ShuttersPeet
V.I.P. Member
Zóó… hier het nieuwe topic van mijn nieuwe aanwinst! Me very happy! Wat is het dan uiteindelijk geworden? Een B9 Avant in de, in mijn ogen mooiste kleur, Daytona grijs. Het is een 2.0TFSI S-tronic Sport Proline-S uitvoering met oa. onderstaande opties;
- Reservewiel
- Afgevlakt sportstuur met flippers
- Geen type en model aanduiding
- Parkeerhulp +
- Lichtpakket
- Alcantara sportstoelen
- Virtuele cockpit
- MMI+
- 19" PQ5 velgen
- Elektrisch inklapbare spiegels
- Verwarmbare voorstoelen
- Zonwering
Het is net als mij huidige A4 een voorraad auto, die bestemd was voor de showroom maar de showroom nooit hebben gezien…
Het is wel een hele zoektocht geweest, waar ik ook even van het Audi padje af ben geweest. Ik heb oa serieus met volgende auto’s geflirt en proefgereden; Jaguar XE Sport. Erg mooie auto maar vooral het interieur was het nét niet. Dan een Mercedes Estate, ook een erg mooie auto, zeker in een AMG pakje maar ben niet zo’n fan van het interieur, teveel tierlantijntjes. Ook de BMW 428i coupé was even een goede optie maar in een mooie uitvoering met wat opties, erg duur. Maar erg lekker rijden doet zo’n BMW wel! En de meest serieuze optie was een Ford Mustang 2.3 Ecoboost. Na een proefrit, die wel heel érg lang op zich liet wachten, was ik eigenlijk wel verkocht en wilde er gewoon 1tje hebben. Wát een rauw en héérlijk ongepolijst apparaat zeg! Maar ze zijn gewoon niet te leveren en om nu 8á9 maanden op een auto te gaan wachten…. Ook waren er geen op voorraad in heel Nederland. Dit heeft Ford wel érg amateuristisch aangepakt. Als het alleen de wachttijd zou zijn geweest, dan had ik het waarschijnlijk toch nog wel gedaan maar er waren nog wat dingen de me erg stoorde, waaronder de garantie van 1 jaar. Dit is eigenlijk niet meer van deze tijd. En omdat het voor het eerst word dat de Ford Mustang in Nederland leverbaar wordt, vond ik dit niet erg vertrouwens wekkend overkomen. Ook merkte ik al tijdens de proefrit dat oa de stoelverwarming/koeling nu al niet werkte. En als piece de resistance.. de Ford Mustang is afgelopen zomer al zo’n €2,5K in prijs gestegen en in januari komt er nog eens dit bedrag bij…. Dat was me toch te gek. Wel erg jammer, want als er een donker grijze op voorraad had gestaan, dan had hem dat wel eens kunnen zijn! Hierna toch maar eens mijn licht opgestoken bij de Audi dealer en een offerte laten maken voor een mooie B9. Maar allememachies…. Wat een centjes, zeg! Het rare is, in de lease is hij zelfs goedkoper als de B8 maar voor mij als particulier (bijna) niet meer te doen. En net als bij mijn huidige A4, was er een hele mooie uitvoering onderweg, waar de verkoper iets meer mee kon doen, ook omdat hij dan mijn huidige A4 eerder zou hebben. Na een proefrit in een diesel met handbak was ik al erg verrast maar na een ritje in een 2.0TFSI S-tronic was ik wel om eigenlijk. Vooral het rij en bochtengedrag is érg verbeterd. En dat was wel érg nodig óók! Wél vind ik de Multitronic bak toch wel een stukje fijner rijden dan de S-tronic maar ze stoppen er niet voor niks mee maar de Multitronic is wél de fijnere bak van de 2. Dit zal ook wel weer wennen. Na een paar dagen over en weer te hebben “geschermd”, zijn we er toch uit kunnen komen en ben ik vanaf 2 januari de trotse eigenaar van een, in mijn ogen, prachtige A4! (Ik weet dat ik me erg gelukkig mag prijzen dat ik me dit kan veroorloven. Wél is het zo, dat als er iets zou gebeuren, in bijvoorbeeld mijn privéleven, ik er toch wel makkelijk afstand van zou kunnen doen. Het blijft tenslotte maar een ding (wél een mooi ding )! Maar daar gaan we niet vanuit, natuurlijk)!
Wat gaan we “er nog aan doen”?
En dan nog wat foto’s bij het praatje; (er zullen er in januari nog wel wat bij komen)
- Reservewiel
- Afgevlakt sportstuur met flippers
- Geen type en model aanduiding
- Parkeerhulp +
- Lichtpakket
- Alcantara sportstoelen
- Virtuele cockpit
- MMI+
- 19" PQ5 velgen
- Elektrisch inklapbare spiegels
- Verwarmbare voorstoelen
- Zonwering
Het is net als mij huidige A4 een voorraad auto, die bestemd was voor de showroom maar de showroom nooit hebben gezien…
Het is wel een hele zoektocht geweest, waar ik ook even van het Audi padje af ben geweest. Ik heb oa serieus met volgende auto’s geflirt en proefgereden; Jaguar XE Sport. Erg mooie auto maar vooral het interieur was het nét niet. Dan een Mercedes Estate, ook een erg mooie auto, zeker in een AMG pakje maar ben niet zo’n fan van het interieur, teveel tierlantijntjes. Ook de BMW 428i coupé was even een goede optie maar in een mooie uitvoering met wat opties, erg duur. Maar erg lekker rijden doet zo’n BMW wel! En de meest serieuze optie was een Ford Mustang 2.3 Ecoboost. Na een proefrit, die wel heel érg lang op zich liet wachten, was ik eigenlijk wel verkocht en wilde er gewoon 1tje hebben. Wát een rauw en héérlijk ongepolijst apparaat zeg! Maar ze zijn gewoon niet te leveren en om nu 8á9 maanden op een auto te gaan wachten…. Ook waren er geen op voorraad in heel Nederland. Dit heeft Ford wel érg amateuristisch aangepakt. Als het alleen de wachttijd zou zijn geweest, dan had ik het waarschijnlijk toch nog wel gedaan maar er waren nog wat dingen de me erg stoorde, waaronder de garantie van 1 jaar. Dit is eigenlijk niet meer van deze tijd. En omdat het voor het eerst word dat de Ford Mustang in Nederland leverbaar wordt, vond ik dit niet erg vertrouwens wekkend overkomen. Ook merkte ik al tijdens de proefrit dat oa de stoelverwarming/koeling nu al niet werkte. En als piece de resistance.. de Ford Mustang is afgelopen zomer al zo’n €2,5K in prijs gestegen en in januari komt er nog eens dit bedrag bij…. Dat was me toch te gek. Wel erg jammer, want als er een donker grijze op voorraad had gestaan, dan had hem dat wel eens kunnen zijn! Hierna toch maar eens mijn licht opgestoken bij de Audi dealer en een offerte laten maken voor een mooie B9. Maar allememachies…. Wat een centjes, zeg! Het rare is, in de lease is hij zelfs goedkoper als de B8 maar voor mij als particulier (bijna) niet meer te doen. En net als bij mijn huidige A4, was er een hele mooie uitvoering onderweg, waar de verkoper iets meer mee kon doen, ook omdat hij dan mijn huidige A4 eerder zou hebben. Na een proefrit in een diesel met handbak was ik al erg verrast maar na een ritje in een 2.0TFSI S-tronic was ik wel om eigenlijk. Vooral het rij en bochtengedrag is érg verbeterd. En dat was wel érg nodig óók! Wél vind ik de Multitronic bak toch wel een stukje fijner rijden dan de S-tronic maar ze stoppen er niet voor niks mee maar de Multitronic is wél de fijnere bak van de 2. Dit zal ook wel weer wennen. Na een paar dagen over en weer te hebben “geschermd”, zijn we er toch uit kunnen komen en ben ik vanaf 2 januari de trotse eigenaar van een, in mijn ogen, prachtige A4! (Ik weet dat ik me erg gelukkig mag prijzen dat ik me dit kan veroorloven. Wél is het zo, dat als er iets zou gebeuren, in bijvoorbeeld mijn privéleven, ik er toch wel makkelijk afstand van zou kunnen doen. Het blijft tenslotte maar een ding (wél een mooi ding )! Maar daar gaan we niet vanuit, natuurlijk)!
Wat gaan we “er nog aan doen”?
- Ramen laten tinten vanaf de A-stijl in een 70-30% tint, net als mijn huidige A4. Dit gaan ze aankomende dinsdag doen bij GTN in Breda. Hier brengt Audi Centrum Roosendaal en Breda alle Audi’s heen die getint moeten worden. Ook heeft GTN mijn huidige A4 getint en dit naar volle tevredenheid. Dus toch maar even spieken die dag in Breda hoe dit eruit komt te zien.
- Slotbouten; deze worden gemonteerd tijdens het rijklaar maken.
- Bagage fixeer systeem. Dit had ik in mijn huidige ook ingebouwd maar dit past niet meer in de nieuwe.
- Een, voor de verzekering verplicht alarm, in laten bouwen met extra autorisatie, waardoor het wel érg moeilijk word om de A4 te jatten. Of ze moeten hem geheel opladen. Dit gebeurd voor de aflevering en zit in de prijs in! Ook krijg ik géén extra kastje voor de extra autorisatie, omdat dit in de sleutel word “ingemetseld”. Dit inbouwen gebeurd door Fleetaccess en dit doen ze op 30 december bij de dealer in de werkplaats. Dan gaan we zeker even koekeloeren! Het zal een DEFA DVS90 alarm worden.
- Audi ringen logo instapverlichting in de voordeuren plaatsen. Deze zijn al besteld en worden ingebouwd tijdens het rijklaar maken van de A4. Misschien een beetje tè maar eerst maar eens kijken wanneer het ingebouwd is.
- Matten voorin van 1cm velours.
- Waarschijnlijk zijn er ook nu weer diverse VagCom aanpassingen mogelijk, waaronder het branden van de achterlichten, piepje bij openen en sluiten van de portieren (misschien is dit na het inbouwen van het alarm al zo), en de needle sweep. Maar misschien heeft de virtuele cockpit dit al, ik heb er niet echt op gelet.
- Jammer genoeg heb ik in mijn nieuwe A4 geen LED achter verlichting en dit is wel erg jammer. Dus binnenkort maar eens een zoekslag maken om te zoen of het mogelijk is om deze achteraf te laten plaatsen. Voor nu worden de w16w, h21w en py21w gloeilampen in de achterlichtunits vervangen voor LED lampen.
- Misschien nog eens kijken voor andere wintervelgen met banden. Maar eerst eens kijken hoe mijn huidige wintervelgen zullen staan onder de B9.
- Andere uitlaatsierstukken. Deze zijn me, net als bij mijn huidige A4, iets te klein en vullen zo niet echt mooi het gat in de diffusor op. De sierstukken van een Q7 zijn groter en hebben dezelfde vorm alleen moet er dan gelast worden aan de uitlaat..... En daar moeten we nog ff over nadenken.
En dan nog wat foto’s bij het praatje; (er zullen er in januari nog wel wat bij komen)
Laatst bewerkt: