met zo'n lamp. Maar ik bedoelde dat ik in het verleden erg blij was met mijn lak... totdat ik ontdekte hoe je er eigenlijk naar moet kijken en wat een swirl was. Dat was op een rode MINI en ik schrok er van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom

Epsilon

Premium Member
Omdat ik me al een tijdje ergerde aan de gele waas op mijn koplampen had ik besloten om CG Headlight Restorer and Protectant eens te proberen. Ik besef dat niet iedere koplamp hetzelfde reageert maar hier is mijn ervaring.

20180217_140522.jpg

Aangezien ze bij WW zo attent waren om een MF pad bij mijn bestelling toe te voegen ging ik het eerst maar eens met de hand proberen. Hieronder de staat van mijn lampen (na reinigen en kleien):

20180217_112251.jpg

Aanvankelijk ging het redelijk om het met de hand te doen, maar omdat het nog niet helemaal naar wens was had ik besloten toch maar de Krauss S75 erbij te pakken (met een CG oranje en witte pad). Dat was ook nog eens beter voor mijn schouder en het werkte prima.

20180217_120338.jpg

Hieronder is links gedaan en is rechts aan de beurt:
20180217_120416.jpg

Al weet ik dat het een all in one is, besloot ik toch om de boel met CP Eraser af te nemen en af te sluiten met (2 laagjes) CG Jet Seal. Wie weet doe ik er later nog eens CP Dlux over. En ik was ze bijna vergeten, maar de mistlampen heb ik nu ook gedaan.

20180217_134706.jpg

In mijn lampen zit nog steeds een fijne craquelé die ik niet weg kreeg. Al kan het ook te maken hebben dat ze al bijna 14 jaar oud zijn. Toch ben ik tevreden met het resultaat want de gele waas is weg. Het geeft de Golf echt een frissere blik.
 
Laatst bewerkt:

Epsilon

Premium Member
Vandaag weer aan de slag en ik kon meteen twee nieuwe doeken uitproberen.

Om te drogen heb ik sinds kort een 'CarPro Fat BOA drying towel' (groen). De laatste tijd gebruikte ik de 'CG Miracle Dryer' (geel). Het eerste wat opvalt is het verschil in omvang. Het bleek echter voldoende om mijn Golf mee te drogen. Daarbij ging de doek wel moeilijker over de lak heen dan dat ik met de CG doek gewend was. Misschien is dat nieuwigheid?
20180315_133031.jpg

De 2e doek is een glasdoek van Microfiber Madness. Ik was erg benieuwd hoe dat zou gaan en ik was blij verrast. Een beetje glasreinger op het raam, uitwrijven en klaar! Geen rare strepen o.i.d. Nu deed ik enkel de buitenkant, maar de binnenkant wil ik er zeker ook nog mee gaan doen.
20180315_133213.jpg

Voor het totaalplaatje nog even het resultaat:
20180315_152107.jpg
 
Laatst bewerkt:

5T-3F-4N

V.I.P. Member
De Golf staat er top bij!
Een goede "glasdoek" is echt onmisbaar, kleine tip: als je de glasreiniger op een mf pad spuit en dan het raam er mee schoonmaakt (en daarna natuurlijk met de glasdoek de ruit droog maken) heb je 75% minder glasreiniger nodig (en de rest van het interieur zit niet onder de spetters).
 

Epsilon

Premium Member
Vandaag (30/3) weer aan slag. Gisteren werden de struiken naast de Golf gesnoeid (de Golf stond 1 vak verder dan normaal) en was ik niet helemaal blij met de man die losse takjes wegblies met zijn blazer. Achteraf viel het nog mee. Het was vooral rommel, maar wel tijd voor een wasbeurt.

Ik laat het wel eens van mijn tijd/zin afhangen hoever ik ga en vandaag ging er HydrO2Lite over de bestaande laag Reload. Vervolgens had ik wel zin om te smeren dus ging er ook nog een laagje CG Celeste Dettaglio V2 overheen. Ik word ook steeds beter in zuinig smeren (mede door het kijken naar YouTube video's van Apex Detail). Dus hij staat er weer paasbest bij.

20180330_153504.jpg

Bij het drogen ging het dit keer wél vloeiend met de CarPro BOA droogdoek. Blijkbaar moest ik 'm een keer wassen.

Over enige tijd wil ik ook weer eens polijsten als het weer wat beter word.

Edit:
Het heeft geregend (31/3) en het zonnetje schijnt dus kan ik meteen mooi de beading laten zien:
20180331_100326.jpg
 
Laatst bewerkt:

Epsilon

Premium Member
Vandaag eindelijk de kans om de Kärcher K5 uit te proberen. Het werd wel een vrij simpel wasje want ik kon het enkel doen in de tijd dat mijn dochtertje een dutje doet.

Ik kan zeggen dat de K5 merkbaar beter is, o.a. vanwege de vlakke straal en regelbare kracht (toch zou ik nog steeds de Nilfisk 110 aanraden als je een voordelige hogedrukreiniger zoekt). Ik heb ook niet zoveel problemen met het hogedrukslang, gewoon uitrollen en gaan. Oprollen met de haspel daarentegen vereist wat begeleiding met de hand. Omdat ik wat klachten las over knikken en dergelijke heb ik eens extra op de slang gelet. Misschien heeft Kärcher mij een Wunder Schlange gegeven die goed meewerkt. Achter een wiel bleef de slang wel hangen, maar dat is te verwachten.

20180504_1329562.jpg

Zo kwam ik uit. Voor het mooie mag de slang wat mij betreft zelfs nóg langer zijn dan nu (8m), maar ik hoefde de Kärcher niet te verzetten en dat was al heel wat.
(De schuim kwam trouwen van een heavy duty foam lance en níet uit de Kärcher - voor het geval iemand zich dat afvraagt.)

Nog een verschil met de Nilfisk is dat bij de Kärcher de aansluiting voor het water én het hogedrukpistool aan dezelfde kant zit. Dat is toch wat minder praktisch vind ik maar niet onoverkomelijk.

Omdat ik nog wat tijd bleek te hebben kon ik ook mooi nog snel Angelwax The Fifth Elelement op de motorkap en dak uitproberen. Ik had het een jaar geleden al over deze wax. Het is een harde wax die een prachtige glans en diepte geeft. Er is ook niet veel van nodig, met een beetje kom je een heel eind.

20180504_173753.jpg

Het is natuurlijk maar een snelle test en ik ben dit jaar nog niet eens aan polijsten toegekomen en toch krijg ik dit resultaat:

20180504_143806.jpg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan