Cavemania
V.I.P. Member
Inmiddels heb ik de V70 al 4 maand in bezit. Iedere keer als ik de auto gewassen had schaamde ik met toch een beetje. Niet voor de auto maar wel de staat van de lak. De auto was door een poetser showroomklaar gemaakt. Er zat wel wat glans op de auto maar ook ontzettend veel hologrammen en imperfecties in de lak. Als eerste begonnen met het volledig wassen van de auto.
Na het wassen de auto de schuur in gereden en vervolgens gekleid met met Meguiars Overspray Clay en Dodo Juice Born Slippy. De laatste tijd gebruik ik dit niet meer maar heb het laatste beetje opgemaakt zodat er weer wat ruimte is in de detailkratten. De laatste tijd gebruik ik Poorboys Spray en Wipe met het kleien. Ik denk dat de combi van klei en lube ook niet de juiste was aangezien de klei tegen het einde van het de kleisessie begon te korrelen.
Zoals op onderstaande foto te zien is was het geen overbodige luxe dat de auto werd gekleid. Zo zie je maar dat na een "professionele" poestbeurt er best nog veel zooi op de lak aanwezig is.
Kleien van de prancing moose
Voorafgaand aan het kleien etc. ook nog even de kentekenplaten verwijderd. Als je gaat detailen moet je het ook goed doen natuurlijk. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ze de kentekenplaten met een paar parkers vast hebben geschroefd in de achterklep.
Na het kleien heb ik de auto nogmaals gewassen, dat is dan ook meteen een groot nadeel van de Born Slippy van Dodo. Je houdt een vies residu over op de lak. Je wilt de lak zeker niet polijsten zonder deze eerst nogmaals gewassen te hebben.
Na het wassen de auto weer in de schuur gereden en de lampen maar eens ontstoken voor een nadere inspectie. Zoals ik al in het begin noemde was de auto voorzien van de nodige hologrammen en imperfecties. De imperfecties bestonden uit ingebeten vogelpoep, doffe plekken en ander ondefinieerbare imperfecties.
Ingebeten vogelpoep
Overspray
Doffe plekken
Maar ook het normale werk
Uiteraard voor het polijsten nog even de auto voorzien van de nodige striping.
Zo kan ik nog tientallen foto's laten zien maar dat heeft geen zin. Na de inspectie heb ik de auto gepolijst met Chemical Guys V34 op een MF pad en vervolgens met CarPro Essence op een CarPro Glosspad. Je zag de glans en diepte van de lak echt omhoog komen. Nog een paar na plaatjes van de imperfecties die ik hier boven heb laten zien. Van de ingebeten vogelpoep ben ik vergeten een na foto te maken maar dit is zo goed als verdwenen. Alle na foto's zijn na de eerste pass met de V34
Overspray verdwenen
Doffe plek verdwenen, lengte kras nog wel aanwezig helaas
Krassen verdwijnen, glans verschijnt
Na het polijsten de trims in de CarPro Dlux gezet en de lak in de Sonax Polymer Netshield.
En dan na al het werk komen de na plaatjes. Al met al ben ik erg tevreden.
Na het wassen de auto de schuur in gereden en vervolgens gekleid met met Meguiars Overspray Clay en Dodo Juice Born Slippy. De laatste tijd gebruik ik dit niet meer maar heb het laatste beetje opgemaakt zodat er weer wat ruimte is in de detailkratten. De laatste tijd gebruik ik Poorboys Spray en Wipe met het kleien. Ik denk dat de combi van klei en lube ook niet de juiste was aangezien de klei tegen het einde van het de kleisessie begon te korrelen.
Zoals op onderstaande foto te zien is was het geen overbodige luxe dat de auto werd gekleid. Zo zie je maar dat na een "professionele" poestbeurt er best nog veel zooi op de lak aanwezig is.
Kleien van de prancing moose
Voorafgaand aan het kleien etc. ook nog even de kentekenplaten verwijderd. Als je gaat detailen moet je het ook goed doen natuurlijk. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ze de kentekenplaten met een paar parkers vast hebben geschroefd in de achterklep.
Na het kleien heb ik de auto nogmaals gewassen, dat is dan ook meteen een groot nadeel van de Born Slippy van Dodo. Je houdt een vies residu over op de lak. Je wilt de lak zeker niet polijsten zonder deze eerst nogmaals gewassen te hebben.
Na het wassen de auto weer in de schuur gereden en de lampen maar eens ontstoken voor een nadere inspectie. Zoals ik al in het begin noemde was de auto voorzien van de nodige hologrammen en imperfecties. De imperfecties bestonden uit ingebeten vogelpoep, doffe plekken en ander ondefinieerbare imperfecties.
Ingebeten vogelpoep
Overspray
Doffe plekken
Maar ook het normale werk
Uiteraard voor het polijsten nog even de auto voorzien van de nodige striping.
Zo kan ik nog tientallen foto's laten zien maar dat heeft geen zin. Na de inspectie heb ik de auto gepolijst met Chemical Guys V34 op een MF pad en vervolgens met CarPro Essence op een CarPro Glosspad. Je zag de glans en diepte van de lak echt omhoog komen. Nog een paar na plaatjes van de imperfecties die ik hier boven heb laten zien. Van de ingebeten vogelpoep ben ik vergeten een na foto te maken maar dit is zo goed als verdwenen. Alle na foto's zijn na de eerste pass met de V34
Overspray verdwenen
Doffe plek verdwenen, lengte kras nog wel aanwezig helaas
Krassen verdwijnen, glans verschijnt
Na het polijsten de trims in de CarPro Dlux gezet en de lak in de Sonax Polymer Netshield.
En dan na al het werk komen de na plaatjes. Al met al ben ik erg tevreden.