Mercedes s204 mijn eerste detailklus.

Stefan

Administrator
Forumleiding
Reload is een product van het merk Carpro, het is een spraysealant die ook wat Sio2 bevat (wat ook in coatings zit) Reload geef een hoge glans, is zeer duurzaam en eventueel nog aan te lengen met water.
 

stryker

Member
Misschien een domme vraag voor velen op dit forum,maar waar bestaat een reload uit??
Ook een soort glaze,of wax ??
Graag uitleg aan een nieuweling hier.
M v g Dirk
Er bestaan geen domme vragen alleen maar domme antwoorden. Reload is een sealing. Dat is een beschermlaag gelijk wax en glas coating. Wax geeft een diepere glans ivm sealing en coating. Maar wax houd niet zolang stand. Wax tot 3 maanden reload rond de 6-7 maanden, coating kan gemakkelijk 1 tot 1,5 jaar blijven zitten.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Met Reload is het mij nog niet gelukt 6-7 maanden te halen. Het enige waarmee ik dat heb ervaren is Collinite 476s.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Met Carpro Reload heb ik zeker 3 tot 4 maanden gehaald. De voorbereiding was wassen, kleien en polijsten. Mijn auto staat alstijd buiten en werd toen twee wekelijks gefoamed en gewassen. Ik denk dat het wassen en foamen ook zijn weerslag heeft op de duurzaamheid.
 

Moellib

Active Member
Misschien een domme vraag voor velen op dit forum,maar waar bestaat een reload uit??
Ook een soort glaze,of wax ??
Graag uitleg aan een nieuweling hier.
M v g Dirk

Reload is eigenlijk een sealant op SiO2 basis (siliciumoxide, concentratie 5%) en kan je beschouwen als een lsp (last step protection) om je lak te beschermen tegen vervuiling. :D

Uiteraard bestaan er verscheidene soorten lsp's en ik zal deze hieronder kort toelichten:
- wax : product op basis van natuurlijke oliën, carnauba wax, bijenwax, en nog een paar zaken die erbij gemengd zitten voor de geur ofzo. Het is voor een groot deel een natuurlijk product. Een wax heeft een standtijd van 1 tot 8 maand.
- sealant: product op basis van (door de mens gemaakte) polymeren. Een sealant heeft een standtijd tussen 2 tot 12 maand.
- coatings: op basis van siliciumdioxide. zeer lange standtijd (1 jaar en langer).

Welke van de lsp's je wilt gebruiken hangt af van je persoonlijke voorkeur en de tijd dat je vrij hebt om te spenderen om je auto te beschermen.
Een wax en sealant zijn zeer snel aan te brengen en op een relatief korte tijd uit te buffen, terwijl een coating toch een paar dagen tot een week vraagt om volledig te curen.
Een wax geeft mijn lak meer een wet look (de verft lijkt van de auto af te druppen ) dan een sealant (die dan meer een soort van glas achtige look geeft). Een coating heb ik nog geen ervaring mee, maar ik denk dat het meer naar de glas look zal gaan.

Ook nog iets klein: veel mensen "toppen" een sealant nog met een wax om zo de warme gloed op hun gesealde auto te krijgen. Een coating wordt over het algemeen niet getopt.

Een glaze geen lsp, maar een soort van "verberg" product. Zie het als make-up voor je wagen. Het verbergt alle kleine krasjes door ze op te vullen en het heeft zijn plaats in de detailingwereld (bv als de blanke lak niet dik genoeg meer is, of als je geen tijd hebt om de auto volledig te polijsten).

Ik hoop je hiermee een beetje wegwijs gemaakt te hebben, en ik denk wel dat mede detailers hier op dit forum ook wel zullen springen op je vraag om je te helpen ;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan