Het grote WW BBQ topic

Mrkawa

Active Member
Man ik krijg me een partij honger. @Kilometervreter die vrienden van jou die kunne hun geluk niet meer op haha

Voor de fanatiekelingen, via youtube
Barbique pit boys ook zn kanaal waar je honger van krijgt. Wel typisch amerikaans meteen 3 complete varkens erop :p
 

BennyV70

Member
Wij zitten ook gezellig te bbq'en met de buren. Het is er echt weer voor!
 

Bijlagen

  • IMG_0222.JPG
    IMG_0222.JPG
    178,6 KB · Weergaven: 14

BlackPassat

V.I.P. Member
Ondanks dat we alweer een eind op weg zijn in het barbecueseizoen wordt er maar weinig gepost in dit draadje.
Gisteren een zeer geslaagde bbq gehad met goede vrienden. Het was wel een klein beetje spannend omdat de gloednieuwe Weber Kettle Premium 47 cm. voor de eerste keer werd ingezet. Het is dan toch altijd een beetje proberen. Gezien de reacties lukte het niet slecht.20170805_200756.jpg
 

Kilometervreter

überspammer
Ik had een bavette van 1,5 kg die ik 3 minuten aan de ene kant en 3 minuten aan de andere kant daarna weer 2 minuten aan de eerste kant en 2 minuten aan de tweede kant ( om een mooie ruit van je gietijzeren rooster op je vlees te krijgen) op 350 graden gebakken heb Het zag er inderdaad goed uit @Stefan, nu weet ik wie er over de schutting stond te gluren :)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ondanks dat we alweer een eind op weg zijn in het barbecueseizoen wordt er maar weinig gepost in dit draadje.
Gisteren een zeer geslaagde bbq gehad met goede vrienden. Het was wel een klein beetje spannend omdat de gloednieuwe Weber Kettle Premium 47 cm. voor de eerste keer werd ingezet. Het is dan toch altijd een beetje proberen. Gezien de reacties lukte het niet slecht.Bekijk bijlage 12450
Ziet er goed uit @BlackPassat :D
 

Martijn

Active Member
Ook maar eens mijn BBQ kunsten laten zien dan.

Zaterdag bij de Makro Procureur gehaald (1,9kg) gisteren van 12:00 tot 23:00 gegaard.
Vandaag voor het eerst zelf pita's met gietijzeren pan gemaakt. Was zeer geslaagd.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 13
  • 2.jpg
    2.jpg
    178,5 KB · Weergaven: 14
  • 3.jpg
    3.jpg
    100 KB · Weergaven: 14

Pino

Premium Member
Om jullie mooie stukken procureur op de Weberts/Bastards/GroteGroeneEieren nog beter te doen afsteken tegen het gepruts in de marge: voilá het El-Cheapo blikken ding van Pino waar net de frikandellen af zijn gehaald en het prakkie van de dag tevoren nog wordt verwarmd.

:p
 

Bijlagen

  • IMG-20170805-WA0003.jpeg
    IMG-20170805-WA0003.jpeg
    165,6 KB · Weergaven: 25

BlackPassat

V.I.P. Member
Dat was een beste varkensnek @Martijn

Maar wél met appelrookhout op het rooster @Pino
Toch wel lollig dat een klein schopje weer tot activiteit leidt in dit draadje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pino

Pino

Premium Member
Goed gezien van die appelboomtakjes. Wou eens kijken of dat op deze manier ook effect zou hebben.
 

Pino

Premium Member
Weinig rook, maar je ziet de takjes in eerste instantie 'zweten'. Na verloop van tijd heb ik ze maar op de hete kooltjes gelegd en toen kwam er even rook genoeg af.
Ze begonnen in elk geval niet te branden, maar zijn mooi opgesmeuld.
 

Kilometervreter

überspammer
Weinig rook, maar je ziet de takjes in eerste instantie 'zweten'. Na verloop van tijd heb ik ze maar op de hete kooltjes gelegd en toen kwam er even rook genoeg af.
Ze begonnen in elk geval niet te branden, maar zijn mooi opgesmeuld.
Het roken heeft het meeste effect als je vlees er net op ligt en nog "open" is zodat de rooksmaak er goed in kan trekken.
Ik heb altijd echt hout ( nooit nat maken trouwens) tussen de kolen liggen.
Uiteraard werkt het het beste met de kap dicht.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan