Jeroentje90 detail projecten

Jeroentje90

New Member
Welkom bij de projecten die ik tot nu toe (en wellicht in de toekomst) ga doen. Ik zal beginnen met de auto die ik vandaag heb gedetailed, een Volvo V70 XC. Deze auto komt uit 1999, en voor eentje die al bijna 20 jaar is ziet ie er nog degelijk uit.
1_zps7xwhv8to.jpg


Echter heeft deze auto wel betere dagen gezien. De lak is al eeuwen niet meer gekleid, de trim slaat bijna wit uit op sommige plekken, de velgen zijn heel erg vies, enz.

Wat ik heb gedaan:
- Velgen schoongemaakt met Meguiar's velgenreiniger + een aparte emmer met sop en gritguard, detailbrush gebruikt voor de wielbouten en logo.
- Contactloos gewassen met een Nilfisk hogedruk reiniger, Detailpro foam lance en de Chemical Guys Clean Slate om de eerder aangebrachte waxlagen af te breken.
- Met de hand gewassen door middel van twee emmers, allebei met grit guard en gebruik gemaakt van de Meguiar's Gold Class shampoo.
- Afgedroogd met een Carpro Fat BOA drying towel
- Gekleid met Meguiar's clay bar + een quick detailer
- Auto daarna weer gereinigd met een emmer sop en de Nilfisk hogedrukspuit
- Weer afedroogd met een Carpro Fat BOA drying towel
- Ingewaxt met Meguiar's Carnauba Wax
- Trim behandeld met Meguiar's Ultimate Black
- En als laatste nog even de bandjes behandeld met wat bandengel

Hieronder een paar voor & na foto's

De velgen van de Volvo
3_zps9qz2umov.jpg

4_zpsj3lqthb0.jpg


De plastic trim die behandeld is met Meguiar's Ultimate Black. Ik wist niet echt wat ik moest verwachten van dit product, ik heb het al een paar gebruikt op mijn eigen auto maar de trim van deze auto was er een stuk erger aan toe. Na een paar lagen van het product was de trim echter voor een groot deel weer mooi zwart/donkergrijs. Een enorme verbetering en het oogt meteen een stuk frisser.
5_zpscbsrmwjc.jpg

6_zpsrjvqijft.jpg




10_zpsx7xqcbuj.jpg

8_zpszakauf98.jpg



7_zpsbhk8b1xa.jpg


9_zps8pfibfxg.jpg


En tot zover de Volvo :) Er moeten nog een paar dingen aan gebeuren zoals het interieur, polijsten, etc maar dat komt een andere keer wel. Bedankt voor het checken!
 

SLK

V.I.P. Member
Die staat er weer fris bij @Jeroentje90 De kleibeurt zal hem een stuk gladder hebben gemaakt en de trims zijn weer mooi egaal van kleur.
 

Jeroentje90

New Member
Die staat er weer fris bij @Jeroentje90 De kleibeurt zal hem een stuk gladder hebben gemaakt en de trims zijn weer mooi egaal van kleur.

Dat klopt SLK, de lak voelde echt heel ruw aan en het was een puur genot om na de behandeling met de klei te zien dat de lak een stuk 'gezonder' was om het zo maar te zeggen:)
 

Jeroentje90

New Member
Vandaag even velgen van een Ford S-Max gewassen voordat ze werden opgeslagen. Eerst even behandeld met Meguiars rim cleaner en Detailpro's Incredible Snow Foam:

M24L5n.jpg



AFQiQ7.jpg


Ou92SB.jpg


Vervolgens met de hand gewassen met Meguiars NXT shampoo:
JDrZRF.jpg


Afgespoten met de hogedrukreiniger...
7wE69u.jpg



Met de hand afgedroogd en voila, ze zijn weer klaar voor het eerstvolgende gebruik :)
gooeMP.jpg
 

Jeroentje90

New Member
Dit weekend een flink project gehad, een 1993 Mazda MX-5 met een lak die er vreselijk aan toe was. Geoxideerd, dof en vol met krassen. Had dus een complete behandeling nodig

Wat ik gedaan heb:
Carosserie
- Gewassen met Chemical Guys Clean Slate
- Afgespoeld
- Top behandeld met Meguiars convertible cleaner
- Convertible cleaner in de top verwerkt met detail brush
- Afgespoeld
- Met de hand top afgedroogd
- Auto de hand gewassen. 3 buckets gebruikt (1 sop, 1 rinse en nog 1 apart voor de velgen
- Afgespoeld
- Onderkant (de lijn onder de reflectoren en deurhendel) behandeld met Tar-X, even paar minuutjes in laten werken
- Afgespoeld
- Met de hand auto afgedroogd
- Auto gekleid met Dodo Juice Clay Lube en Meguiars Clay bar
- Auto weer met de hand gewassen
- Afgespoeld
- Met de hand droog gemaakt
- Sierlijsten, top, en andere gevoelige plekken afgeplakt met masking tape
- Auto volledig gepolijst met Rupes Bigfoot en Menzerna cutting compound
- Ingewaxed met Dodo Juice Orange Crush

Wielen
- Gewassen met Chemical Guys Clean Slate
- Met de hand gewassen, 1 apart bucket met sop voor velgen en 1 rinse bucket
- Velgen behandeld met Iron-X
- Afgespoeld
- Met de hand afgedroogd
- Velgen waren nog vrij nieuw, dus polijsten en kleien was niet nodig
- Ingewaxed met Angelwax Billberry Wheel Wax

Project heeft me totaal ongeveer 15 uur gekost misschien wel meer. Ik had nog mazzel dat het een kleine auto was dus op zich ging het redelijk vlot ;)

Hieronder een paar kiekjes:
BSGIJj.jpg


WiPMpC.jpg


tmdrgi.jpg


De bumper was waarschijnlijk de ergste plek, hier een mooie before/after foto
ip7qb9.jpg

LwAAPg.jpg


DSBO6D.jpg


Ook een mooie vergelijking van before/after
Gcljr3.jpg

eTUYFK.jpg


tcLDzV.jpg


GlGiFE.jpg


wd06pE.jpg


En tot nu toe de Miata. Zal nog wel even een update posten als de achterlichten, reflectoren etc er ook op zitten.:)
FSbIUC.jpg
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Top man. Ziet er super uit.
Heb je buiten de oxidatie ook de swirls goed weg kunnen krijgen?
Meestal zie je pas hoeveel erin zit als de oxidatie weg is. Maar ik vermoed dat deze lak niet al te hard is.
Heb je ook nog een bescherming op de top gezet?

En ja....15 uur.... time flies when you are having fun.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Daar heb je een beste klus aan gehad @Jeroentje90 maar op het resultaat kun je trots zijn. Een gedegen aanpak door de achterlichten en dergelijke eruit te halen, dat onderscheid de echte detailer!
Best zachte lak zeker die MX5?
 

SLK

V.I.P. Member
Prachtig resultaat @Jeroentje90 Die 15 uur zijn goed besteed!
Je ziet ook aan de doeken wat je aan oxidatie hebt verwijderd:eek: Heb je de pads nog schoon kunnen krijgen?
 

Jeroentje90

New Member
Top man. Ziet er super uit.
Heb je buiten de oxidatie ook de swirls goed weg kunnen krijgen?
Meestal zie je pas hoeveel erin zit als de oxidatie weg is. Maar ik vermoed dat deze lak niet al te hard is.
Heb je ook nog een bescherming op de top gezet?

En ja....15 uur.... time flies when you are having fun.

Ja gelukkig bijna alles weg kunnen halen :) Nee eigenlijk niet, puur alleen gewassen. Weet eigenlijk ook niet zo echt wat ik als bescherming er nog op zou kunnen doen. Enige tips?
 

Jeroentje90

New Member
Daar heb je een beste klus aan gehad @Jeroentje90 maar op het resultaat kun je trots zijn. Een gedegen aanpak door de achterlichten en dergelijke eruit te halen, dat onderscheid de echte detailer!
Best zachte lak zeker die MX5?

In vergelijking met andere automerken (vooral duitse automerken) was deze lak inderdaad behoorlijk zacht, en dankjewel!
 

Jeroentje90

New Member
Prachtig resultaat @Jeroentje90 Die 15 uur zijn goed besteed!
Je ziet ook aan de doeken wat je aan oxidatie hebt verwijderd:eek: Heb je de pads nog schoon kunnen krijgen?

Hehe yep uiteindelijk wel, ze zaten aan het eind helemaal onder. Gelukkig werk ik sowieso tussendoor met een pad conditioner en heb ik met meerdere pads gewerkt. Thuis was het even in een sopje allesreiniger gooien en met de hand goed het vuil eruit halen. Heeft even geduurd maar de pads zijn ondertussen weer schoon en klaar voor gebruik :)
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

Nieuwste berichten

Bovenaan