Full detail Ford Mustang GT V8 zwart 2006 178000km

Discussie in 'De Projecten' gestart door Thunderbird, 14 mei 2017.

  1. Thunderbird

    Thunderbird New Member

    Twee weken geleden een Ford Mustang GT uit 2006 op bezoek gehad om even weer netjes te maken voor de verkoop. De km-stand was 178000 km. In het vooronder van deze musclecar ligt de 300pk sterke V8.

    De lak van deze Mustang kon wel wat TLC gebruiken en was voorzien van diverse RDS en swirls. De alluminium motorkap was gaan corroderen en daardoor zat aan de voorkant een buitengewoon lelijke plek. De Mustang was in zijn geheel een keer over gespoten in uni zwart (oorspronkelijk was deze groen metallic)

    Het interieur was in redelijk goede staat. Er was wel regelmatig gestofzuigd, maar verder eigenlijk nooit gereinigd.

    Om de Mustang weer een beetje netjes te krijgen heb ik de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

    Exterieur:

    - Motorruimte gereinigd met Kärcher stoomreiniger
    - Lak gefoamd met Monello Artico Magico foam
    - Gewassen met Monello Lavare shampoo
    - Lak ontdaan van hars en teer met Valet Pro Glue and Tarremover
    - Lak ontdaan van vliegroest met Monello Non Ferro
    - Kieren, naden, banden, wielkasten, trims gereinigd met PoorBoys APC 1:10
    - Lak gekleid met PoorBoys klei en Clay Lube
    - Corrosie op motorkap verwijderd
    - Oneffenheid/gat opgevuld met polyester plamuur
    - Oppervlakte gerepareerde corrosieplek gewetsand met gritt 500 en 1000 totdat het egaal glad was
    - Zes lagen lak aangebracht op gerepareerde plek
    - Gerepareerde plek gewetsand met gritt 1500, 2000 en 3000
    - Lakdikte opgemeten. De auto bleek in zijn geheel een keer gespoten te zijn en op een drietal plekken meerdere keren.
    - Testspot gemaakt. De lak was redelijk te corrigeren, maar aangezien de lak in behoorlijk deplorabele staat was moest er toch naar zwaar geschut worden gegrepen om een acceptabele correctie te krijgen.
    - Gepolijst met de volgende stappen:
    Flex 14-2 150 rotary: Flexipads heavy woolpad met Monello Veloce, Monello gele raffini gele cutting pad met Monello Veloce, Monello oranje raffini light cutting met Monello Mezzo.
    DAP 900 V2: Monello CCS lichtgroene polishingpad met Monello Finale, Monello CCS zwarte finishingpad met Monello Finale
    - Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
    - Lak beschermd met 2 lagen Collinite 476s wax
    - Velgen gepolijst met Monello zwarte cone en Monello Finale en beschermd met PoorBoys Wheelsealant
    - Trims en kunststof delen motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive
    - Ruiten gereinigd met PoorBoys Glass cleaner
    - Banden gevoed met Meguiars Endurance tire gel
    - Uitlaatsierstuk gepolijst met staalwol grade 0000 en Auto Finesse Metal Polish
    - Chroom gereinigd met PoorBoys Professional Polish

    Interieur:

    - Gestofzuigd
    - Kunststof delen gereinigd met PoorBoys APC 1:10
    - Leer gereiinigd met Colourlock Leerreiniger Sterk
    - Leer gevoed met Gliptone conditioner
    - Tapijt gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
    - Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural look

    En de plaatjes bij de praatjes:

    Mustang bij aankomst
    [​IMG]

    Interieur bij aankomst
    [​IMG]

    Interieur schoon
    [​IMG]

    De aluminium motorkap was gaan corroderen
    [​IMG]

    Corrosie zo goed mogelijk hersteld
    [​IMG]

    De lak was in redelijk deplorabele staat
    [​IMG]

    Na enig polijstwerk toch weer een mooi spiegeltje kunnen behalen
    [​IMG]

    De motorruimte was ook wat stoffig
    [​IMG]

    En weer een stuk opgeknapt
    [​IMG]

    De trims waren wat uitgedroogd
    [​IMG]

    En weer gevoed
    [​IMG]

    Uitlaat bij aankomst
    [​IMG]

    En uitlaat gepolijst
    [​IMG]

    En tot slot het traditionele rondje rondom
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    Mrkawa, Tom, Woody en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Dirk Post

    Dirk Post Active Member

    Allemachies,wat mooi geworden .Petje af!
    Hoe lang ben je daar wel niet mee bezig geweest.
    Schitterend model auto ook he.
  3. BlackPassat

    BlackPassat V.I.P. Member

    Deze pony is goed opgeknapt zeg. De schade op de motorkap vind ik niet meer onder het kopje "detailen" vallen, dat is gewoon restauratiewerk. Knap dat je dat kunt @Thunderbird .
    Vreemd dat mensen pas de moeite nemen om er een nette auto van te maken als het ding te koop wordt gezet. Voor precies dezelfde inspanning in tijd, geld en moeite rijd je er zelf knap bij voor de tijd dat je de auto in bezit hebt.
  4. Epsilon

    Epsilon Active Member

    Fraai geworden zeg! Bij mij in de buurt rijd er een cabrio versie rond van dat model. Ik ben dol op coupés.
  5. Thunderbird

    Thunderbird New Member

    Heb het niet precies bij gehouden, maar ik schat iets van een uurtje of 25 a 30

    @BlackPassat : Het oorspronkelijke plan was eigenlijk ook om dit naar de spotrepairder te brengen, maar ik dacht: "Ach, spuiten kan altijd nog. Eens zien hoever ik kom."
    BlackPassat vindt dit leuk.
  6. Mrkawa

    Mrkawa Active Member

    nou dat is toch aardig ver haha. goed werk geleverd:cool:
  7. marlene

    marlene Premium Member

    Dat was geen overbodige luxe... Maar werkelijk prachtig geworden!!
    Fraaie auto ook. :rolleyes:
  8. SLK

    SLK Premium Member

    Wow, die is opgeknapt. Knap werk @Thunderbird , dat is de tijd die je er in gestoken hebt wel waard geweest.

    En die reparatie is ook erg goed gegaan. Je heb zelfs de wolken weg gepolijst....:D
  9. IbizaSigno

    IbizaSigno V.I.P. Member

    Dat blijft toch prachtig zo'n Amerikaan! :cool: Zeker nu die weer is hersteld in een staat zoals dat hoort bij een sportwagen.

Deel Deze Pagina