Honda S2000

IbizaSigno

V.I.P. Member
Vandaag op het 'program' de Honda S2000 van @BrianS2k. Een mooie Silverstone grijze 2.0 vtec. Wel mooi, maar vies... We hebben geen voor foto gemaakt, ik denk dat de tijdens foto's wel duidelijk maken hoe vies de lak was.
We hebben de lak ingeneveld met Iron-X. Dit behoefde nauwelijks tijd om te werken, zo gauw het product de lak raakte sloeg het direct paars uit! :eek: Na een minuutje of vijf de auto in de Auto Finesse Avalanche foam gezet en een kleine tien minuten laten weken.

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Je ziet het al. :eek: Schrikken! Alles onder hogedruk afgespoten en begonnen met wassen. Na het wassen heeft Brian de banden en velgen schoongemaakt schoongemaakt.
image.jpg

Hierna zijn we beiden gaan kleien. Op de liggende delen was het heel erg. We hebben gebruik gemaakt van Monello en Meguiars klei i.c.m. Dodo Juice Born Slippy. Hier een stukje klei na een stuk van 20x20cm kleien op de motorkap..
image.jpg

Hierna alle rubbers en logo's afgeplakt. Er werd geconcentreerd gewerkt. :p
image.jpg

Toen de polijstmachine weer uit het vet gehaald. Voor mij de eerste keer met mijn nieuwe Rupes 15. Wat een heerlijkheid! Stabiliteit, ergonomie en rust. :) Wat heerlijk!
Na een testspot, en de nodige commentaren door twee stuurlui aan wal :D:p @BrianS2k en @SLK uitgekomen op de gele Rupes pad en bijbehorende fijne polijstmiddel de hele auto behandeld.
image.jpg

Detailing is een serieuze zaak:rolleyes:
image.jpg

Na het polijsten de lak afgenomen met CarPro Eraser. Brian heeft de lak voorzien van een laagje Collinite 476s terwijl ik de rubbers in de Wolfs Chemicals Black Out heb gezet. De uitlaatpijpen gedaan met Poorboys World Metal Polish en voorzien van een laagje PBW Wheel Sealant. De banden twee lagen met Black Out van Wolfs Chemicals, de ruiten van binnen en buiten met Dodo's glasscleaner.
image.jpg
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Heel mooi Nicky en Brian. De Iron-X en de klei zijn zelden beter op hun plaats geweest dan bij deze detail.
Schitterende resultaat dat moet zeker gezegd worden.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Op de na foto's is te zien dat de lak weer helemaal in nieuwstaat is.
Die tweede foto is inderdaad een hele mooie met die spetterende metallic.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Bedankt voor de complimenten. Het gemak waarmee het resultaat te hebalen was, was echt top! Stuk rustiger werken met Rupes tegenover de DAP900.
 

ric325i

Active Member
Die is flink opgeknapt!
@IbizaSigno wat heb je met de stoffen kap gedaan?
Rupes heeft idd mooie machines maar van de pads gebruik ik voornamelijk geel en wit.
Van Scholl zijn er ook nog mooie pads te koop welke Rupes proof zijn mocht je nog eens nieuwe/andere/extra pads willen hebben.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan