Inspectielamp, ervaringen en advies

FiveCX-5

V.I.P. Member
Ja, das zeker mooi Patrick..........dat kan heel handig zijn (ook ivm de verschillende kleuren lakken........) :)

Buiten de 500 W bouwlamp, heb ik deze en bevalt heel goed ......
full30986680.jpg
 
Laatst bewerkt:

Srt4

Premium Member
Even een oude post nieuw leven inblazen , mijn oude maglite is overleden en ik ben op zoek naar vervanging .
Ik heb me oogen hier op laten vallen wat vinden jullie , image.jpeg
 

Srt4

Premium Member
Die had ik ook gezien ja , en een stuk goedkoper dan de scangrip , maar kan je met de lenser ook goed buiten werken , in de daglicht ??
 

Kilometervreter

überspammer
Ik werk 90% binnen, uiteraard heb je buiten in de volle zon geen lamp nodig want dat is de beste swirlfinder :)
Bij bewolkt weer zie je ook buiten zeer goed wat je doet met de led-lenser.
Anders zou ik even bij Waxworld langsrijden en even kijken, ik weet dat @Stefan de ledlenser ook gebruikt.
 

Len

Member
Ik heb juist een statief gekocht met 2 led spot van elk 1350watt werkt uitstekend en zeer spaarzaam tegenover een bouwwerf lamp
 

TECHNIC

Active Member
Een goede inspectielamp is inderdaad handig, maar daarnaast enkele goede led-bouwlampen is zeker geen overbodige luxe als je een polijstklus wil uitvoeren.

Zorg er wel voor dat je gaat voor koud wit licht, bv. kleurtemperatuur 6500K(hoe hoger hoe beter)! Dit is het soort helle witte licht dat ze o.m. gebruiken in operatiekwartieren, daarmee zie je elk detail, het is niet bepaald het aangename licht dat je wil hebben in je huiskamer, maar ideaal voor detailen. Zorg er ook voor dat ze voldoende lichtopbrengst hebben.

Vermogen en lichtopbrengst bij ledlampen kan soms nog al eens relatief zijn… De ene fabrikant is de andere niet(de ene zuipt gewoon veel energie, de andere is efficiënter). Algemeen gemiddeld durf ik stellen dat je met minimaal 20w per lamp al werkbare instrumenten hebt, hoger mag natuurlijk ook(30w, 50w, …). Maar ook niet overdrijven, koop bv. geen 10 led-bouwlampen van 500w per stuk, als je dat doet ga je blind worden en dan weten de marsmannetjes gelijk ook waar jij woont.
 

Mrkawa

Active Member
ik heb een garage met meerdere 6500k lampen naar ik mis licht voor dichtbij / zijkante.

ik snap dat het beter is dan niks maar stel ik polijst het met de 4500k en een tijd later zou ik een 6500k lamp halen, zou ik dan veel meer tegenkomen?
 
Laatst bewerkt:

Tom

Premium Member
Voor de prijs die je bij de concurrent gezien hebt, koop je hier voor een tientje meer de multimatch 2 die kan het allebei ;)
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
4500k is echt prima en je ziet echt alles swirls op een zwarte auto (meer dan je lief is :) ) Het is juist lastiger om Swirls goed te zien op een witte of zilveren auto en daar is juist deze kleurtemperatuur erg prettig voor.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Vandaag geprobeerd op foto vast te leggen wat lichtbronnen voor verschil kunnen maken.
Als eeste de gecorrigeerde lak bekeken met een scangrip vega.

ED144FC7-3FCF-480A-9DAD-312C55A4DD25.jpeg

Op zich ziet de lak er redelijk strak uit. Ik kijk op dit moment even alleen naar krassen en oneffenheden. Niet naar de glans.

Als ik nu de vega inwissel voor de scangrip nova, krijg ik echt een ander beeld.

DC13BEE5-10E2-4B2D-8F3F-C1680CA85405.jpeg

Ik heb dus nu alleen de lichtbron gewisseld. Aan de lak is dus niks meer gedaan.
Deze lak laat zich wat moeilijk vastleggen met mijn telefoon.
Maar ik denk dat het verschil wel duidelijk is.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan