Hallo allemaal!

Epsilon

Premium Member
Ik ben Martijn en ben mij de laatste jaren wat meer in autoverzorging gaan verdiepen. Zo'n 20 jaar geleden dacht ik nog dat vogelpoep het beste met een schuurspons verwijderd moest worden.

Tegenwoordig ben ik blij dat er onder andere via YouTube veel informatie te vinden is. Video's van mensen als Darren Priest, Larry Kosilla en Car Cleaning Guru kijk ik dan ook graag. Er is zoveel te vinden!

Ooit begon ik zoals velen met Turtle Wax producten. En vele jaren later pas Meguiars. Toen ik het verschil zag ging ik steeds verder kijken en kwam ik via Waxworld onder andere aan Chemical Guys producten. Voor mij werkt het allemaal erg goed. Ik weet dat ik niet het type ben dat de boel spiegelglad kan maken maar ik wil wel zo ver mogelijk komen. Af en toe probeer ik weer eens wat nieuws.

Wat auto's betreft ben ik echt dol op Mini's. Classic én New. Ik heb er al verschillende gehad. Helaas moest ik mijn laaste Mini in de verkoop doen, maar wel voor een goede reden: gezinsuitbreiding.
NewMini.jpg

Momenteel rijd ik een Golf die ik dan ook zo goed mogelijk probeer bij te houden alsof het een Mini is.
VW Golf.jpg

Af en toe help ik ook wel eens andere mensen met hun auto en dat vind ik erg leuk om te doen. En een Waxworld workshop volgen lijkt mij ooit ook nog wel leuk, al ligt Zevenbergen niet echt om de hoek voor mij.
 
Laatst bewerkt:

Stefan

Administrator
Forumleiding
Welkom hier Martijn, leuke voorstelpost! Voel je vooral thuis hier en schroom niet om vragen te stellen.
 

Srt4

Premium Member
Welkom Martijn ,
Een workshop bij ww is zeker aan te bevelen ,
En elke auto is zeker strak te krijgen , tis alleen de vraag hoe ver wil je gaan om hem echt strak te krijgen ??? .
Darren en larry ben ik al jaren fan van ,
Maar meer van larry ( darren is een beetje langdradig )
Qua producten , man man man , er zijn er zo veel , CG is zeker wel goed hoor , nix mis mee .
 

Epsilon

Premium Member
Dank jullie voor het welkom heten. :D

Soms is het best verwarrend een goed product te kiezen dus lid worden van het forum leek me een goed idee.

En inderdaad Srt4, Darren is soms erg lang van stof :) En hoe ver ik zou willen gaan om te boel strak te krijgen? Het punt is wel dat nu ik nu sneller imperfecties in de lak zie. Voor mezelf ben ik al heel blij met: wassen/ one step polish/kleien/glaze/waxen als ik de tijd heb. Soms is het al heel wat als ik kan wassen en waxen. Helaas heb ik geen garage of carport. Dan zou ik vaker méér doen.

In een dolle bui poets ik zelfs mijn miniaturen met CG Hybrid V7. Dan heb ik ook eens aan een Ferrari gewerkt :p
20161229_120216.jpg
 

TECHNIC

Active Member
Dag Martijn en wees welgekomen op dit forum!

Een propere, glanzende wagen kost nu eenmaal inspanning en veel oefenen. Het weer, vuil en de vogeltjes zijn niet bepaald selectief in het kiezen van slachtoffers.

Er bestaan tal van goede producten om elke doelstelling te bereiken, zolang je ze op de juiste manier weet te verwerken of een methode kan ontwikkelen die voor jou resultaat kan bieden.

Zelfs met een fles Turtle Wax kan je wonderen doen, als je deze perfect(en in een redelijke tijd) kan aanbrengen en afnemen, zonder alles af te plakken, zonder een halve fles te verbruiken, zonder witgeslagen rubbers, zonder resten tussen alle mogelijk kiertjes, zonder dat je arm er afvalt, … dan kan je plezier vinden in waxen en verdien je een waxdiploma. (ooit hebben de meesten dit wel anders mogen ervaren)

Try and error en gaandeweg ervaring opdoen is de sleutel, goede producten ga je bij WW zeker vinden, alsook advies.

Have fun in detailing!
 

Epsilon

Premium Member
Ook jullie bedankt voor het welkom heten.

Ik heb al een paar ideeën over hoe mijn werkwijze beter kan en kijk uit naar de lente. Het is jammer voor mij dat Waxworld wel 2 uur rijden is want dan had ik zeker even komen kijken.
 

Epsilon

Premium Member
Bedankt allemaal voor het welkom heten. :)

Maandag merkte ik maar weer eens dat ik het leuk vind om dingen uit te proberen. Ik zag bij de bouwmarkt een fles Turtle Wax 'Carnauba Car Wax' staan. Hoewel ik al mooiere waxen bezit moest ik mezelf toch stoppen om die fles niet te kopen :p
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan