Gebruikersreview Chemical Guys Citrus Wash & Gloss

Cavemania

V.I.P. Member
Dit is een review van Chemical Guys Citrus Wash & Gloss. In deze review beschrijf ik mijn eigen ervaringen met dit product.

IMG_2708_zps8e0f0610.jpg


De Citrus Wash & Gloss is één van de vele shampoo's die Chemical Guys op de markt brengt. Voor de test heb ik gebruik gemaakt van de 473ml verpakking. Deze is verkrijgbaar bij diverse webshops voor ongeveer 12 euro

Voorzijde fles
IMG_2707_zps21ea8bab.jpg


Achterzijde fles
IMG_2711_zpsb7fe844a.jpg


Op de achterzijde van de fles is ook nog een algemeen (reclame) praatje over Chemical Guys
IMG_2710_zps605d1a86.jpg


De fles is voorzien van een handige spuitdop. De shampoo is vrij dik. Is een beetje te vergelijken met een polijstmiddel qua viscositeit. De shampoo is citroengeel van kleur en ruikt uiteraard naar citroen.

IMG_2712_zpsfb424904.jpg


IMG_2713_zps3e165082.jpg


Volgens de beschrijving op de achterzijde van de fles is de mengverhouding 1 ounce per 5 gallon. Dit komt neer op circa 30 milliliter per 20 liter. Ik heb me voor deze test natuurlijk aan de verhouding van de producent gehouden. Ik heb de shampoo in de Gritguard emmer gedaan en deze vervolgens gevuld met warm water (circa 35 á 40 graden). Tijdens het vullen van de emmer begon de shampoo behoorlijk te schuimen.

IMAG1211_zpsfe185890.jpg


Echter na een minuut of 5 á 10 was de grootste hoeveelheid schuim verdwenen.

IMAG1212_zps4248e1a4.jpg

Door de shampoo kleurt het waswater erg mooi citrusgeel.

IMAG1217_zps7c078f1e.jpg


Met de dosering zoals vermeld op de verpakking glijdt de washandschoen lekker over de lak en reinigt goed. Ook de geur is aangenaam. De auto was redelijk vuil maar met het grootste gemak verdween de viezigheid. Onderstaand een filmpje van het wassen.


De Citrus Wash& Gloss is ook te krijgen in een gallon verpakking voor de grootverbruikers

CWS_301-2_zpsd0da8791.jpg


Al met al een lekkere shampoo voor een leuke prijs. De volgende keer doe ik de dosering iets lager. Voor mijn gevoel was de dosering van de fabrikant wel aan de hoge kant. Echter gezien de foto op de website van Chemical Guys zou ik wellicht nog meer moeten gebruiken.

cws_301_1601_zps6a56fa1c.jpg


Kosten per wasbeurt bedragen indien gebruikt volgens de dosering van de fabrikant circa € 0,75 bij gebruik van 20l emmers.

Specificaties
Size16 ounces / 473ml
TopFlip cap
Dilution1 ounce to 4-5 gallons of water
ScentLemon
ColorYellow
Gloss EnhancerYes
WaxNo
FoamSuper high
Wax/Sealant safeYes
Works in foam gunYes
Slickness levelMedium
pH balancedNo
Safe for light color carsYes
Safe for dark color carsYes


Algemeen oordeel
Glans: V
Duurzaamheid: niet van toepassing
Geur: ++
Gebruik: ++

Verklaring:
++ Zeer goed
+ Goed
V Voldoende
- Onvoldoende
-- Slecht

Bedankt voor het lezen
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ja is inderdaad heel apart zo'n dikke shampoo. Ik had hem al eens als sample van iemand gehad en beviel me op zich wel. Wilde hem nu eens wat beter testen en daarom ook een fles gekocht.

Zeker een goede combi met de Incredimitt @JRM , Jammer dat de auto zo'n grijze muis is. Een tintje rood er bij zou ook leuk zijn.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Mooie test, ik hou wel van "dikke" shampoo. Geeft voor het gevoel meer een glij ervaring tijdens het wassen (klink heel raar ;)). Ben zelf altijd nog fan van de Gold Class.
 

Martijn

Active Member
Leuke review, onlangs zelf voor de eerste keer deze shampoo gebruikt en vooralsnog tevreden.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik heb geen idee of er met de wijziging van de verpakking ook iets aan de formule is gewijzigd. Een fijne shampoo die goed reinigd maar hij mengt niet zo goed althans die met oude verpakking.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ik heb geen idee of er met de wijziging van de verpakking ook iets aan de formule is gewijzigd. Een fijne shampoo die goed reinigd maar hij mengt niet zo goed althans die met oude verpakking.

Voor zover ik kan beoordelen op basis van het sample wat ik gehad heb is de formule onveranderd. Hoe heb jij de shampoo gemengd met het water. Ik heb eerst de shampoo in de emmer gedaan en vervolgens het water en dan mengt het perfect.

@RST-Smurf Bedankt voor het compliment.
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Voor zover ik kan beoordelen op basis van het sample wat ik gehad heb is de formule onveranderd. Hoe heb jij de shampoo gemengd met het water. Ik heb eerst de shampoo in de emmer gedaan en vervolgens het water en dan mengt het perfect.

@RST-Smurf Bedankt voor het compliment.

Goede opmerking! Gold Class mengt ook niet zo lekker. Zelf doe ik een dosering op een mf doek, deze gaat de emmer in, dan water er bij en dan de doek goed uitspoelen.
Anders zitten er oranje klodders op de bodem of je grid guard zit helemaal onder.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan