Mijn Savile Gray Volvo V70 D3 Limited Edition MY2012

Cavemania

V.I.P. Member
Inmiddels heb ik de V70 al 4 maand in bezit. Iedere keer als ik de auto gewassen had schaamde ik met toch een beetje. Niet voor de auto maar wel de staat van de lak. De auto was door een poetser showroomklaar gemaakt. Er zat wel wat glans op de auto maar ook ontzettend veel hologrammen en imperfecties in de lak. Als eerste begonnen met het volledig wassen van de auto.

30wqybs.jpg


Na het wassen de auto de schuur in gereden en vervolgens gekleid met met Meguiars Overspray Clay en Dodo Juice Born Slippy. De laatste tijd gebruik ik dit niet meer maar heb het laatste beetje opgemaakt zodat er weer wat ruimte is in de detailkratten. De laatste tijd gebruik ik Poorboys Spray en Wipe met het kleien. Ik denk dat de combi van klei en lube ook niet de juiste was aangezien de klei tegen het einde van het de kleisessie begon te korrelen.

1zmfmyt.jpg


Zoals op onderstaande foto te zien is was het geen overbodige luxe dat de auto werd gekleid. Zo zie je maar dat na een "professionele" poestbeurt er best nog veel zooi op de lak aanwezig is.

200zi1e.jpg


Kleien van de prancing moose

29bh4w1.jpg


Voorafgaand aan het kleien etc. ook nog even de kentekenplaten verwijderd. Als je gaat detailen moet je het ook goed doen natuurlijk. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ze de kentekenplaten met een paar parkers vast hebben geschroefd in de achterklep.

11984u1.jpg


Na het kleien heb ik de auto nogmaals gewassen, dat is dan ook meteen een groot nadeel van de Born Slippy van Dodo. Je houdt een vies residu over op de lak. Je wilt de lak zeker niet polijsten zonder deze eerst nogmaals gewassen te hebben.

Na het wassen de auto weer in de schuur gereden en de lampen maar eens ontstoken voor een nadere inspectie. Zoals ik al in het begin noemde was de auto voorzien van de nodige hologrammen en imperfecties. De imperfecties bestonden uit ingebeten vogelpoep, doffe plekken en ander ondefinieerbare imperfecties.

3169jz5.jpg

Ingebeten vogelpoep

1qijv5.jpg

Overspray

108iyko.jpg

Doffe plekken

1zdojk7.jpg

Maar ook het normale werk

Uiteraard voor het polijsten nog even de auto voorzien van de nodige striping.

9syz29.jpg


Zo kan ik nog tientallen foto's laten zien maar dat heeft geen zin. Na de inspectie heb ik de auto gepolijst met Chemical Guys V34 op een MF pad en vervolgens met CarPro Essence op een CarPro Glosspad. Je zag de glans en diepte van de lak echt omhoog komen. Nog een paar na plaatjes van de imperfecties die ik hier boven heb laten zien. Van de ingebeten vogelpoep ben ik vergeten een na foto te maken maar dit is zo goed als verdwenen. Alle na foto's zijn na de eerste pass met de V34

2mmcvir.jpg

Overspray verdwenen

2ldulft.jpg

Doffe plek verdwenen, lengte kras nog wel aanwezig helaas

2nrfsc3.jpg

Krassen verdwijnen, glans verschijnt

Na het polijsten de trims in de CarPro Dlux gezet en de lak in de Sonax Polymer Netshield.

En dan na al het werk komen de na plaatjes. Al met al ben ik erg tevreden.

wbwcnm.jpg


2u8dvs0.jpg


2nji0.jpg


2n06781.jpg


28sr6vq.jpg


2v0ho50.jpg


2zhigi0.jpg
 

Cavemania

V.I.P. Member
Thnx mannen, ik probeer er iedere keer weer wat van te maken. Maar moet wel zeggen dat ik er ook niet meer zoveel de tijd voor neem als voorheen. Heb snel met de telefoon foto's gemaakt. Deed ik voorheen altijd met een camera.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ongeveer 12 uur Stefan. Had er eigenlijk nog een dag aan willen besteden voor de mooi maar ben de auto zo nodig (helaas). Nu een laag sneeuw hier.

IMAG1362.jpg

IMAG1361.jpg

Sneeuwkettingen maar opzoeken
 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Toch een forse verbetering gehaald Robert. Mooie diepe glans.
Zijn er delen overgespoten van je Volvo? Ik vraag dit vanwege de overspray.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Zover ik heb kunnen constateren alleen rechts achter. Was me nog niet eerder opgevallen overigens. De doffe plek wel maar die zaten meer op de auto.
 

NilsjeP

New Member
:cool:

Netjes!!!

Mooie resultaten! Ik ga over een paar weken de rode r design t5 vaan een vriend van mij aanpakken! Dus dit is een goede inspiratie bron
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Prachtig hoor Robert ! ;) Ik zie dat jij ook SML lichten hebt......(Side Marking Lights) Wel nog even de oranje voor-clignoteur lampen vervangen door Philips Silver Lights.......(of is het oranje-plastic wat binnenin de koplamp zit ? want dan wordt het moeilijk)
 

Cavemania

V.I.P. Member
Thnx Marcel. Ik moet zeggen dat hij er weer prachtig bij staat. In de koplampunit zit oranje kunststof dus het lampje vervangen helpt weinig.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan