Gruess'i

Guido_BMW

New Member
Meestal zitten we in en rond Tirol. Iedere vakantie hebben we 2 bestemmingen van waaruit we onze wandelingen kunnen starten. Laatste jaren vooral Ötztal, Pitztal, Gerlos, Hintertux en Kaprun. Ik zie dat dit in Ehrwald is, nabij Lermoos (Zugspitze Arena). Op zich een minder "ruw" berggedeelte van de Alpen, maar zeker echt Oostenrijk! Alleen zie ik dat dit geen hotel is, maar alles eigen voorziening (appartement/kamer). Wij willen wel een hotelgevoel, dus heerlijk aanschuiven aan tafel en alles verzorgd. Maar lijkt me leuk om te doen zoals je ouders. Ik heb het ook wel eens overwogen om te verhuizen, maar dan zit ik nog verder van de familie. En de Duitse autobahn is niet meer "knallen" zoals vroeger, alleen maar baustellen en beperkingen. :mad:;)
En ik weet ook niet of ze daar een Waxworld hebben voor mijn detailspullen? :D Om maar in het kader van het forum te blijven.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
BTW tarief is in Oostenrijk lager dan in Nederland, tenminste het hoge tarief is bij ons 21%, en in Oostenrijk 20%. Het lage tarief is hier (nog) 6% tegen Oostenrijk 10%.
 

Kevin

New Member
Vandaag even wat dingetjes gedaan, waaronder een lijstje in excel gemaakt met welke producten ik ervaring mee heb.

IMG_20180912_090931.jpg
Zo kan ik ook avg cost per wasbeurt uitrekenen en het verbruik bijhouden.

Angelwax Original 33ml
Autoglym Bumper & Trim Gel
Autoglym Car Interior Shampoo
Autoglym Instant Tyre Dressing
Autoglym Leather Care Balm
Autoglym Leather Cleaner
Autoglym Paint Renovator
Autoglym Professional Window Clean/Fast Glass
Autoglym Radiant Wax Polish 5L (1 step compound voor gebruik met goedkope poetsbeurten)
Autoglym Ultra Deep Shine
Autoglym Vinyl & Rubber Care
Autoglym Quick Detailer
Caramelschijf 88mm + Boormachine Adapter
CarPro 2 Face Microfiber Towel 40x40
CarPro Boa
CarPro Ceriglass Polish Kit - 150ml
CarPro Ech2O 500ml
CarPro eraser 1000ml
CarPro Fat BOA Drying Towel
CarPro Fat BOA Drying Towel XL
CarPro Fog Fight Kit - 100ml
CarPro Iron.X Cleaner - 1000ml
CarPro Poly Shave Clay Block
CarPro Reload - 100ml
CarPro Reset 500ml Intensive Car Shampoo
Chemical Guys Induro 7 Heavy Duty Nifty Brush
Chemical Guys Miracle Dryer
Chemical Guys Polishing Pad Cleaner
Chemical Guys W-APS Foam Applicator Pad Black
Chemical Guys W-APS Foam Applicator Pad Red
Colad Advanced Cut 1 liter (vroeger veel gebruikt voor allerlei verschillende doelen, van oxidatie van lak op het dek van een schip tot het fornuis van mijn ouders :p )
Colad Aqua Dynamic Masking Tape 19mm
Colad Nitril Handschoen L- 60 stuks
Colad Orange Masking Tape 19mm
Detailing Outlaws Buckanizer
DetailPro 3" Medium Cutting Pad
DetailPro 3" Medium Polishing Pad
DetailPro 3" Finishing Pad
DetailPro 5,5" Finishing Pad
DetailPro 5,5" Heavy Cutting Pad
DetailPro 5,5" Medium Cutting Pad
DetailPro 5,5" Medium Polishing Pad
DetailPro Backingplate 3" DA
DetailPro Hand Applicator Set 3
DetailPro Incredible Snow Foam 500ml
Dodo Juice Born Slippy clay lube concentrate 250ml
Dodo Juice Supernatural detailing clay (3 x 80 gram)
EZ Detail Brush Go
Professionele Stofzuiger
Dual Action Polisher
Kroon Oil White Vaseline 65ml
Led Zaklamp
Meguiar's Gold Class Car Wash 473ml
Meguiar's Tire Dressing Applicator Pad
Menzerna SF3500 - 250ml
Microfiber Madness Incredipad
Poorboy's Bio Degradable APC 946ml
Poorboy's Carpet & Upholstery Cleaner 473ml
Poorboy's Mesh Bug Microfiber
Poorboy's Typhoon Microfiber Cleaner 946ml
Rain-X Anti-Regen
Led-lampen (2 scangrip achtige, 1 op accu en 1 op 220v)
ScratchShield Bucket Filter Black
3 gamma-Emmers
Smartwax (voor de snelle handel met machine)
3 x Sprayfles 250 ml met Heavy Duty Trigger
15 x Sprayfles 500ml met Heavy Duty Trigger
Valma Wash and Shine (gelukkig weet ik nu beter)
Waxworld Soft Foam Applicator Pad
Waxworld Workshop I&II
Karcher HD

Daarnaast nog een hele stapel oude microfiber doeken, kwasten, tassen en koffers.

Vandaag ook begonnen aan mn nieuwe kar. Ik wil voor mn houtbewerking en poetsen een kluskar hebben. Deze past precies in mn caddy.

IMG_20181021_134855.jpg
De opening in het blad is voor klemmen als je niet aan de voorkant wilt zetten ivm er tegenaan lopen / komen met gereedschap (frezen en zagen)
IMG_20181021_194804.jpg
Ook heb ik een kleine 3" backingplate op mn "el cheapo" DA gezet vandaag en heb ik m gepimped met een stickert!
IMG_20181021_194047.jpg
Ook begonnen aan mn wintervelgen van mn caddy, ff oefenen voor mn zomervelgen want die moeten echt een laagje erbij krijgen (lakkrassen door de kleurlaag heen) en die hebben nu geen clearcoat.

IMG_20181021_165120.jpg
De kleur zat er ook bij de staaltjed heel dun op en ik had last van roest dus schuren en kaal halen op die plekkies. Vooraf goed ontvet en de bandjes even leeg laten lopen.
IMG_20181021_194754.jpg
Nu eerst een nachtje uitharden en dan morgenavond met 400/600 schuren.

Ik twijfel nog enorm tussen het zilver wat al op mijn bus zit en de donkerdere gun metal metallic.

Wel al besloten om ook op deze een fatsoenlijke laag blank te leggen zodat ze ook mooi blijven. Ook omdat ik dan kan oefenen met blanke lak voor de zomervelgjes, ik heb nl. Niet zoveel ervaring met 2k clearcoat.

Tips zijn altijd welkom!

Vorige week samen met een vriend nieuwe koni schokdempers onder de bus gebeunt:
IMG_20180917_090509.jpg

En ik heb voor een maatje nog een oprijplank gemaakt voor zn nieuwe motor (die ik ook mag gaan poetsuh)
Voor de liefhebber, dit is dus de eerste 2018 Ninja in Nederland EN full options sport
FB_IMG_1540067375957.jpg
IMG_20181017_215543.jpg

En toen was het weer tijd voor F1

Bye-bye
 
Laatst bewerkt:

Kevin

New Member
welkom. Mooie wagen:cool:. Ischgl ook al geweest?
De 188 is een van de weinige wegen waar ik nog niet geweest ben in het smalle deel van Oostenrijk. Ik ben wel op alle andere interessante wegen geweest tot aan Kufstein aan toe.

Het is een verschrikkelijk mooi land om te rijden, met extreem gave uitzichten en dodelijke bochten..

Als je nog een keer ergens in Oostenrijk wil verblijven moet je een gil geven, ik laat je dan graag zien wat ik weet!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan