Lucht

SLK

V.I.P. Member
Ik heb een Airpress. Voornamelijk gekozen vanwege het staande model. Neemt niet zoveel ruimte in beslag als een liggend model. Ik gebruik hem een paar keer per jaar om de banden mee op spanning te brengen en een keer een zwembad(je) op te blazen. Bevalt nog prima.
resize.asp
 
  • Leuk
Waarderingen: Hugo

Hugo

Member
Maar jullie gebruiken hem niet om te detailen? Om te drogen, vuil weg te blazen ect?
 

Srt4

Premium Member
Bijna alleen onder de motorkap , maar soms , ( als de wielen eraf zijn ) veren ,schokdempers ,remdelen ,onderkant spatschermen na het wassen , tussen de deuren , spiegelkapen,
Maar nooit direct op de lak zelf ,
 

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Ik heb een klein model van Aldi/Lidl, een paar keer per jaar wordt deze gebruikt om banden op spanning te brengen. Dat ik hem zo weinig gebruik komt voornamelijk door het geluidsniveau, vooral als je hem binnen (garagebox) gebruikt.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Een compressor is ideaal om te detailen. Zowel aan de buitenzijde (droogblazen van naden en kieren) alsook in het interieur (schoonblazen van moeilijk te bereiken plekken).
 
  • Leuk
Waarderingen: Hugo

Kilometervreter

überspammer
Ik doe 80% van mijn details op mijn werk, daar ook professionele compressor, zalig, zeker voor het droog blazen van naden en kieren, niks zo irritant als water als je aan het polijsten ben..
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Irritant tijdens het polijsten maar problematisch als je een auto in de glascoating zet.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik heb een Airpress. Voornamelijk gekozen vanwege het staande model. Neemt niet zoveel ruimte in beslag als een liggend model. Ik gebruik hem een paar keer per jaar om de banden mee op spanning te brengen en een keer een zwembad(je) op te blazen. Bevalt nog prima.
resize.asp
Hier dezelfde compressor. Wordt regelmatig gebruikt voor allerlei doeleinden, waaronder detailen. Ketel is voldoende groot voor mijn gebruik, (continu) spuiten zou er denk ik niet mee lukken.
 

Hugo

Member
Wat is continue spuiten? Kun je er gewoon een auto mee droog blazen in 1 keer? Dus motor, deuren ect? of moet ie dan telkens zijn voorraad vullen?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Jawel droogblazen lukt prima, de opbrengst van de compressor is dan voldoende om de ketel gevuld te houden.
Als je echter zwaarder luchtgereedschap (of bijvoorbeeld een verfspuit die 6 atm of meer vraagt) dan gaat mijn hobbycompressortje het niet bijbenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hugo

Nieuwste berichten

Bovenaan