Jetseal en wax strippen na 1 dag.

Bjorn82

Member
Gisteren de wagen even beschermt. Maar vandaag wil ik hem terug strippen. Echter zie ik nu dat mijn stripall op is. Kan ik met bv angelwax Cleanliness de wagen ook terug strippen. En welke verhouding zouden jullie aannemen. 1op10 en dan de foamlans in?
 

Pino

Premium Member
Even iets als Professional Polish of een licht polijstmiddel gebruiken is de beste oplossing als je zeker wilt weten dat je wax/sealant weg is.
Overdosis shampoo, APC en dat soort oplossingen doen wel wat, maar vaak niet afdoende.
 

Bjorn82

Member
Even nieuwsgierig. Waarom moet het eraf?
Hoi, was aan het polieren. Met rupes blauw, toen ik door omstandigheden een 2 uur later moest vertrekken. Dus net tijd om jetseal erop te zetten en fifth laagje. Nadeel van 1 wagen te hebben. Nu gisteren er alles weer afgehaald (overdosis cleanliness, wel heel goed agespoeld) en weer van dat. Waq net weer aan het polieren gegän met blauw. Dus nu staat de wagen terug in 1 laagje jetseal. Volgende week 1 dag verlof en dan gaat de gsm uit. Kan niemand me doen ophouden.
 

Moellib

Active Member
Chemical guys citrus wash + gloss of clean slate gebruiken (in overdosis)? Ik denk dat je auto kleien ook de jetseal verwijderd (je moet toch nog met een polish erover, dus de lichte marring die de klei veroorzaakt zou dan weggewerkt zijn). Of gewoon een rondje polish voor het verwijderen ervan (vergeet dan niet je pad grondig te reinigen na ieder paneel, want het residue vermindert de cuttingpower van je pad. Dit moet je trouwens ook doen na ieder paneel dat je gepolished hebt).

Wat ook werkt is dreft gebruiken ipv een autoshampoo (ik heb veel gelezen op andere fora dat wasmiddel de wax/sealant zou strippen), Maar ik zou dit als echt laatste middel gebruiken als het kleien niet werkt want afwasmiddel droogt alle plastieke onderdelen uit op je wagen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan