Mijn Soul Red Mazda3 Skyactive G120 2.0 GT-M

ArjanD300

Premium Member
Nu ik er langer over nadenk, had ik ook Eraser nog eerst Kunnen pakken....

Maar goed, even met de neus op de feiten gedrukt, opletten en nadenken wat je doet.

Dit maakt wel weer een hoop goed zo in het ochtend zonnetje:
20170604_095045.jpg
 
Laatst bewerkt:

ArjanD300

Premium Member
Thanks !

Ik voel me wel een beetje schuldig om maar zo een link neer te zetten...

Had hem klaar gemaakt en toen waren alle foto's weer verkeerd..
Pijn in het lijf en koppijn heb ik alles zo weg gegooid....Maar wou jullie toch mee laten genieten...

Ik zal hem overnieuw maken en dan nogmaals posten...

Nu lekker aan het oriënteren naar wat voor machine ik terug wil hebben, flex of rupes of toch gewoon weer een DAP voor die paar keer en alleen eigen auto en familie ...
 

ArjanD300

Premium Member
Nope voor de derde keer het regel ding van de toeren....deze is kapot verbrand.

Jij hebt een flex vrg toch ?
 

marlene

Premium Member
Wow! Jij haalt het beste in die rooie naar boven, Arjan... Wat een kleur en wat een glans!

Hoe hard ik morgen ook m'n best ga doen, ik ben bang dat storm silver nooit soul red zal worden... :(:D
 

ArjanD300

Premium Member
Jee wat een foto zeg, ik weet dat je een fotokunstenaar bent Arjan, maar dit is niet normaal he? Wij doen het ook maar met een Samsung 3S mini.

Dank je, maar deze komt rechtstreeks uit mijn Samsung A5...

Heerlijk is die nu wel idd.....denk dat met een juiste wax nog wat warmer/wet word..
 

ArjanD300

Premium Member
Gister (vrijdag 23ste) een start gemaakt van de eerste detail met de Mazda3.

Uiteindelijk zit er meer dan 20-22 uur in !!

Heb het mezelf makkelijk gemaakt door vroeg het bed uit te zijn en hem te wassen bij de hobby wash.
afgespoten, daarna kieren, naden en rubbers schoongemaakt met Poorboys APC 1:4 en kwast.
normaal zou ik NOOIT de shampoo gebruiken daar, is te agressief en daardoor verdwijnt je wax laag.
Maar omdat we nu toch alles gingen strippen prima ;)
19366461_1580194448692594_3267887521901652143_n.jpg

Thuis direct begonnen met het kleien met Poorboys Clay en Poorboys Spray & Wipe als "lube"
19429708_1580194638692575_369559620473115341_n.jpg

Dit was geen overbodige luxe, we hebben de Mazda vanaf vorig jaar eind Oktober en ik denk dat hij nog nooit klei heeft gezien.
Want na 1 paneel zag de klei er al niet meer uit, gevolg dat de gehele Mazda gekleid moet worden om al het vuil wat aan in op de lak zit te verwijderen.
19399623_1580194772025895_2452097193313160675_n.jpg

Nu zie je ook de ware aart van de lak, alles is eraf, dus pure lak.
Op zich was de staat van de lak niet echt slecht te noemen, Swirls vielen wel mee (behalve de kofferklep) her en der een krasje, helaas best wel veel vogelpoep wat erin zit...

Krasje hier en daar:
18486452_1580623098649729_1024081964716302792_n.jpg

19399651_1580626085316097_4253963926825332338_n.jpg

19437641_1580628265315879_4425246657799050328_n.jpg

Swirls vielen erg mee, op de kont zat het meeste:
19424187_1580623711983001_1503031341548327779_n.jpg

Staat van het voorscherm, valt mij ALLES mee, hij is vanaf '14 niets van te zeggen:
19399485_1580628131982559_4891047645210890636_n.jpg

En de vogelpoep plekjes, de een erger als de ander:
19424220_1580623055316400_530565349486346153_n.jpg

Na het kleien heb ik diverse ingebeten vogelstront ligt opgeschuurt met wetsanden p2500.
19424186_1580195235359182_453507641914623881_n.jpg

Toen het polijsten ik heb de zwarte microfiber pad gepakt met Monello Mezzo, hiermee vlogen de swirls ervanaf maar de RDS bleven zitten die waren ERG hardnekkig, dus even zoeken wat de eerste stap zou worden.
Uiteindelijk kwam ik uit op deze polijst stappen:
- oranje microfiber pad en Monello Inizio
- zwarte microfiber pad met Monello Mezzo
- witte foam pad met Monello Finale
- Light green foam pad met Scholl S40
- zwarte foamen pad met Carpro Essence.

19366451_1580195992025773_9136279664647604774_n.jpg

19396746_1580196282025744_1216950750138718929_n.jpg

19424497_1580196145359091_4157067870505932091_n.jpg

Waarom 5 stappen :eek: Ik wou zo goed mogelijk afbouwen en zoveel mogelijk glans creëren, vooral S40 werkt erg prettig en kan je lang doorgaan, afnemen hiervan is ook vele malen makkelijker als dat van Monello...

Dit neem natuurlijk even hoop tijd in beslag, maar glans krijg je niet in een potje wax, dus deze stappen zijn belangrijk.
Bijna klaar met polijsten en de 5 stappen, en toen zei de DAP900 ja gaat maar verder met de hand :mad::mad:, moest nog wat polijsten op de kont maar helaas hij kon zijn toeren al een aantal keer niet vast houden en klonk daarbij niet goed tevens rook hij verbrand en na het uitzetten was het klaar, niet meer aan de gang te krijgen.Dus de laatste hand noodgedwongen maar met de hand gedaan.
19366498_1580196382025734_2925745406516230492_n.jpg

19424271_1580623658649673_8858928106914618249_n.jpg

Hierna heb ik de lak even met rust gelaten, mooi de tijd om al dat polijst stof uit de kieren en naden te halen en hem daarna in de Sonax Polymer Netshield te zetten.
ik wou een coating maar vanwege de vogelstront plekken die terug kwamen in het verleden, wou ik nu nog geen coating en zetten, straks komen ze terug onder de coating dat zou helemaal zonde zijn....

En paar Voor's en Na's:
19260268_1580677925310913_241365173958352315_n.jpg

19398991_1580628491982523_7513845387471259842_n.jpg

19399572_1580678885310817_2323511355264564737_n.jpg

Inmiddels was het dik 23:30 geweest en stond de Mazda in zijn eerste laagje Sonax Polymer Netshield.
19399681_1580626051982767_670796188981059452_n.jpg

Tijd voor een biertje !!!!

Volgende dag, regen :( maar goed hij staat voor meer als de helft onder de carport, kontje zal wel nat worden.
Beetje nalopen, zo hier en daar nog een kiertje ontdaan van het polijst stof.
Begonnen met het zwarte kunststof te ontvetten met Carpro Eraser en dan in de Carpro Dlux te zetten.
daarna de bandjes in de Mequiars Endurance tyre gel.
19396786_1580627875315918_2703048713613117907_n.jpg

19510587_1580692968642742_4879174902685515796_n.jpg

en begonnen met de voorkant in de tweede laag Sonax Polymer Netshield te zetten.
Helaas door de aanhoudende regen heb ik hem niet omgedraaid, en hoop dat ik vanmiddag nog de kont in zijn tweede laagje Sonax Polymer Netschield kan zetten.
19399337_1580668295311876_7760742397823085618_n.jpg

19424458_1580692945309411_5945138088562121342_n.jpg

Helaas zullen jullie het TOTAAL beeld moeten inbeelden want ga hem niet nu even naar buiten rijden :D
Inmiddels, zaterdag voorbij snert weer dus de auto laten staan...

Zondag ochtend, het zag er vroeg iets vriendelijker uit, dus snel eruit en de tweede laag Sonax Polymer Netshield aanbrengen op de achterkant:
19420705_1580667988645240_5637369681794660360_n.jpg

19437721_1581450998566939_3055405792696277072_n.jpg

Zondags werk is niet sterk zeggen ze, met dus ruim 20/22 uur was dit het resultaat en oordeel zelf:
19260392_1580668208645218_1899153959643517544_n.jpg

19397041_1580668101978562_5800196601712188957_n.jpg19399290_1580544115324294_335268841407674838_n.jpg
19424201_1581472285231477_8913757479789584999_n.jpg
19399127_1580692981976074_3958607694038155523_n.jpg

Ik ben er zeer tevreden over !!!
Helaas is hij alweer vies, want zondag moesten we naar een verjaardag en jawel REGEN !! nou jah helaas....

Nu wel de zoek tocht naar een andere machine want ik stuur denk ik de DAP900 niet weer op ter reparatie, hij is inmiddels denk al een jaartje of 5 a 6 oud.
Nus is alleen het lastige, wat !? ga ik simpel voor de vernieuwde DAP900 ? of toch bij Flex of Rupes kijken 15mm ?
Ik doe eigenlijk alleen mijn eigen auto en wat van familie, maar echt niet elke week of elke maand een auto !

En de DAP was 8mm, een 15mm is "beter" maar is de uitslag niet te groot ? voor een All in one machine ?
We gaan het zien wat het zal worden :rolleyes:
 

Nieuwste berichten

Bovenaan