[Exterior Detail] Citroën C3

Svenn21

Active Member
Afgelopen vrijdag avond en zaterdag (3 + 4 oktober 2014) de auto van een kennis onderhanden genomen.
Auto word 1x in de week gewassen met spons en borstel :mad:was er ook wel aan tezien helaas.

De auto lak had weinig glans maar wel veel was krassen.

Lak
Als eerste gewassen met Poorboys world super slick & suds, 2 emmer methode en een washmitt.
De velgen met een sopje van PB SS&S schoongemaakt.)
De raamrubbers, banden enz schoongemaakt met Poorboys world APC 1:15
Non-ferro deed niet veel aangezien de auto 93k gelopen heeft en denk nog geen 10k aan snelweg km's, de auto word voornamelijk gebruikt als boodschappen auto.
Daarna begonnen met de Monello klei en clay lube van Dodo Juice.

Polijsten(DAP900 V2)
Bij het zien van de auto kon je opmaken dat dit met wit/finale niet ging lukken, daarom direct oranje/mezzo gepakt.
1 hit van 2 dambordjes was voldoende om zo goed als alle krassen weg te krijgen. daarna na bewerkt met wit/finale voor een mooi strak en glanzend resultaat.
Het dak is oranje/veloce gedaan aangezien hier wat zwaardere verweerde krassen op zaten en hier was ook 1 hit van 2 dambordjes voldoende.
En de bescherming Poorboys EX-P ingewerkt met een rode pad, 45/60min laten zitten en afgenomen.
Kunststof lijsten en dergelijken zijn behandeld met Auto Finesse revive.

Bij aankomst de auto vrijwel direct gewassen aangezien dat ook wel nodig was.

ivzwg4.jpg


2he9bnm.jpg


Na het wassen de auto gedroogd en binnen gezet voor de klei sessie.
Met kleinen kwam er vrijwel niks vanaf. enkel aan de zeer lage gedeeltes van de auto kwam eenige bruine viezigheid af.
Na het kleien maar een inspectie uitgevoerd, denk dat er toch wel een kleine correctie gemaakt kon worden
C:\Users\Sven\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.gif
.
Daarna alles afgeplakt en opgeruimd zodat ik zaterdag morgen direct kon beginnen met polijsten.

6t0a5k.jpg


302wao1.jpg


Tijd voor verandering!
Een veilige 50/50 gemaakt aan de zijkant van de auto.

mxzs.jpg


En zo kan ik nog wel even door gaan, maar we willen natuurlijk allemaal de na foto's zien:)

nbzwr8.jpg


2ziu5vk.jpg


10h2a7l.jpg


s30jrs.jpg


15pg7er.jpg


11hzas2.jpg




Een tevreden eigenaar die zelf nu op de juiste manier wil gaan wassen:)

Bedankt voor het lezen, tips en tricks zijn altijd welkom!

 

Svenn21

Active Member
De C3 is inderdaad erg opgeknapt en een zeer diepe mooie glans verkregen waar ik zelf nog al een beetje van stond te kijken!
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Zeer netjes en strak, die Mezzo kan in sommige gevallen toch lekker uitpakken........Ik gebuik het nooit meer, maar af en toe zitten er auto`s tussen die dit dan weer best kunnen hebben.......mooi ! ;)
De swirls en krassen op de foto`s van de deuren, lijken ook op typische wasstraat-swirls/krassen........die vooral op zwart zeer grijs overkomen..........
 
Laatst bewerkt:

FiveCX-5

V.I.P. Member
Ik gebruik op dit ogenblik veelal de M105 van Meg`s, M83 ook af en toe nog wel, ook de V serie van Chemical Guys, de Mezzo vind ik op bepaalde lakken wat stugger overkomen.....;)
 

Svenn21

Active Member
Ben zelf ook rustig opzoek naar iets anders voor als dadelijk mijn Monello lijn op is, hoor ook veel goeds over Scholl. Helaas is het proberen van een lijn vrij prijzig mocht het niet naar je wens zijn.
Wat betreft Meg's hoor ik veel goede dingen over, Chemical Guys lees ik zelf niet zo veel dus moeilijk een oordeel over geven, wat ik wel vind is dat GC in mijn ogen een iets schreeuwerig merk is qua verpakkingen.
 

Frans

V.I.P. Member
Ben eigenlijk nog niemand tegen gekomen, die spijt van Scholl heeft gehad.
Je komt het ook weinig te koop tegen, op zijn hoogst als iemand richting een Bigfoot gaat.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Mooi resultaat. Die C3 ziet er echt weer heel netjes uit. :) Vind zelf de polijstmiddelen van CarPro ook wel echt toppers.
 

Kilometervreter

überspammer
@Svenn21 zeer mooi opgeknapt!

Toch had ik anders gefinished, als je met mezzo op oranje al zo makkelijk resultaat haalt is het een (zeer) zachte lak en had ik altijd met reflect of V38 op groen gefinished, had je waarschijnlijk nog meer glans gehad;).
 

Svenn21

Active Member
Ik had misschien finale op zwart kunnen doen voor net wat meer glans, maar denk dat er buiten een goede wax niet veel glans meer behaald kon worden.
Reflect en V38 zitten niet in mijn assortiment en dan word het moeilijk om te gebruiken;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan