IbizaSigno's detailoverzicht

Srt4

Premium Member
Kan maar 1 ding zeggen ziet er geweldig uit ,,,, in het bijzonder de pianolak deurstijlen , wat is dat opgeknapt zeg ,
Moet ik ook nog doen (schaam schaam)
Een tijdje terug nog met Stefan er over gehad , hoe je dat het beste kan aan pakken ,
Ps, dat op je bumper kan je makkelijk bijwerken met beetje lak en een schuurklosje ,
 

ric325i

Active Member
@IbizaSigno ,vind je die pb hd metalpolish Signo ficant (moest ff) beter als Pb prof polish of Belgom bv?
Of eigenlijk een beetje een "meer van hetzelfde" product?
Ter vergelijk dat Mothers spul vind ikzelf troep.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
:p Mooie woordspeling.
De Belgom metalpolish ken ik niet. Heb alleen die van Autoglym gebruikt in het verleden. Pro. Polish is een chemische cleaner, volgens mij zit er in de metal polish een korreltje. De uitlaateindstukken worden in ieder geval een stuk gemakkelijker netjes dan met Pro. Polish.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik zal dit topic eens weer van de planknhalen en afstoffen. Het is een poosje geleden dat ik hier heel actief was. Een huis verbouwen i.c.m. een deeltijdstudie, een full time baan en andere bezigheden vraagt tijd. En tja, dat is de kans groot dat er wat onder sneeuwt.
Vandaag heb ik de Seat Ibiza maar weer een verwend. Eerst in de sbow foam gezet.
20170716_112942.jpg
Dit afgespoten en de lak behandelt met Wolfs Chemicals Deironizer. Niet veel resultaat maar toch.
20170716_114504.jpg

Ook dit afgespoeld en de auto gewassen met Dodo Juice BtbM als shampoo en een washandschoen. De velgen met een velgenreiniger en ook gewassen. Dit met behulp van verschillende borstels waaronder de EZ mini. Vervolgens de lak gekleid met Dodo Juice Supernatural fine clay en Born Slippy. Daarna de lak ontvet met Carpro Eraser en als laatste de lak voorzien van een laagje Carpro Reload, ook de velgen in de Reload gezet.
Banden met Wolfs Chemicals Black Out en uitlaat met Poorboys World Heavy Duty metal polish. Interieur gezogen en schoongemaakt.
20170716_144533.jpg
20170716_143306.jpg
Zelf ben ik weer tevreden. :cool: Helaas spettert er alweer water van boven, dat zal weer mooie beading geven! :D
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Gisteren en vandaag was ik vrij. Ik zou met een collega zijn Audi A1 gaan coaten met Cquartz UK. Gezien de voorspelde regen is dit uitgesteld. Mooie gelegenheid om mijn Fiesta aan te pakken.
Gisteren begonnen, bij aanvang. Was al weer een hele tijd geleden dat de lak gepolijst was.
20170725_161542.jpg
De neus en de spiegels voorbehandeld met Poorboys World Bug Squash. Daarna de lak voorzien van een laag CarPro IronX Snowsoap.

Nadat dit ingewerkt was, alles afgespoten met de hogedruk reiniger. Hierna de lak en velgen gewassen, ook met IronX Snowsoap. De lak afgespoeld en gedroogd. Vervolgens heb ik de lak gekleid met Dodo Juice Supernatural fine clay. De vervuiling die er af kwam viel reuze mee. De Fiesta heeft een nachtje onder de carport gestaan. Vanmorgen ben ik oo tijd begonnen. Om zeker te zijn dat er geen viezigheid op de lak zou zitten de auto afgenomen met de rinsefreewash van Meguiars. Met de motorkap begonnen. De eerste combinatie was de groene pad en de Quartz polijst van Rupes op de Rupes LHR15.

Bovenstaande filmpje geeft de lak weer na één hit polijsten. Met deze combinatie de grotere delen behandeld, dak, deuren en motorkap. De voorbumper, kofferklep en de stijlen met de DAP900 met een oranje 3.5 inch padje en Monello Mezzo. Na de hele auto gepolijst te hebben, gefinished met de witte Rupes pad en Monello Finale, de stijlen e.d. wederom met de DAP maar nu een licht groene pad.
Voor:
20170725_090330.jpg

Na:
20170725_125449.jpg

Nadat ik de lak had schoongenaakt met CarPro Eraser om zo alle polijstoliën van de lak te verwijderen, heb ik een laagje Dodo Juice Purple Haze aangebracht. De velgen hebben een laagje Dodo Juice Basics of Bling Hybrid gekregen. De banden voorzien van Dodo Juice Supernatural Tyre Dressing. Ruiten van binnen en buiten met Clearly Menthol.
Na een aantal uren lekker bezig geweest te zijn het volgende resultaat behaald.
20170725_154426.jpg

20170725_161120.jpg
20170725_161211.jpg

20170725_154455.jpg

20170725_154601.jpg

20170725_154240.jpg

Dat was hem weer. Zelf tevreden met het resultaat. Tipa en feedback zijn welkom.
Tot de volgende!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan