Tom
Premium Member
Vandaag was het dan eindelijk tijd om eens te beginnen aan mijn eigen Seat. Na mijn workshop deel I durfde ik het nu wel aan. Het was hoog nodig ook want de auto zag er niet uit vanmorgen.
Eerst de velgen met de EZ detailbrush big, en de wielen met een beetje apc en tire & wheel brush van CG.
Daarna het meeste zand afgespoeld met de tuinslang. Daarna aan de was, uiteraard met twee emmers en de incredimit. Een scheutje CG clean slate in de wasemmer en daar gaan we. Na het wassen een rondje iron-x en tar-x (kon helaas niet te lang want het zou bewolkt blijven maar daar was in 7-bergen weinig van te merken)
Nog een keer gewassen en toen gedroogd met de carpo fat boa droogdoek.
Daarna kleien met ultra fine clay van carpro en PB spray & whipe. Achteraf had ik beter iets grover kunnen kleien maar dat durfde ik niet aan zolang ik workshop II nog niet gedaan heb. Nu zijn er nog wat kleine verontreinigingen blijven zitten die ik erg lastig wegkreeg. MAAAR, de lak is nu op wat spikkels na wel superglad!
Na het kleien een rondje PB black hole met het handje op een WW foampadje, ligt het aan mij of is dat toch gewoon een vervelend klusje? Kan niet wachten tot dit met een DAP kan eigenlijk. De lak voelt nu al als een paling in een emmer snot maar de kers op de taart moet nog komen.
Een wax, maar ja wat moet je nou kopen als eerste wax? Nou ik heb het hele forum zo'n beetje uitgespit en 1 wax bleef maar steeds naar voren komen; SCG Barrier Reef Carnauba Paste Wax. Ik had nog nooit een paste wax gezien, laat staan gesmeerd dus het was een gokje.
Bij het openen van het blik kwam er al een smile op mn gezicht. Wat ruikt dat lekker zeg! En toen smeren....
Wát een genot zeg, ik wist niet dat waxen zo makkelijk kon gaan! Ik had een stukje van 40 x 40 gedaan tot ik me de wijze raad van @Stefan herinnerde; Als je denkt dat je te weinig smeert, is het precies voldoende. Oeps ik moet het nog dunner smeren!
Dus nog minder(had er al bijna nix op) op mijn padje en doorsmeren maar. Droogtijd kon ik niet vinden op de doos maar na een minuutje of 10 en de swipe test toch begonnen met uitwrijven. Uiteraard met een carpo boa! Nog meer glans en nog gladder (kan dat? ja dat kan) Nog even de bandjes in de perl, en de raampjes met de fastglass set van autoglym en daar staat mijn bolide dan. Ondanks dat ik nog veel te doen heb mag het resultaat er wel zijn denk ik zo. (foto's gemaakt met m'n iPhone 7)
De zomerbandjes zijn van de week al gekleid maar moeten nog even in de wax, daar had ik na 5 uur geen puf meer voor. Wordt vervolgd....
Kan trouwens niet van mn lak afblijven
Eerst de velgen met de EZ detailbrush big, en de wielen met een beetje apc en tire & wheel brush van CG.
Daarna het meeste zand afgespoeld met de tuinslang. Daarna aan de was, uiteraard met twee emmers en de incredimit. Een scheutje CG clean slate in de wasemmer en daar gaan we. Na het wassen een rondje iron-x en tar-x (kon helaas niet te lang want het zou bewolkt blijven maar daar was in 7-bergen weinig van te merken)
Nog een keer gewassen en toen gedroogd met de carpo fat boa droogdoek.
Daarna kleien met ultra fine clay van carpro en PB spray & whipe. Achteraf had ik beter iets grover kunnen kleien maar dat durfde ik niet aan zolang ik workshop II nog niet gedaan heb. Nu zijn er nog wat kleine verontreinigingen blijven zitten die ik erg lastig wegkreeg. MAAAR, de lak is nu op wat spikkels na wel superglad!
Na het kleien een rondje PB black hole met het handje op een WW foampadje, ligt het aan mij of is dat toch gewoon een vervelend klusje? Kan niet wachten tot dit met een DAP kan eigenlijk. De lak voelt nu al als een paling in een emmer snot maar de kers op de taart moet nog komen.
Een wax, maar ja wat moet je nou kopen als eerste wax? Nou ik heb het hele forum zo'n beetje uitgespit en 1 wax bleef maar steeds naar voren komen; SCG Barrier Reef Carnauba Paste Wax. Ik had nog nooit een paste wax gezien, laat staan gesmeerd dus het was een gokje.
Bij het openen van het blik kwam er al een smile op mn gezicht. Wat ruikt dat lekker zeg! En toen smeren....
Wát een genot zeg, ik wist niet dat waxen zo makkelijk kon gaan! Ik had een stukje van 40 x 40 gedaan tot ik me de wijze raad van @Stefan herinnerde; Als je denkt dat je te weinig smeert, is het precies voldoende. Oeps ik moet het nog dunner smeren!
Dus nog minder(had er al bijna nix op) op mijn padje en doorsmeren maar. Droogtijd kon ik niet vinden op de doos maar na een minuutje of 10 en de swipe test toch begonnen met uitwrijven. Uiteraard met een carpo boa! Nog meer glans en nog gladder (kan dat? ja dat kan) Nog even de bandjes in de perl, en de raampjes met de fastglass set van autoglym en daar staat mijn bolide dan. Ondanks dat ik nog veel te doen heb mag het resultaat er wel zijn denk ik zo. (foto's gemaakt met m'n iPhone 7)
De zomerbandjes zijn van de week al gekleid maar moeten nog even in de wax, daar had ik na 5 uur geen puf meer voor. Wordt vervolgd....
Kan trouwens niet van mn lak afblijven