Mazda CX-5 MY2014 Crystal White Pearl

FiveCX-5

V.I.P. Member
Afgelopen zaterdag de CX-5 eindelijk gewaxed.....de dealer had de lak op verzoek van mij extra ontvet en ontdaan van allerlei contaminaties en in een snelle wax gezet, so far so good, die wax was er na 2 maanden snel vanaf.......maar nu moest de wagen toch echt geprept worden, desnoods gepolijst......Wagen gewassen bij de wasbox met 80 kg schuim....hahahaha daarna afgespoten en naar de garage gereden (dichtbij) Gekleid met met een milde klei (Supernatural) en gepolijst met M80 en een groene pad met de DAP900, daarna eraser (zwaar verdund) lak voelde ontzettend strak en glad aan........totaly no swirls ! Daarna de lak afgetopt met Surf City GBRCwax............ach standtijd misschien wel 4 maanden, daarna gewoon weer een laag (of eerder) de foto`s zijn misschien wat flets, er stond een behoorlijk zonnetje en samen met de oogverblindende witte pearl lak geen pretje om een goede foto te maken.
















Bedankt voor het lezen maar weer.........:p
 
Laatst bewerkt:

FiveCX-5

V.I.P. Member
Mooi resultaat op een erg mooie Mazda!

Zag je hem staan, Peet ? (werkt perfect)

DSCF1797_zps24c8ec15.jpg
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Ha,ha ja idd, ik was bang voor de té verse lak, ik dacht ik verdun dat een beetje, resulaat was (voor mij bevredigend....)
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Eraser hoef je niet te verdunnen hoor.Heb ik ook niet gedaan en heb er al aardig wat nieuwe lakken mee gedaan.En de wagen is ouder dan je denkt , want hij heeft ook nog een leven tussen fabriek en dealer gehad ;)
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Behalve de motorkap dan, want de wagen was 2 weken oud toen iemand er zijn handtekening in had gekerfd......E 800,-- schade...(motorkap overgespoten....)


Ach ja, dat zal best, maar toch............baadt het niet schaadt het ook niet.........
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Je hebt nu kans dat door het verdunnen de werking van Eraser minder is.

Want als ik de lak ontvet heb is die juist wat stroever , omdat er dan echt niks meer op de lak aanwezig is.
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Want als ik de lak ontvet heb is die juist wat stroever , omdat er dan echt niks meer op de lak aanwezig is.

Maar dat viel mij wel op dat de lak stroever aanvoelde dan daarvoor, later met Surf City werd ie weer gladder....dus heeft het toch zijn uitwerking wel gehad......
 

Nieuwste berichten

Bovenaan