Flex PE 8-4 80 NIEUW!

Stefan

Administrator
Forumleiding
Zojuist is de nieuwe kleine Flex Roterende machine, de Flex PE 8-4 80 bij ons gearriveerd. Deze kleine vriend is ideaal voor de roterende polijsters die ook wel eens wat kleinere delen willen aanpakken. De machine is gemaakt om te werken met pads met een maximale diameter van 80mm. De machine ligt lekker in de hand en met een gunstige prijs zijn wij van mening dat deze de weg naar menig detailer zal gaan vinden.

Flex-pe-8-4-80.jpg
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=76_83&products_id=101880
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Kijk dat is weer een goede vraag :)

Hij is inderdaad ongeveer net zo groot als de Rupes mini, alleen is de omtrek van het chassis iets kleiner waardoor deze net wat gemakkelijker vast te pakken is.
flex-vs-rupes-mini-1.jpg flex-vs-rupes-mini-2.jpg
 

Kilometervreter

überspammer
Zo'n klein machientje past nog wel in de Flex-tas....................:)

Hebbe hebbe hebbe.......

Wel even goed naar het geluid luisteren:D:D
 

FASt

Active Member
Wat is de correctie van deze machine? Wil nog steeds een Rotary om links en rechts wat zaken aan te kunnen pakken die de VRG Dual Actie net niet trekt. OF is het toch verstandiger om maar meteen voor de Flex PE14-2 150. Eigen ervaring hiermee is dat deze met een kleinere backing plate en pads ook goed te gebruiken is voor de kleinere delen (bv de skirts van mijn A4). Je bent dan meteen voorbereidt op eventueel het betere werk op grotere oppervlaktes
 

FASt

Active Member
Was ook mijn gevoel (stap 2).

Flashpads nog niet mee bezig geweest. Ik zal eens een 130 mm op de verlanglijst zetten (stap 1).
 

Pino

Premium Member
Koelsleuven zijn wat handiger (kleiner) dan bij de Rupes.
Hoe zit het met de snelheidsregeling? Kan dat niet zo goed zien.

[edit] Laat maar, is duidelijk te zien op een van de foto's.
Bij een rotary heb ik graag een handgreep en een ergonomisch geplaatste snelheidsregelaar.
Ook bij een 'kleintje'.
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Snelheidsregeling zit net als bij de mini achterop de machine
Edit- maar in tegenstelling tot de Rupes wel aan de bovenzijde zodat deze gemakkelijker te vinden en af te lezen is tijdens het polijsten.
 

FASt

Active Member
Leon bestellen :D Begin toch hard te denken. Mooi voor de kleinere oppervlaktes ... met de VRG niet handig. En op de VRG gewoon 130 mm flashpad.
 

FASt

Active Member
@Stefan hoe zit het met het hogere toerental van de kleine Flex. De grote was vooral interessant voor zijn lage toerental. Dus een veel hogere snelheid van de kleinere PAD bij deze kleine machine
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat klopt inderdaad, met een kleinere Pad moet je nu eenmaal meer toeren maken om dezelfde omtreksnelheid te halen als met een grote pad, vandaar dat het toerental hoger ligt dan bij bijvoorbeeld een Flex Pe 14 2 150
 

Nieuwste berichten

Bovenaan