Kunstof raamkozijnen

shineshine

New Member
Voor de wax maakt het niet zo heel veel uit bij de kozijnen, als de vrouw het veel wast met dreft is het er toch ook weer snel af. :) Ikzelf gebruik Reload toch wel een keer of 3 per jaar. Misschien beter teveel dan te weinig. Ik heb voor de rubbers wel eens talkpoeder gebruikt maar daar heb ik nu een speciale stift voor gekocht. Op deze pagina vond ik ook info over hoe het beslag te onderhouden is: www.comfort-ramen.be/blog/pvc-ramen-onderhoud/ Maar daar lees ik dan weer dat ik geen olie zou mogen gebruiken, en ik gebruik just altijd wel beslagolie die ik hier speciaal voor gekocht heb...?? Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ze schrijven dat het vuil aantrekt maar dat valt bij ons wel mee, ik maak het ook wel geregeld schoon.
 

ArjanD300

Premium Member
Ik zit in de sloten, en wat wij bij onderhoud doen is op een doek wat siliconen/teflon/WD40 spray en dan erlangs op halen...

Het moet er NIET in gespoten worden want uut eindelijk hoopt het op met troep.
Het gaat er maar om dat er een laagje heel dun filmpje achterblijft...

Af fabriek zit er al vet IN de sloten en door er ruimschoots oplos te spuiten met het slangetje in het slot los je deels dat vet op en loopt het weg of naar plaatsen waar je het niet wil hebben !

Dus je sloten/beslag schoon houden en dus heel licht behandelen met een spray en weer afnemen..
Ook belangrijk als het zwaar loopt de reden vinden waarom het zwaar loopt, dus niet vol spuiten met vet en meer kracht zetten.
Vaak is de deur of raam gaan hangen of krom getrokken waardoor hij klemt en de afstelling van slot schoten en sluitplaten/nokken niet meer overeen komt...

Overigens werkt kogellager vet ook heel goed, dus aanbrengen en afnemen.
Gebruik GEEN vaseline want dat verhard of grafiet krijg je een vlekken boel van...
Beste werkt een spray en afnemen je maakt het schoon en er blijft gelijk een filmpje achter...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan