Mijn onyx zwarte V60

Epsilon

Premium Member
Dat is serieus zuinig. Mijn Golf doet zo'n 10 liter benzine per 100 kilometer met mijn rijstijl. Ik krijg een maximum van ongeveer 650 á 700 km op 1 tank van 55 liter als ik wat rustiger doe.
 
Laatst bewerkt:

Ketoembar

V.I.P. Member
10 liter......
Dat moet toch wel zuiniger kunnen met je golf...

Met de citigo varieert het tussen de 4 en 5 liter.
Als ik met de 3 een beetje gas geef, zie ik wel eens 20 liter op de computer voorbij komen.:eek::rolleyes::rolleyes:.
 

Epsilon

Premium Member
10 liter......
Dat moet toch wel zuiniger kunnen met je golf...

Met de citigo varieert het tussen de 4 en 5 liter.
Als ik met de 3 een beetje gas geef, zie ik wel eens 20 liter op de computer voorbij komen.:eek::rolleyes::rolleyes:.

Ik ben bang dat het komt omdat de meeste van mijn ritjes maar ongeveer 10 kilometer lang zijn en ik zelden op de snelweg kom. Het is een 1.6 FSI met automaat trouwens.

Ik mocht willen dat ik tussen de 4 á 5 liter per 100 km verbruikte:D En wow: 20 liter? Mijn zwager vond al dat hij veel gebruikte met 9 liter per 100 km met een Ford Focus ST (2016). :rolleyes:
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Maar die 20 liter is geen gemiddelde hoor.
Dat is het verbruik wat hij aangeeft als je serieus gas geeft of de launchcontrol gebruikt. (420 pk.)
 

Kilometervreter

überspammer
Nog anderhalf jaar met de V60, toch al een beetje naar de opvolger aan het kijken.......
Ik zit toch meer en meer aan vol elektrisch te denken, het elektrisch rijden vind ik echt fantastisch, zalig rustig.
Actieradius wordt steeds beter van de volledig elektrische auto's, dus dat is ook een steeds kleiner probleem.
Eigenlijk nu een klein lijstje van
Tesla M3
Polestar 2
Maar even kjken wat er nog bij gaat komen de komende maanden.......
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Misschien is een rimac wat voor je.
Schijnt geen rommel te zijn uit Kroatië.
:D:D:):):cool::cool:

Verdiep je nog even goed in de Tesla.
Bij het basis model schijnt de actieradius niet echt overéén te komen met wat Tesla opgeeft.
Hoeft geen probleem te zijn maar verdiep je er wel goed in.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ja klopt, maar er is vlgs mij nog geen enkele auto die de opgegeven waarde haalt........
Dat klopt, maar er zijn merken die er veel verder vanaf zitten dan andere. De I-Pace van Jaguar zit wel erg ver van de opgegeven waarden af (en dan zijn die al een aangepast door Jaguar naar een meer realistisch verbruik. De Jag is echter wel een heerlijke auto om mee te rijden, de software van de rijhulpen moet nog wel een beetje worden doorontwikkeld.

Ik heb vorige week de live-stream zitten volgen van de presentatie van de Polestar, man dat zag er gelikt uit.
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in elektrisch rijden en daarover objectief geïnformeerd willen worden kan ik de tip geven om op Linkedin connectie te maken met Hans Noordsij. Hij plaatst zeer regelmatig informatieve stukjes over elektrisch rijden. Bijvoorbeeld het stuk over de Cw waardes van een Full Electric auto en de invloed daarvan op het verbruik geeft veel inzicht.
Deze Hans is wel een gigantische Tesla liefhebber dus als je daar niet zo goed tegen kunt; je bent gewaarschuwd. Hij is zelfs zoveel liefhebber dat hij een Tesla Model 3 heeft aangeschaft puur om mensen kennis te laten maken met elektrisch rijden.
 

Kilometervreter

überspammer
Grappig je spreekt over objectief geïnformeerd willen worden en 1 regel verder dat die Hansel een gigantische Tesla liefhebber is dus ik meld me maar niet aan bij Hansel.
En een ieder die wat ervaring met elektrisch rijden heeft weet dat de CW waarde en weersinvloeden (wind,temperatuur) heel veel invloed op je bereik hebben niks nieuws dus.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
De kwaliteit van Hans is dat hij én liefhebber kan zijn, én een objectief verhaal kan schrijven. Die kwaliteiten kom je niet bij iedere scribent tegen.
Argumenten te over in zijn verhalen dus waarom zou je er geen kennis van willen nemen.
Makkelijk om een beetje badinerend te doen en hem een grappig naampje te geven.



Dat ik de moeite nog neem he.....................
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik denk dat Leon zich sowieso niet erg laat beinvloeden door meningen van anderen.
@Kilometervreter is zelfverzekerd genoeg om informatie te krijgen die hij zoekt en graag zelf zijn oordeel te geven.

Zelfverzekerdheid......ik hou er wel van.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan